17 Reacties

één maand geleden

In Nederland moet kunstvoeding echt aan zulke strenge eisen voldoen dat het volgens mij niet uitmaakt welk merk je kiest. Het is niet dat de ene beter is dan de andere. Mijn zoontje kreeg ook kunstvoeding, wij hebben gewoon gekozen voor het eigen merk van Jumbo puur omdat we daar altijd onze boodschappen deden. Ik zou dus gewoon kiezen voor een winkel die in de buurt zit. En gewoon beginnen met standaard voeding. Of het eigen merk is of nutrilon, maakt echt niet uit 😊

één maand geleden

Ik volg even als je het niet erg vindt 😅 Voor onze dochter had ik destijds Neolac nadat ik er meerdere had geprobeerd vanwege buik krampjes en reflux. Met dit merk nooit meer last van gehad, maar ze maken het niet meer 😭😭😭 Dus mocht borstvoeding deze keer weer niet lukken dan heb ik toch een vervanger nodig 🤷‍♀️

één maand geleden

Er is een aflevering van de keuringsdienst van waarde over flesvoeding. Inderdaad, in NL moeten ze aan veel eisen voldoen. Het maakt volgens mij niet uit of je je bijv kruidvat of Etos kiest of een Nutrilon. Behalve dat je voor een merk zoals Nutrilon echt veel meer betaald. Tov sommige andere merken. Onze dochter deed t goed op Kruidvat dus bij onze volgende gaan we hier ook mee starten.

één maand geleden

Ondanks dat er hoge eisen zijn aan KV verschilt de inhoud wel. Ik heb ze allemaal op een rij gezet, omdat ik wilde weten welke de ‘minst schadelijke’ stoffen bevat met een goede prijs/kwaliteit verhouding. Voor mij was dat de babyvoeding van Hipp. M’n dochter heeft overigens ook nooit krampjes gehad sinds we over zijn gestapt op deze.

één maand geleden

Maakt inderdaad weinig uit. Ik heb de vorige keer kunstvoeding van AH gegeven, vanuit gemak; zit het dichtste bij en is 7 dagen in de week open.

één maand geleden

Zoals hieronder gezegd wordt zit er naast prijs geen verschil in, tenzij je kindje speciale voeding nodig heeft. Wij hebben die van kruidvat altijd gehad en zijn daar heel tevreden over, zit in de buurt dus kan snel n pak bij halen als nodig.

één maand geleden

Gewoon basic merk pakken van een winkel waar je vaak komt. Ze voldoen allemaal aan dezelfde strenge eisen dus zit amper verschil tussen. Vooral in verpakking en marketing, fijner trommeltje bv. En inderdaad als het zonder koemelk is dat zijn wel echte verschillen natuurlijk.

één maand geleden

Reactie op LKB1

Er is een aflevering van de keuringsdienst van waarde over flesvoeding. Ind ...
Dit!

één maand geleden

Wij hebben toen op advies van de kraamverzorgster AH bio flesvoeding gehaald. Onze dochter heeft nooit krampjes gehad. En ze is niks te kort gekomen want van -1 op de lijn na haar geboorte zit ze nu bijna op +2 😂.

één maand geleden

Wij gaan ook kunstvoeding geven en hebben daarvoor het huismerk van de Etos gekocht. Op http://www.babyvoedingchecker.nl/ProductCheck kan je de verschillende merken tegen elkaar afzetten. Alle merken moeten zoals hierboven gezegd aan bepaalde kwaliteitseisen voldoen dus in theorie is alles dat te koop is gewoon goed, maar er zitten soms wel verschillen in de hoeveelheden van vitamines etc en hulpstoffen onderling. Kijk een beetje wat er in de buurt zit qua supermarkt of drogisterij en kies ook gewoon waar je je het beste bij voelt.

één maand geleden

Reactie op Skaleesi

Ondanks dat er hoge eisen zijn aan KV verschilt de inhoud wel. Ik heb ze al ...
Helemaal met deze eens. Ook wij hebben voot HIPP gekozen en doen dit nu weer. Zit wel degelijk groot verschil tussen de voedingen. Ook in smaak en textuur(ja heb ik echt geproefd ;)). Betaal liever wat meer voor ontzettend goede voeding aangezien borstvoeding geen optie is.

24 dagen geleden

Betaal liever wat meer?! In sommige gevallen scheelt t gewoon letterlijk de helft! Kan me ook voorstellen dat zeker tegenwoordige tijd veel mensen hier ook op letten.

24 dagen geleden

Ik ga weer voor Hero. Vorige kindjes ook gehad(1 moest speciale voeding toen ivm spugen). Ze groeiden goed en kwamen niks tekort. Nutrilon is 2 keer zo duur dus vind het een beetje belachelijk dan 🙈

22 dagen geleden

Reactie op Emilybaby

Helemaal met deze eens. Ook wij hebben voot HIPP gekozen en doen dit nu wee ...
Er zit inderdaad verschil in samenstellingen, daarom adviseren ze ook om het bij 1 merk te houden, maar het is echt niet zo dat het ene merk veel beter is dan het andere. Geen enkel merk is slecht in ieder geval, anders zou het niet verkocht mogen worden 😉

22 dagen geleden

Keuringsdienst van waarde laten ze zien dat alles gelijk moet zijn in Nederland qua voedingswaarde. Alleen de samenstelling kan anders zijn. Mijn ervaring bij onze zoon is dat de kruidvat hem vreselijk deed spugen en niet lekker op loste. Omdat er toen te korten waren zijn wij voor hero gegaan. Een merk dat bij meerdere winkels goed te krijgen was en fijn oploste. . Uit nood toen dat ook niet lukte door te kort. Hebben we die van de AH gehaald en ook die was fijn. Qua prijs was de AH wat goedkoper. Wij gaan nu dus weer voor 1 van deze 2. Welke weet ik nog niet zeker.

21 dagen geleden

Reactie op Mennos9

Er zit inderdaad verschil in samenstellingen, daarom adviseren ze ook om he ...
Zeg ook niet dat ze slecht zijn:)

20 dagen geleden

Ik ga deze x voor Etos eigenmerk. Mijn dochter kreeg Kruitvat voeding, was ook prima. Nu is Etos makkelijker omdat we daar nu ook de luiers kopen 😊