24 Reacties

3 maanden geleden

Phoe, wat niet, wat wel is makkelijker. ik denk dat wij ongeveer 5% van alle mogelijke babymeuk in huis hebben gehaald en nu bij de tweede staat de helft daarvan al weer op marktplaats. Wat een onzin allemaal 😅😱

3 maanden geleden

Een Flessenwarmer (wel gebruikt bij mijn eerste i.v.m borstvoeding en kunstvoeding gemengd dus kan niet zomaar verwarmd worden) maar bij de tweede gaan we voor kunstvoeding alleen, dan voldoet de magnetron gewoon prima. Een speelboog voor boven hun hoofd op een kleedje. Gewoon zelf iets boven hun hoofd houden of ergens aan 1 van je meubels hangen is voldoende. Wel vanuit oogpunt van duurzaamheid, wij hebben een bidon die we al hadden liggen gebruikt voor kunstvoeding te maken. Zo maakte we al voor ongeveer een hele dag aan voeding en zette wij in de koelkast. Daarmee hebben wij zo goed als geen verspilling gehad met kunstvoeding. Onze zoon ging namelijk niet elke keer met 30ml omhoog dus anders gooi je dat telkens weg per fles.en als je geen bidon hebt, kan je natuurlijk altijd een maatbeker, glas of iets dergelijks ervoor gebruiken natuurlijk net wat je wel al in huis hebt.

3 maanden geleden

Reactie op Annesoof83

Phoe, wat niet, wat wel is makkelijker. ik denk dat wij ongeveer 5% van all ...
Welke spullen verkoop je dan nu, die je bij de eerste wel dacht nodig te hebben?

3 maanden geleden

Ik vond achteraf de luieremmer zo onzinnig. Ik gooi de vieze luiers eigenlijk meteen in de vuilnisbak buiten. En een aankleed kussen, doe het vaak gewoon even op de bank met een matje eronder.

3 maanden geleden

Dit is wel een goed topic. Nu zwanger van de eerst en je wordt echt doodgegooid met babyspullen. @ts was bedoel je met geen babykamer? Wij hebben een commode en ledikant gekregen van een nichtje, die moest ervan af. Maar we gaan geen hele babykamer inrichten. Zoiets? Want babykamer is wel mooi, maar voor ons ook wel wat overbodig.

3 maanden geleden

Reactie op Cv-ketel

Welke spullen verkoop je dan nu, die je bij de eerste wel dacht nodig te he ...
Luieremmer Nuna leaf schommelstoel Box Mosesmand Speciale inbakerdoeken van pukababy Speelboog

3 maanden geleden

Babyschoenen Babybadjas Luieremmer Speciale dekentjes zoals Fedde & Kees Inbakerzakken Flessenwarmer Regenhoes/parasol kinderwagen Babynestje > Voedingskussens met kussensloop eromheen werkt hetzelfde, tip van de Kraamzorg destijds (:

3 maanden geleden

Ik vermoed dat je hier zelf misschien al aan gedacht hebt, gezien je menstruatieonderbroeken gebruikt, om juist wel voor te kiezen: wasbare billendoekjes en wasbare (zwem-)luiers. Er bestaan minimalistische uitzetlijsten, daar kan je naar zoeken. Sommige dingen willen ze vanuit de kraamzorg dat je in huis hebt, wellicht kan je zulke dingen lenen van bekende, zoals kruiken, hebben wij nog geen week gebruikt bij de eerste. Al is dat wel een juni-kindje, iets anders dan een newborn in november. Wij hadden geen badje gekocht, voor in de kraamweek een tummytub geleend maar amper gebruikt. Wippertje hadden we gekregen maar ook maar weinig gebruikt. Mobiel voor in/boven de box gekregen maar ook weinig gebruikt..

3 maanden geleden

Reactie op Eerstekleintje

Babyschoenen Babybadjas Luieremmer Speciale dekentjes zoals Fedde & Kee ...
Hahaha, ja vooral schoentjes voor babies zijn echt onzinnig natuurlijk. Al vind ik het soms wel enorm schattig staan. Geloof dat we daarom ook nog ergens een paar stoffen schoentjes van de kringloop hebben die ik voor €1 gekocht heb bij mijn dochtertje 😇

3 maanden geleden

Reactie op Xx2021

Ik vermoed dat je hier zelf misschien al aan gedacht hebt, gezien je menstr ...
Klopt, wasbare luiers en doekjes gaan we ook zeker weer doen! Bij de oudste tot een jaar gedaan, maar omdat zij nooit echt vaste poep kreeg was dat op een gegeven moment echt niet meer leuk. Kruiken hebben we vorige keer idd ook geleend en gaan we nu weer doen. Daarnaast hebben we een fijne grote pittenzak die opgerold in de magnetron kan. Voor onszelf gekocht 1,5 jaar geleden, maar zal nu zeker ook gebruikt worden om het bedje lekker voor te verwarmen. We gaan dit keer trouwens voor natuurlijke kraamzorg, dan is die uitzetlijst ook weer iets anders 😊

3 maanden geleden

Reactie op Cv-ketel

Klopt, wasbare luiers en doekjes gaan we ook zeker weer doen! Bij de oudste ...
Wat is natuurlijke kraamzorg? En misschien heel dom, maar een luieremmer is wel handig als je met wasbare luiers werkt? Met wegwerp snap ik dat direkt in de container wel zo makkelijk is.

