13 Reacties

2 maanden geleden

Hoihoi! Heel herkenbaar mijn dochter van 3 gebruikte ook een ronde bibs speen en bij haar zag je ook dat ze een speen heeft gehad.. Nou ben ik ook al een tijdje aan het kijken naar een bibs dental speentje.. Denk dat dat toch de beste optie is voor een plastic vrije speentje😊

2 maanden geleden

Wij hebben bij ons zoontje de Medela soft silicone genomen, deze soort gebruiken ze in het ziekenhuis ook bij kleine baby'tjes. Deze pakte hij als enige en we zijn er heel tevreden over, is plasticvrij, qua vorm ook geen effect op de tandjes.

2 maanden geleden

Ons zoontje van 2 gebruikt nog de bibs dental. Wij zijn hier denk ik bij ongeveer 1 jaar op over gestapt vanaf de normale bibs. Bevalt goed en z'n tandjes staan netjes!

2 maanden geleden

Wij gebruiken de MAM speen en de flesjes daarvan. Onze zoon pakt heel makkelijk zowel de borst als de fles en die speen. Al vanaf het begin. De speen is plat en van siliconen. Hij is 2.5 en heeft nu nog wel zijn speentje al spuugt hij hem wel al een paar maanden uit zodra hij slaapt. Zijn tandjes zijn mooi recht. De tandarts complimenteerde hem dat hij een grote jongen was zonder speentje 🙈

2 maanden geleden

Wij gebruiken de MAM tutted en hebben de flessen ook gebruikt

2 maanden geleden

Reactie op Marsha1995

Wij gebruiken de MAM tutted en hebben de flessen ook gebruikt
Tutten*(speen)

2 maanden geleden

Wij hadden vorige keer de Hevea speen in huis gehaald, die is echt helemaal zonder plastic. Vorige keer maar één keer gebruikt om te proberen, dus dit keer haal ik er geen. Ga weer borstvoeding op verzoek geven en vind het zonde om een speen te kopen die nooit gebruikt gaat worden. Als het toch nodig is, is hij heel snel in huis 😉

2 maanden geleden

Wij hebben de philips avent soothie gebruikt bij onze zoon, dit is de vervolg speen op die van de nicu (hij heeft op de nicu gelegen). Dit is bpa en pvc vrij enz. De ronde bibs is inderdaad niet aan de raden, zijn ook flink wat artikelen over te vinden waarin die spenen afgeraden worden. Mij nog een raadsel waarom het nog verkocht mag worden. De dentaal van Bibs ken ik persoonlijk niet, misschien dat die inderdaad wel een betere optie zijn.

2 maanden geleden

Ons zoontje heeft ook een bibs dental en moet zeggen dat ik nog niets aan z’n tandjes zie. Is inmiddels bijna 1,5. Gebruiken de speen alleen bij het slapen, dus niet tussendoor.

2 maanden geleden

Ik heb de bpa vrije spenen van FRIGG gehaald. Een set van vier die allemaal anders zijn zodat je erachter kan komen welke je baby wil. Dit is mijn eerste baby, dus geen idee nog of het de goede keuze is 🤭

2 maanden geleden

Ik werk zelf in de orthodontie en ik ga deze speen aanschaffen mocht ze een speentje willen. Het is een anatomische gebogen speen voor een natuurlijke pasvorm met het gehemelte 😊

2 maanden geleden

Hier van Bibs de dental speen. Voor de oudste ook gehad van natuur rubber , nu voor de jongste van silicone (silicone is echt anders dan plastic)

2 maanden geleden

Reactie op tamaraV25

Ik werk zelf in de orthodontie en ik ga deze speen aanschaffen mocht ze een ...
Goeie tip! Mijn dochter heeft nooit spenen gewild. Zou fijn zijn als de tweede er ook geen behoefte aan heeft 🙂