31 Reacties

10 dagen geleden

Hoi, hier precies hetzelfde! Ik ben dinsdag 41 weken en dan gaan ze ook proberen te strippen als er nog niets gebeurd is (vind dat zelf overigens prima, niet gedwongen ofzo). In mijn optiek is dit nog niet echt ingrijpen in het proces maar meer kijken of het een duwtje in de goede richting nodig heeft. Als je op 41+5 zit zal de gynaecoloog je willen zien en gaan inleiden aangezien we in Nederland niet over de 42 weken gaan. Dat moment wil ik zelf liever voorkomen want dan kan het dus zijn dat je aan de weeënopwekkers moet (grote kans zelfs). Dat is hoe ik er naar kijk, maar volg vooral je eigen gevoel!

10 dagen geleden

Ik voelde me op week 40 op kiplekker en toch werd het ook gesproken. Toen gezegd dat ik tegen die tijd wel zou kijken of ik gestript zou willen worden of niet, maar waarschijnlijk niet. Tegen de tijd dat ik 41 was, vond ik het mentaal zwaar worden en heb ik besloten op de nacht van 40+6 naar 41 om die dag toch te gaan strippen. Heeft helaas niks gedaan. Op 41+2 weer gestript, ook niks gedaan. Ik kan morgen op 41+4 er weer voor kiezen op te strippen, maar ik twijfel. Het ligt eraan of m’n ontsluiting al is gevorderd. Ik heb het dus vooral gedaan omdat ik het mentaal zwaar vind worden en heel weinig slaap. Als ik daar geen last van had gehad, had ik waarschijnlijk niks gedaan.

10 dagen geleden

Zelf wil ik geen ingrijpen en ook geen strippen. Ik weet dat ik daarna juist ongeduldig zou worden vanuit het idee “komt er nou wat?”. Wel zou ik zelf acupunctuur overwegen als ik zelf het idee zou hebben dat mijn dochter en mijn lijf niet in balans zouden zijn qua het moment van komen (als mijn lijf het beu is, maar m’n dochter blijkbaar nog niet 😂) maar dat is voor mijn gevoel veel zweefteveriger en vind ik daardoor ook wat onschuldiger ofzo? Ik heb daar eigenlijk juist niks mee 😂

10 dagen geleden

Ik denk dat ze het aanbieden omdat het inderdaad niet zo'n ingrijpende manier is om een zetje te geven. Soms doet de 1e keer niks en dan heb je nog wat tijd om het een 2e keer te doen voordat ze echt moeten gaan inleiden. Ik heb er zelf voor gekozen om a.s. vrijdag met 40+5 voor het eerst te gaan laten strippen en dan eventueel met 41+1 nog een keer. Maar dit is ook wel omdat ik het lichamelijk nu erg zwaar vind, en mijn 1e kindje is ook pas met 41+1 geboren na 2x strippen. Zelf wil ik echt niet zover over de 41 weken heen gaan omdat dat ook weer risico's geeft, en ik heb dan liever strippen dan een inleiding 😊

10 dagen geleden

Ik ben nu 40+4 en heb mezelf vandaag laten strippen. Dit is ook met de reden dat ik hoop dat dat het eea in gang kan gaan zetten/ stimuleren. Ook verder zonder medische reden oid. Ik wil gewoon weeenopwekkers zien te voorkomen😅 als ik er nu nl. voor zou kiezen om er niks aan te laten doen, dan moet het straks allemaal gedwongen en snel’, ofja, zo voelt het voor mij.

10 dagen geleden

Ik word volgende week ook gestript (als het lukt) dan ben ik 39 weken en een paar dagen ik vind t juist alleen maar fijn dat ze het al aanbood zo vroeg al. En het is geen inleiden he als je lichaam er nog niet klaar voor is gaat t strippen niks doen hoor dus vind niet dat je dan het natuurlijke proces verstoord.

10 dagen geleden

Ik zit echt met precies dezelfde vraag. Ik weet het ook niet. Bij mij is er ook al over gesproken. Nu 39+1 zwanger. Bij mij geven ze aan dat het niet handig is om te wachten omdat de placenta eventueel minder goed zijn werk kan gaan doen (alleen als je kijkt naar de cijfers is dit ook weer een klein risico) en met 42 weken beval je niet meer met de verloskundige maar met de gynaecoloog. Ik wil het liefst ook de natuur zijn gang laten gaan en zo min mogelijk ingrijpen. Bij mij is er ook zowel medisch als mentaal geen reden om het te doen.

10 dagen geleden

Ik had afgelopen maandag controle bij de verloskundige… alles is gewoon prima, nooit aangegeven dat ik er klaar mee ben, wel wat kwaaltjes.. maar niet iets ondraaglijk. Toch hebben ze het ook aangeboden met 40+3 te strippen, maar ze gaf meteen aan “alleen als je zelf wil” het is niet verplicht. Ik wil echt niet de medische kant op met weeën opwekkers etc.. dus als dat kan helpen en hij komt niet eerder dan denk ik dat ik wel ga laten strippen. Heb iig gezegd dat ik er over na zou denken.

10 dagen geleden

Bedankt voor jullie reacties, heel waardevol. Wat ik een goede reden vind, die een aantal van jullie ook aangeven, is dat je dan evt inleiden met 42 weken kunt voorkomen. Echter: bij mijn eerste ben ik ingeleid, inclusief wat weeenopwekkers richting het einde, en heb echt een hele fijne bevalling gehad. Dus ben niet zo bang voor inleiden, maar beval wel liever thuis en toch ook het liefst zo natuurlijk mogelijk.