3 maanden geleden

Reactie op ZimZoom

Wat is natuurlijke kraamzorg? En misschien heel dom, maar een luieremmer i ...
Met wasbaar inderdaad wel noodzakelijk, wij hebben een prullenbak van de IKEA, met klepje waar je dan een net in hangt. Het hele net gooi je zo in de wasmachine na een aantal dagen.

3 maanden geleden

Handig topic dit, ik volg! Ik moet vooral rekening houden met de ruimte daarom koop ik ook een aantal dingen niet.

3 maanden geleden

Als er een plek is in je wijk/dorp/stad of bij de opvang waar je gratis je luiers kan inleveren, is een luieremmer juist heel handig! Scheelt een hoop gewicht en ruimte in je grijze container (wij betalen per keer om die te legen). Wij gebruiken dus wél een luieremmer (Angelcare van Mamaloes, topding, geen last van geurtjes in de babykamer) en brengen de volle zakken met luiers in het dorp naar een speciale container voor luiers en incontinentiemateriaal.

3 maanden geleden

- De box. Bij #1 gekocht. Die klimde al met 9 maanden eruit. #2 heeft er nauwelijks in gelegen, was toen meer een verzamelplek voor speelgoed. Nu u met #3 doen we helemaal zonder. - luieremmer. We gooien alle luiers gewoon eind van de dag weg. -flessenwarmer. Duurt zo lang! En in een badje warm water gaat sneller. -babyschoenen. #1 en #2 gingen pas schoenen dragen als ze echt bijvoorbeeld buiten op straat gingen lopen om de voeten tegen de kou te beschermen. Daarvoor (ook tijdens het nog-niet-zo-goed lopen fase) hadden ze dikke antislip sokken van ewers. Isnveel beter voor de voeten en motorische ontwikkeling.

3 maanden geleden

Reactie op ZimZoom

Wat is natuurlijke kraamzorg? En misschien heel dom, maar een luieremmer i ...
https://www.natuurlijkekraamzorg.eu/over-natuurlijke-kraamzorg/ Voor ons is vooral de overweging dat er veel meer uitgegaan wordt van natuurlijke materialen, zo veel mogelijk uitgegaan wordt van natuurlijke remedies (kamille spoelingen, koolbladeren en kwark voor stuwing, heilwol, natuurlijke verzorgingsproducten voor je baby), er meer aandacht is voor borstvoeding (wat, mits het lukt, natuurlijk ook veel duurzamer is dan koeien of geiten melk laten maken voor jouw kindje) en wasbare luiers.

3 maanden geleden

Babynestje vind ik onzin, is niet eens veilig als je er niet zelf bij bent ivm stikgevaar. Je kan met je baby douchen ipv in babybadje maar die vond ik wel fijn te hebben. Zon inzetje is totaal niet nodig. En koop niet zon babywalkding waar ze als het ware in hangen met de beentje net boven de grond om zogenaamd te leren lopen. Want die spieren ontwikkelen ze juist door de liggen en vrij de bewegen op de buik en uit zichzelf te leren staan, plus gebeuren wel eens ongelukken mee met botsen heb ik gehoord. Magnetronsteralisator kan ook via uitkoken in pannetje maar ik vond het wel handiger met kolven.

3 maanden geleden

Reactie op Laura_91_

Babynestje vind ik onzin, is niet eens veilig als je er niet zelf bij bent ...
Wij gebruiken het badje (stokke flexi bath) bij mijn dochtertje van ruim 2 jaar mog steeds, dus bij ons was dat zeker ook een goede. Ik vind het ook qua duurzaamheid een goede, omdat je voor zo'n badje natuurlijk veel minder water gebruikt dan in het grote bad. Ze is er wel nooit meer dan 1, max 2 keer per week in geweest. Voor de rest werd/wordt ze gewoon met een washandje gewassen. Steriliseren van kolfspullen deed ik eigenlijk maar eens per maand ofzo in een pannetje. Voor de rest ging het gewoon in de vaatwasser. Maar als je geen vaatwasser hebt kan ik me voorstellen dat het wel handig kan zijn om een sterilisator te hebben.

3 maanden geleden

Reactie op Disneeeey

Als er een plek is in je wijk/dorp/stad of bij de opvang waar je gratis je ...
Precies om deze reden ga ik deze keer voor een luieremmer. Wij betalen per vuilniszak in de ondergrondse container en door veel afval scheiden doen wij een maand met een 60liter zak. De luiers kunnen wij een straat verderop gratie weggooien in een aparte kliko.

3 maanden geleden

Reactie op Cv-ketel

https://www.natuurlijkekraamzorg.eu/over-natuurlijke-kraamzorg/ Voor ons i ...
Ow wat leuk!