19 Reacties
5 maanden geleden
Reactie op nicolehzz
Dit zijn de beste volgens de consumentenbond, dus wij hebben die van IKEA g ...
Maar is dit ook veilig als ze een buikslaper word? Ik en mn vriend waren dat wel vroeger dus we willen een matras wat dan uiteindelijk het veiligst is, ook met buikslapen. Bij aerosleep kan dat volgens mij wel….
5 maanden geleden
Reactie op Selmx
Mijn zoontje slaapt al 2.5 jaar op de ikea dommande. Hij slaapt ook wel vaa ...
Had die net opgezocht maar bij ikea niet zulke goede recenties! Ja ik ben indd erg gevoelig voor marketing😂 dat matrasje is in de aanbieding 120 euro dus nog wel goedkoper dan bepaalde ikea matrassen, vandaar ook de overweging
5 maanden geleden
Ik wil dit matrasje bestellen, kan helaas niet verder kijken in de consumentenbond want dan moet je lid zijn, denken jullie dat dit een goed matrasje is? Koop er dan uiteindelijk na de eerste 6 weken een aerosleep hoes bij. Vind het belangrijk dat hij goed ademend is
5 maanden geleden
Ik weet niet meer welk matrasje ik heb gekocht maar ben wel voor de aerosleep matrasbeschermer gegaan en daar ben ik super tevreden over! Mijn zoontje is toevallig ook een buikslaper. Maar het is lekker ademend en ideaal met ongelukjes! Op 60 graden wassen en hij ligt weer lekker fris 😊
5 maanden geleden
Reactie op Selmx
Ik dacht huh even kijken op ikea naar de reacties, maar ik heb het zelf ver ...
Deze hebben wij ook in 2021 gekocht voor ons zoontje, was toen beste uit de test vd consumentenbond
5 maanden geleden
Reactie op annabel021998
Ik wil dit matrasje bestellen, kan helaas niet verder kijken in de consumen ...
Die Krummulur is nog steeds de beste koop volgens de consumentenbond!
“De IKEA Krummelur levert een prima matras voor zijn prijs. Als een van de weinige babymatrassen uit de test slaagt hij voor alle onderdelen van de veiligheidstest. En de matrashoes (tijk) is uitstekend wasbaar op 60°C en na het wassen ook weer makkelijk om de matras heen te krijgen. De luchtventilatie is niet zo heel goed, dus let erop dat je baby de lichaamswarmte goed kwijt kan en niet te warm toedekt.”
5 maanden geleden
Reactie op nicolehzz
Die Krummulur is nog steeds de beste koop volgens de consumentenbond!
“De ...
Super fijn dank je wel voor je informatie! Ik heb dit matrasje besteld en haal ook nog een aerosleep hoes voor eroverheen voor na de eerste weken 🥰 dan zal hij wel beter luchtdoorlatend zijn!
5 maanden geleden
Reactie op annabel021998
Maar is dit ook veilig als ze een buikslaper word? Ik en mn vriend waren da ...
Aerosleep is eigenlijk niet bedoeld voor de veiligheid met buikslapen, maar voor ventilatie/koelere matras. Er wordt sowieso pas geadviseerd je kindje op de buik te laten slapen als ze zelf goed het hoofdje op kunnen tillen en kunnen omrollen. Dan hoeft een aerosleep ook niet meer, want dan kunnen ze zelf gewoon erop reageren als ze niet goed lucht zouden krijgen.
Daarnaast wordt een aerosleep bij pasgeboren niet geadviseerd vanwege het risico op te veel afkoelen (door die betere ventilatie) en ook gevaar dat, mocht er een kruik lekken, dit bovenop de waterdichte laag in die gaatjes blijft staan... (dat tweede vind ik zelf twijfelachtig, want kruiken controleer je sowieso uitvoerig voordat je ze bij je kindje legt).
Om die eerste reden hebben wij een aerosleep topper, die we hebben gekregen, pas in de zomer gebruikt. En onze dochter is een heerlijk buikslapertje ;)
5 maanden geleden
Wij hebben gekozen voor pretura excellent breeze matras, bij Babypark. Is medisch goedgekeurd en dat vonden wij erg belangrijk.
5 maanden geleden
Reactie op Selmx
Tien der tijd beste uit de test, weet niet hoe het nu zit.
Ik kan het IKEA Himlavalv matras sterk afraden. Wij hebben deze gebruikt nadat ons dochtertje uit de cosleeper was gegroeid. Sindsdien continu problemen gehad dat ze haar lichaamstemperatuur niet kon reguleren ‘s nachts omdat ze het te koud had. Meerdere dekens en dikke pakjes ten spijt. Het heeft bij ons echt 1,5 maand geduurd voordat bij ons het kwartje viel dat het aan dit rot matras lag. Daarna goedkoper matrasje gekocht en toen was alles opgelost. Ik heb het matras weggegooid omdat ik andere ouders dit niet aan wilde doen. Het matras is volledig van plastic en tocht van alle kanten daardoor.
5 maanden geleden
Reactie op Cv-ketel
Aerosleep is eigenlijk niet bedoeld voor de veiligheid met buikslapen, maar ...
Dank je wel voor de info! 🥰