7 Reacties

12 dagen geleden

Wij hebben voorlopig alleen maat 1 in huis (1 pak + overschot neefje). Onze ervaring is dat als een luier iets te groot is, ze net vaker doorlekken. Hij sluit dan niet zo goed aan bij de beentjes en bovenaan bij het ruggetje. Ik zou dus maat 1 aanraden, een beperkte voorraad, en later bijkopen in de maat die je nodig hebt!

12 dagen geleden

Ik ben altijd van de voorraadjes geweest (lockdown baby 2020 doet dat met je 馃槅). Heb nu 4 pakken maat 1 en alvast 4 pakken maatje 2. Gewacht op de juiste aanbieding. Je kan ook 2 om 2 doen. Volgens mij mag je bij Kruidvat eventueel de pakken nog onwisselen als ze dicht zijn.

12 dagen geleden

Mijn kraamverzorgster gaf als advies om 2 pakken maat 1 te halen (waar je een week mee kunt) en 2 pakken maat 2 omdat die overlap heeft met maat 1. Mocht de baby wel langer maat 1 dragen is die zo bij gehaald. Maar mocht ze toch er snel uitgroeien hebben we maat 2 alvast liggen

12 dagen geleden

Wij hadden bij beide kindjes maat 1. En bij de tweede (3,3kg) gingen we zelfs maat 0 bijhalen omdat ze bleef doorlekken met maat 1 (dunne beetjes dus liep er zo langs) Dus ik zou zeker beginnen met maat 1, niet te veel en kijken als de kleine er is als je al doorkan naar 2

11 dagen geleden

Hier hebben we maat 1 gehaald , schatting is dat de baby ongeveer 8 pond is met de geboorte. Het is mijn vierde kindje. Vorige kindjes waren 7 pond, 7 pond en 7.5 pond en ook begonnen met maat 1.

11 dagen geleden

Ik heb bij mijn vorige zwangerschap toen van de Kruidvat een zwangerschapsdoos gehaald en daar zat een pak maat 1 in. Verder heb ik alleen maar maat 2 gebruikt. Onze dochter was met geboorte 3900g dus ik heb maat 1 niet echt nodig gehad. Was bevallen met 40w-2dgn. Dus ik ben eigenlijk niet van plan om nog meer maat 1 te halen. En anders moet man lief maar even op en neer 馃槣

10 dagen geleden

Mijn dochter was bij de geboorte 4.200 bij de geboorte maar heb toch wel een aantal pakken maat 1 gebruikt. Een grote luier zorgt voor vaker doorlekken. Kruidvat is veel kleiner dan pampers dus als je kruidvat gaat gebruiken zou ik niet teveel in maat 1 kopen.