13 Reacties
5 maanden geleden
Mijn rede is de praktische kant van je man 😅
Wij krijgen nu ook de tweede en net als bij de eerste wil ik gewoon weten waar ik voor moet shoppen en hoe ik de babykamer in moet richten en voornamelijk de naam. Heb er al zoveel moeite mee om er één te kiezen, laat staan dat ik er twee moet bedenken 😂
5 maanden geleden
Vooral praktisch om het te weten, eerst wilde ik het niet weten. Maar ik ga verhuizen, heb van beide geslachten nog spullen/kleren en wil graag ontspullen. Krijg weer een meisje nu.
5 maanden geleden
Hier geen reden om het niet te willen weten, wij snappen niet waarom mensen hier geheimzinnig over doen en vinden het niet willen weten een beetje achterhaalt. Vooral omdat de verloskundige het natuurlijk toch wel ziet. Net als dat ik ook bijvoorbeeld wil weten of mijn kindje aan elke voet 5 teentjes heeft als de verloskundige dit gezien heeft. Niet dat het iets verder uitmaakt, wij houden toch wel van onze kleine.
5 maanden geleden
Bij onze eerste wisten we het niet. Wat een geweldige en heerlijke ervaring was het ontdekken van het geslacht na de bevalling. Zo geweldig dat we het nu weer absoluut niet willen weten! Hoe leuk en hoe erg kijken we nu al uit naar de bevalling om het dan eindelijk te ontdekken. Als het maar gezond is is ons motto 🍀 er zijn zoveel leuke unisex-kleertjes...koop voor de eerste twee weken leuke kleertjes en na de bevalling vanuit bed heerlijk shoppen en aan mensen cadeau vragen 🥳
5 maanden geleden
Bij mijn eerste wilde ik het niet perse weten, mijn man wel. Omdat ik al een enorme band kan opbouwen omdat ik het draag, heb ik mijn man laten kiezen. Op die manier kon hij ook wat meer fantaseren overzijn vaderschap.
5 maanden geleden
Reactie op kristab88
Mijn reden om het niet te weten is dat ik het geslacht niet te belangrijk w ...
Hier sluit ik mij bij aan! Het maakt ons écht niet uit, dus waarom zouden we al maanden van tevoren willen weten welk geslacht ons kindje heeft? Ik ontmoet liever een kindje en koop dan passende spulletjes daarvoor.
Mijn zus en ik hebben nooit dezelfde babykleding gedragen, omdat alles mij niet stond en niet bij me paste.
5 maanden geleden
Voor ons; het kindje zit veilig in je buik, in principe is het al een 'luxe' dat je kunt zien of alles oké is. Voor ons maakt het niet uit of het jongetje of een meisje is, en of we het nu weten of over een half jaar. Babykleertjes zijn ze zó snel uitgegroeid, je kunt al snel specifieker gaan kopen dus voor die eerste 3 maandjes kiezen we met liefde neutraler, ik sluit me wat dat betreft helemaal aan bij Guusje2. En wat betreft de naam, ik denk dat we die pas weten op het moment dat we ons kindje zien en vasthouden . Voor ons is het meer een ding dat de maatschappij zoooo veel keuzes biedt, waarvan het even de vraag is, moet je hier nu echt allemaal gebruik van willen maken? Vroeger konden we het ook zonder, toch?
5 maanden geleden
Bij de eerste was het zo duidelijk dat, ook al wilde we het niet weten, we het met de 13 weken toch al overduidelijk zagen😂
Nu willen we het ook weten wegens de praktische kant. Kijken of we het meeste van zoontje kunnen gebruiken, of toch meer nieuw moeten kopen.
Ik vind de neutrale kleding namelijk ook vaak toch meer jongens of meisjesachtig. Maar weinig kleding écht neutraal haha!
De reden dat we vroeger ook zonder konden vind ik altijd een beetje achterhaald. Dat is sowieso heel lang geleden want 35 jaar geleden wist mijn moeder maar ook schoonmoeder gewoon wat het geslacht van de baby zou worden. En bij de babies daarna ook gewoon. De meeste die vroeger die keuze niet hadden, hoor ik nu juist zeggen hoe mooi het is dat we nu al deze keuzes zelf kunnen maken ipv het voor hen gemaakt werd🤭
Én, we vinden dit nu toe geen enkele naam echt leuk. Niet voor meisjes, maar ook niet voor jongens. Dus zo kunnen we beter discussiëren over 1 gender😂
5 maanden geleden
Behalve de praktische kant is het bij ons ook vooral nieuwsgierigheid. Bij de eerste had ik echt totaal geen gevoel wat het zou worden, was uiteindelijk een meisje. Nu heb ik heel erg het idee dat het weer een meisje is. Maar omdat ik dat de vorige keer niet had, denk ik dat het daarom juist een jongen is. Deze error kan ik niet nog 6 maanden aan 🙈
5 maanden geleden
Wij wouden het ook graag weten, veelste nieuwsgierig en ook vanwege de praktische kant. De babykamers hoe ik het graag zou willen is of écht meisjes achtig of meer voor een jongen. Ik kan nu ook veel gerichter shoppen.
Voor de naam had het geen invloed, die hadden we van te voren al voor zowel jongen als meisje.
5 maanden geleden
Bij onze eerste bleef het een verrassing en bij geboorte was mijn man compleet in schok en verbaasd dat het een meisje was. Hij moest echt een paar maanden wennen.
Nu zwanger van de tweede en voor mij mag het weer een verrassing blijven, zo leuk! We weten al zo veel van tevoren! En je verandert er toch niets aan 😂 Ik heb mijn man wel gevraagd of hij het liever wel wil weten vanwege de schok de vorige keer maar daar nog geen uitsluitsel over haha