10 dagen geleden

Ik ga vandaag overleggen of ze me maandag willen strippen.. dan ben ik 40+5, ben nu 40+1. Ik kijk er wel wat tegen op, maar wil heel graag dat de baby komt. Ik hou het fysiek en mentaal niet echt meer vol. Zijn er al mensen gestript? Doet het ook pijn? Is natuurlijk wisselend per persoon

10 dagen geleden

Reactie op Babytjenovember

Ik ga vandaag overleggen of ze me maandag willen strippen.. dan ben ik 40+5 ...
Ik ben bij mijn vorige zwangerschap ook gestript. Vond het zelf geen pijn doen, alleen een beetje vervelend/onprettig.

10 dagen geleden

Reactie op Mennos9

Ik ben bij mijn vorige zwangerschap ook gestript. Vond het zelf geen pijn d ...
Ah okee ik ben benieuwd. Het onbekende en is dan even spannend. Hoelang duurt zo iets? Is het snel klaar?

10 dagen geleden

Ah okee ik ben benieuwd. Het onbekende en is dan even spannend. Hoelang duu ...
Ik heb het gisteren laten doen toevallig. Idd onprettig gevoel, maar het duurt echt maar een oaar seconden. Ik had de “pijn” erger verwacht eerlijk gezegd

10 dagen geleden

Ah okee ik ben benieuwd. Het onbekende en is dan even spannend. Hoelang duu ...
Ik ben bij mijn eerste zwangerschap met 41 weken gestript (en 24 uur later bevallen). Misschien dat het gevoel en hoe lang het duurt ook afhangt van de mate van verweking en verstrijking en natuurlijk wat je zelf aangeeft. Volgens mij heb ik toen tijdens het strippen aangegeven dat het echt prima ging. Idd wel beetje onprettig. Ik snap wel dat je ertegenop zit! Dat had ik ook, maar ik was toen fysiek en mentaal zo uitgeput dat het me allemaal niets meer kon schelen🙄 Ik zou nu deze zwangerschap eind volgende week kunnen laten kijken voor ontsluiting en eventueel strippen maar ik weet nog niet wat ik dan zal besluiten...

10 dagen geleden

Reactie op Dalia24

Ik ben bij mijn eerste zwangerschap met 41 weken gestript (en 24 uur later ...
Bedankt voor je reactie! Wat fijn dat het de vorige keer bij jou zo snel is gegaan!

10 dagen geleden

Eerlijk gezegd ben ik zelf over het strippen begonnen. Als het morgen nog niet begonnen is dan kan ik bellen om het te proberen. Ben ook zo benieuwd of er überhaupt al wat ontsluiting is. Morgen ben ik 40+6 en heb weinig last van de zwangerschap dus er is geen enkele reden toe. Ik doe het vooral om een evt inleiding te voorkomen en dus te weten hoe het ervoor staat. Zoals anderen ook al hebben aangegeven, volg je gevoel. Als het niet goed voelt, vooral niet doen! Het is jouw lijf/ jouw zwangerschap. Laat je niets opdringen en zeker als het niet nodig is.

10 dagen geleden

Hey! Ik kom net terug van de verloskundige.. alles is gewoon goed en op zich red ik t ook gewoon (kan goed slapen en heb in verhouding weinig klachten). Heb een nieuwe afspraak staan op dinsdag (dan ben ik ook 40+6) en als t kan gaan we dan strippen. Ik heb ergens namelijk t idee dat ik nog 0 ontsluiting heb en dat t dus niet kan. Als ik geen ontsluiting heb, wordt er een afspraak ingepland voor inleiding met een gynaecoloog, daar gaat dan wat tijd overheen en ben k al 41+??. Ik hoop vurig dat ze gewoon zelf komt, maar ik wil niet over de 41+6 heen.. dus ik wil dan een afspraak voor de inleiding uiterlijk volgende week dinsdag. Ik vind persoonlijk strippen een stuk minder ingrijpend dan inleiden. Als er niks gebeurt na het strippen, en ik wil daarna nog een afspraak voor t inleiden maken, kom ik heel erg dichtbij de 41+6... Nu heeft m'n verloskundige me wel enigszins gerustgesteld dat minder dan 5% van de zwangerschappen komen tot 42 weken, maar daarmee wordt natuurlijk geen rekening gehouden met de vrouwen die om medische redenen eerder al worden ingeleid...

10 dagen geleden

Fijn dit topic! Ik kan over een half uur gestript worden, maar ben er nog niet helemaal zeker van. Toch best spannend. Kwam in een oud topic dit duidelijke filmpje tegen voor wat meer achtergrondinformatie: https://youtu.be/EyxRed0OsW0?feature=shared

10 dagen geleden

Reactie op ClaudiaMC

Hey! Ik kom net terug van de verloskundige.. alles is gewoon goed en op zi ...
Ik sta er wat hetzelfde in als jou. Wij hebben nu ook een plan gemaakt. Maandag of dinsdag moet ik naar ziekenhuis voor controle dat is blijkbaar standaard als je over je datum heen bent, woensdag ben ik 41 weken dan ga ik bij mij eigen verloskundige inwendig onderzoek krijgen. Op basis daarvan kan er misschien gestript worden. Ik moest huilen bij de verloskundige.. hormonen. Omdat je niet weet wat je moet doen. Ook weet ik dat ik niet zo ver vooruit moet kijken. Het kan nog allemaal gebeuren voor die tijd. Samenloop met hormonen en lichamelijke klachten is het wel beetje veel.

10 dagen geleden

Ik zelf ben nu 40+2 en de verloskundige stelde het zelf ook al voor om te strippen, voor mij zelf hoeft dat niet. Ik voel me goed en ben nog fit wel heb ik als ik straks 41 weken ben en de kleine heeft zich nog niet aangekondigd het toch te overwegen, dit omdat ik liever niet ingeleid wil worden.