15 Reacties

3 maanden geleden

Persoonlijk zou ik ander werk zoeken.. ik weet niet wat voor werk je doet, maar ze zoeken bijna overal wel mensen. Je kunt je ziekmelden, maar lijkt mij dan wel vreemd als je wel dansles gaat geven. En ik vraag me ook af of je ooit wel weer wil beginnen als je "beter" bent?

3 maanden geleden

Hoi! Ik ben ondernemer dus ik denk dat ik je wel advies kan geven. Het antwoord is (helaas) nee. Natuurlijk kan je je ziek melden, als je echt ziek bent. Als ik een medewerker zou hebben die zichzelf ziek meldt, maar vervolgens wel andere diensten aanbiedt - ben ik geen leuke werkgever meer. Ik raad je aan om de situatie te bespreken en wellicht eerder met verlof te gaan. Er is een soort ziekteverlof speciaal voor zwangere vrouwen en hier heb je gewoon recht op :) Wel is het zo dat als het UWV er dan achter komt dat je dansles geeft, je er direct uit wordt gezet dus pas hier mee op. Sterkte in ieder geval! Liefs

3 maanden geleden

Reactie op ClaudiaMC

Persoonlijk zou ik ander werk zoeken.. ik weet niet wat voor werk je doet, ...
Anders werk zoeken is voor nu geen optie. Maar dat ga ik na de bevalling zeker doen

3 maanden geleden

Reactie op ClaudiaMC

Persoonlijk zou ik ander werk zoeken.. ik weet niet wat voor werk je doet, ...
Ja eens. Je hebt het over fysieke klachten, dan is het best wel onlogisch als je wel dansles kan geven. Klinkt meer als het niet leuk vinden van je werk en dan zijn de kwalen die je benoemd extra vervelend natuurlijk. Maar op zich zou je er wel mee moeten kunnen werken vind ik. Ik heb dagelijks dezelfde klachten nml, maar kan er wel mee werken. Dansen zou ik me de hoofdpijn en vermoeidheid die ik heb dan juist weer echt niet kunnen.

3 maanden geleden

Reactie op Lottielot

Ja eens. Je hebt het over fysieke klachten, dan is het best wel onlogisch a ...
Ja dat begrijp ik. Ik denk zelf door wat ik allemaal heb meegemaakt op werk dat ik die klachten erger worden vooral mentaal is het gewoon niet te doen. Ik hoor zoveel mensen die halve dagen mogen werken omdat ze moe zijn… ik vind het soms oneerlijk want mijn baas zegt gewoon dat ik me er maar overheen moet zetten

3 maanden geleden

Reactie op Laurathefarmer

Hoi! Ik ben ondernemer dus ik denk dat ik je wel advies kan geven. Het an ...
Bedankt voor je reactie

3 maanden geleden

Reactie op mommy2023love

Anders werk zoeken is voor nu geen optie. Maar dat ga ik na de bevalling ze ...
Misschien een wat persoonlijke vraag, maar waarom is het nu niet mogelijk en straks wel? Want als t is omdat je zwanger bent, zou dat je niet tegen hoeven houden. Je hoeft t niet eens te zeggen in een gesprek... en je hoeft ook nog geen ontslag te nemen tot je een nieuwe baan hebt..

3 maanden geleden

Reactie op mommy2023love

Ja dat begrijp ik. Ik denk zelf door wat ik allemaal heb meegemaakt op werk ...
Maar uiteindelijk is het het fijnste om werk te hebben wat je leuk vindt en waar je energie van krijgt. Zo min mogelijk werken is toch niet per se het doel? Ik voel me juist doordeweeks vaak beter dan in het weekend nu ik zwanger ben, meer afleiding en ritme.

3 maanden geleden

Reactie op kristab88

Maar uiteindelijk is het het fijnste om werk te hebben wat je leuk vindt en ...
Ja ik zou graag ergens werken wat ik leuk vind

3 maanden geleden

Reactie op mommy2023love

Anders werk zoeken is voor nu geen optie. Maar dat ga ik na de bevalling ze ...
Ik zou me daarin door de zwangerschap niet tegen laten houden hoor! Ik ben met 12 weken gaan solliciteren en op 1 juli (ik ben dan ca. 24 weken) begin ik bij mijn nieuwe werk! Vertrouw in jezelf ❤️

3 maanden geleden

Reactie op mommy2023love

Ja dat begrijp ik. Ik denk zelf door wat ik allemaal heb meegemaakt op werk ...
Dat mag je baas niet doen! Als jij door je klachten niet in staat bent te werken moet er iets geregeld kunnen worden. Zo niet meld je je ziek. Wellicht even advies inwinnen bij huisarts/bedrijfsarts. Jouw baas mag niet zeggen dat je je over je "ziek zijn" heen moet zetten!! Daar heeft hij niks over te zeggen.

3 maanden geleden

Reactie op missfionacaroline

Ik zou me daarin door de zwangerschap niet tegen laten houden hoor! Ik ben ...
Wat geweldig!!

één maand geleden

Reactie op mommy2023love

Wat geweldig!!
Hoe gaat het nu? :)

één maand geleden

Reactie op missfionacaroline

Hoe gaat het nu? :)
2 weekjes vakantie gehad. Maar nu weer terug en ben weer terug bij af haha