48 Reacties

7 maanden geleden

Ik slik die van de Kruidvat: suprimal. Ik hoef tot nu toe (gelukkig) nog niet over te geven. Wel de gehele dag een misselijk gevoel. De suprimal onderdrukt dit wat. Maar het gaat er niet volledig om weg helaas. :(

7 maanden geleden

Ik had hier baat bij tijdens mijn vorige zwangerschap. Is bij de apotheek te verkrijgen. Daarnaast kreeg ik omeprazol tegen de zuurbranden. De 9e hebben we de eerste echo. Als alles goed is, wil ik dan weer om een recept vragen. De zuurbranden nemen met de dag toe.. 😅

7 maanden geleden

Ik heb emesafene zetpillen die werken bij mij gelukkig wel goed wel wat slaperiger inderdaad

7 maanden geleden

Ik slik ook suprimal, te halen bij kruidvat etos etc. Werkt echt super voor mij, normaal gesproken de hele dag een misselijk gevoel waardoor ik ook geen zin had om te eten. Nu door die reispillentjes is dat misselijkheids gevoel helemaal weg.

7 maanden geleden

Ik heb van de huisarts metoclopramide tabletten. Zijn heftige pillen die je ook duizelig maken.. maar das beter dan niks binnen kunnen houden. Ben nu weer aan het afbouwen want de misselijkheid wordt gelukkig al wat minder!

7 maanden geleden

Reactie op Groenebank2.0

Ik heb emesafene zetpillen die werken bij mij gelukkig wel goed wel wat sla ...
Zijn die niet onwijs duur? 40+ euro per 10 ofzo?

7 maanden geleden

Emesafene

7 maanden geleden

Reactie op J97

Ik slik ook suprimal, te halen bij kruidvat etos etc. Werkt echt super voor ...
Dit slik ik ook!! Werkt als een gek, nog steeds geen cravings naar eten, maar de misselijkheid is iig weg!

7 maanden geleden

Reactie op Lilly55_

Zijn die niet onwijs duur? 40+ euro per 10 ofzo?
Ik gebruik deze ook en zie nog niks terug in m’n ONVZ of er iets van m’n eigen risico af gaat. Bij de balie van de apotheek hoefde ik ze in iedergeval niet te betalen. Moet zeggen het maakt me ook niet zoveel uit, wil waarschijnlijk toch in het ziekenhuis bevallen dus dat zal ook van m’n eigen risico afgaan.

7 maanden geleden

Reactie op Valerryyx

Ik gebruik deze ook en zie nog niks terug in m’n ONVZ of er iets van m’n ei ...
Ik stond vandaag bij de apotheek en toen zeiden ze dat ik 45 euro moest afrekenen voor 10 zetpillen. Schrok beetje van de prijs. Nu eerst andere medicatie proberen voordat ik overstap.

7 maanden geleden

Voor de vrouwen die Suprimal/emesafene gebruiken; worden jullie hier ook zo groggy van? Ik heb het gevoel alsof ik straal bezopen ben, zo draaierig en moe.

7 maanden geleden

Vandaag heb ik begonnen aan de gember wortel capsules. Die hebben mij de dag echt door geholpen! Gewoon gehaald bij Holland en Barrett! Nu 1+1

7 maanden geleden

Reactie op babygeluk24

Vandaag heb ik begonnen aan de gember wortel capsules. Die hebben mij de da ...
Dit heb ik gister ook als advies gekregen! Ga het zo direct halen. Hoop dat het bij mij ook werkt

7 maanden geleden

Voor degene die suprimal gebruiken: hebben jullie dit eerst overlegd met de huisarts? En hoe lang nemen jullie dit achter elkaar?

7 maanden geleden

Reactie op Sunny-

Voor degene die suprimal gebruiken: hebben jullie dit eerst overlegd met de ...
Ik kreeg via huisarts onwijs dure zetpillen. Was bij de apotheek om dit op te halen en die begon toen over Suprimal. Verkochte ze daar ook. Heb toen die zetpillen daargelaten en suprimal gekocht. Ik ben de hele dag door weeïg. Als ik echt heel misselijk ben, pak ik een pil. Apotheek zei dat ik er 2 per dag mocht.

7 maanden geleden

Reactie op Sunny-

Voor degene die suprimal gebruiken: hebben jullie dit eerst overlegd met de ...
Mijn huisarts heeft Suprimal aangeraden. Ik kende het hiervoor niet

7 maanden geleden

Reactie op Michelle_1998

Dit slik ik ook!! Werkt als een gek, nog steeds geen cravings naar eten, ma ...
Is het niet slecht om daar veel Van te slikken?

7 maanden geleden

Reactie op Nurse541

Voor de vrouwen die Suprimal/emesafene gebruiken; worden jullie hier ook zo ...
Ik gebruik emesafene en in het begin had ik hetzelfde gevoel. (Is ook normaal, zoals beschreven staat in bijsluiter) Na een paar dagen gebruik ben ik alleen enorm moe, extra moe bovenop de vermoeidheid van de zwangerschap zelf is wel heftig. Maar beter als heledag misselijk en overgeven 🤞🏼 Nu wel sinds 2 dagen vanaf de middag een brok in mn keel gevoel.. heel gek, geen idee of dit door de medicatie komt.

7 maanden geleden

De pillen tegen misselijkheid worden sinds dit jaar niet vergoed zei mijn apotheker. Ze zijn best duur. Dus ik heb van deze ook afgezien. Ik slik nu suprimal, op aanraden van de HA. Het haalt de scherpe randjes van de misselijkheid af maar echt weg is het niet. Ik slik er 1 als ik ontbeten heb en 1 voor het slapen, omdat ik ‘s nachts ook erg misselijk kan zijn.

7 maanden geleden

Ik slikte eerst suprimal, dat werkte eerst goed maar na 2 weken was mijn lichaam er wat imuum voor geworden en werkte het niet meer. Omdat ik elke dag onwijs misselijk ben en van alles wat ik eet moet overgeven heb ik van de gynaecoloog Metoclopramide gekregen, werkte de eerste dagen ook wel alleen kreeg er wel veel buikpijn van. Helaas was de werking na 3 dagen ook weg en begon ik weer over te geven, nu heb ik emesafene sinds eergisteren, wel super duur maar als het helpt heb ik dat er wel voor over want ben nu al 2 maanden lang elke dag kots misselijk. Helaas toen ik ermee begon eergisteren kreeg ik er erg veel hoofdpijn van en duizelig, was echt niet fijn en had het gevoel alsof ik knock out ging, heb ook erg veel ijzer tekort dus misschien in combinatie met emesafene geen goed idee.. het is nog even uitvogelen wat voor mij werkt. Hoop dat de misselijkheid weggaat na mate de eerste trimester voorbij is😬 Enige waar ik het voor over heb is dat ik vorige week een hartje heb horen kloppen op de echo en de baby er goed bij lag. Maar verder is het vreselijk om elke dag zo misselijk te zijn en niks te kunnen doen😅