18 Reacties

één maand geleden

Bij de Prenatal zeiden ze tegen ons, wacht even tot de baby er is en kom dan kijken wat je fijn vindt 🤔 Maar als hier iemand inderdaad DE gouden tip heeft dan lift ik even mee op jouw vraag 😅

één maand geleden

Reactie op Chibi24

Bij de Prenatal zeiden ze tegen ons, wacht even tot de baby er is en kom da ...
Dit is de gouden tip 😉 Het is echt het beste om pas wat verschillende te proberen als je kindje er is en er zo achter te komen wat het fijnste is. In veel regio’s kun je ook een draagconult boeken, dan kijkt een professional met je mee wat het beste is voor jou en je kindje en kun je veel verschillende proberen.

één maand geleden

Geen tips, want dit wordt ons eerste kindje. Ik ben voornemens om via vinted een simpele stretch draagdoek aan te schaffen, die staan daar voor 10,- a 15,- op. Die kunnen we dan de eerste paar dagen gebruiken indien nodig. En dan later een draagconsult voor een goed passende draagzak

één maand geleden

Ik snap de verschillen in draagdoeken eigenlijk ook niet echt. Behalve het verschil tussen geweven en stretch natuurlijk. Bij een draagzak snap ik dat het handig is om te wachten tot de baby er is en dat het afhangt van de bouw van de ouders wat fijn draagt. Maar draagdoeken vormen zich toch vanzelf naar het lichaam van de baby en ouder?

één maand geleden

Reactie op Framboosjebloosje

Ik snap de verschillen in draagdoeken eigenlijk ook niet echt. Behalve het ...
Precies dit inderdaad. De eerste keer heb ik gewacht tot na de bevalling, toen kwam ik thuis met een Draagzak van ergobaby die ik bijna niet heb gebruikt uiteindelijk. Daarom weet ik nu wel zeker dat ik een draagdoek wil, ik heb gezien dat je die makkelijk en alleen zou kunnen gebruiken. Er zijn veel soorten op de markt, het gaat mij meer om de ervaringen van andere betreft de grootte/ stretch/ kwaliteit die wordt aangeraden..

één maand geleden

Reactie op Smos

Dit is de gouden tip 😉 Het is echt het beste om pas wat verschillende te ...
Voor een draagdoek heb je geen professional nodig lijkt me.. 😶

één maand geleden

Reactie op Selmx

Zegt de vrouw die in haar eentje de draagzak niet om kreeg 😜

één maand geleden

Reactie op Annesoof83

Zegt de vrouw die in haar eentje de draagzak niet om kreeg 😜
Precies, dat gaat om een draagZAK en niet een draagDOEK. Mijn huidige vraag gaat over een draagDOEK! 😒

één maand geleden

Ik heb 5 draagdoeken en echt allemaal zijn ze anders (lengte/materiaal/zachtheid) dus ook voor elk persoon anders. Dus de enige juiste tip is eigenlijk… vooral zelf voelen/ervaren wat een fijne voor jou is. Ik heb zelf een zachte stretch doek van cangaroo voor de allereerste weken. Maar zal wel weer snel overgaan naar de geweven omdat deze meer ondersteuning bied aan mijn eigen lichaam met dragen. Ik heb een stretch van bam&boe gehad maar daar kreeg ik “jeuk” van. Heel persoonlijk dus 😉 succes! Oh en een draagconsult om te leren knopen is echt heel chill hoor… geeft je meer vertrouwen dan een YouTube filmpje 🫣

één maand geleden

Reactie op Selmx

Nou het zal je verbazen hoeveel verschillende modellen en knoopmanieren er zijn, en hoeveel verschil dat maakt in draagcomfort! Toch echt de moeite van het proberen waard

één maand geleden

Reactie op Linlan

Geen tips, want dit wordt ons eerste kindje. Ik ben voornemens om via vinte ...
Dit hebben we ook gedaan, voor 10euro een stretch draagdoek. En daarna zien we wel als kindje er is. Het is toch best lastig, zoveel keuze.

één maand geleden

Reactie op Selmx

Precies, dat gaat om een draagZAK en niet een draagDOEK. Mijn huidige vraag ...
Maar een draagdoek is juist een heel stuk ingewikkelder dan een zak

één maand geleden

Derde baby en ik gebruik al jaren de solly wrap draagdoek, dit is vooral omdat ik in een heel erg warm land woon en dus kies voor iets wat niet te warm is. (Ik heb ook meerdere draagzakken, vooral de BabyBjorn mesh is favoriet). Maar ik moet eerlijk zijn dat ik je logica echt totaal niet begrijp, een draagzak is zo veel makkelijker om zelf om te doen dan een draagdoek.... Een draagconsult zou echt geen overbodige luxe zijn.

één maand geleden

Reactie op Annesoof83

Maar een draagdoek is juist een heel stuk ingewikkelder dan een zak
Dat vindt ik van niet. Een Draagzak heeft allerlei klipjes en overal te verstellen. Een draagdoek is letterlijk een simpel lange doek met een knooptechniek. Bedankt voor je input weer.

één maand geleden

Reactie op Sunny-in-Perth

Derde baby en ik gebruik al jaren de solly wrap draagdoek, dit is vooral om ...
Het is niet mijn logica 😅. Mijn ervaring leert mij dat een Draagzak erg ingewikkeld was. Daarnaast ook niet heel comfortabel om vaak om te hebben binnenshuis..

één maand geleden

Reactie op Selmx

Het is niet mijn logica 😅. Mijn ervaring leert mij dat een Draagzak erg in ...
Ik ben een groot fan van de draagdoek en zou het zeker aanraden vooral de eerste maanden. Maar zoals ik het nu begrijp heb je nog helemaal geen ervaring met een draagdoek en vanuit mijn ervaring wil ik alleen maar zeggen dat een draagzak makkelijker is dan een draagdoek. Maar meer dan een kopen/lenen en uitproberen valt er niet te doen :) Ik hoop dat welke draagdoek je ook kiest je er heel veel plezier van zult hebben :)

één maand geleden

Dit is de Solly wrap, ik woon in Australia dus voor mij heel belangrijk dat de doek niet te warm is. Ik zou hem zeker aanraden maar ik heb niet echt vergelijkingsmateriaal :)

één maand geleden

Ik wil er zelf ook een, maar er zijn er gewoon teveel waardoor ik er ook niet wijzer van ben geworden 😂 in dit topic hebben mensen ook andere voorkeuren, dus lastig wel. Misschien dat ik toch maar in een winkel ga uittesten 🤭