4 Reacties

één maand geleden

Mijn mening, kies altijd voor jezelf. Weeg af of deze mensen het waard zijn om je zwangerschap en/of gezondheid op het spel te zetten. Zo te lezen gaan deze mensen jou niet oprapen als er iets ergs zou gebeuren. Niet doen hoor!

één maand geleden

Sorry maar ik heb lang niet zoiets belachelijks gehoord, je verdient teveel voor aangepast werk?! Verder krijg ik bij stress/spanning direct meer last van bekkenpijn en harde buiken. De bekkenfysio bevestigt ook dat er wel degelijk een logisch verband is tussen meer spanning mentaal en meer spanning fysiek en dus meer klachten. Kies voor je eigen gezondheid en dat van je kindje. Als dat betekent dat je jezelf volledig ziek meldt tot je de bedrijfsarts hebt gesproken dan is dat maar zo.

één maand geleden

Jeetje, wat een ontzettende klote reactie. Zo ga je toch niet met medewerkers om.. Kan me voorstellen dat je sowieso niet zo lekker meer werkt daar nu, hoe weinig of veel uren je ook maakt. Dit kan anno 2024 echt niet meer. Vind het echt klote voor je dat het zo moet 😐 On topic: volgens mij is hierboven al gezegd wat de beste keuze is. Misschien kun je de afspraak met de bedrijfsarts vervroegen? En misschien kun je contact opnemen met een vertrouwenspersoon dat je dit niet vindt kloppen? Succes!!

één maand geleden

Haiii, ik herken je verhaal heel erg. Ben ook zwanger van de derde. Je doet het al goed door naar de bedrijfsverpleegkindige te luisteren. En voor de rest moet je echt malling aan alles en iedereen hebben. Zet je gezondheid (en daarbij jouw gezin) op nummer 1. Als jij het niet doet dan walsen ze over je heen. Zij zullen niet bij jou thuis komen helpen met je kinderen terwijl jij harde buiken hebt. Bam gelijk grenzen trekken hoor. Gewoon een gesprek aanvragen. En maak ze er bewust van dat jij hun een gunst doet door eerlijk te zijn en aan de bel te trekken. Je had ook zo de ziektewet in kunnen gaan. Dat de opmerkingen die zij maken discriminatie is, jij je rechten hebt en zoek ze ook echt op. Maak tevens duidelijke afspraken wat er in jouw nieuwe takenpakket zit zodat beide partijen weten wat er verwacht word. En een nieuwe afspraak voor een evaluatiegesprek. Hierdoor verwijder jij de drempel om over paar weken weer aan te kloppen met gezondheidsklachten. Zet dit en alles wat je bespreekt op de mail. Of vraag dat van je leidinggevende. En vergeet niet dat je echt voor jezelf moet opkomen hoor. Hier in Nederland hebben we heel veel meer rechten dan we denken. Maak daar gebruik van. Plus denk aan je twee kinderen die jou aan het einde van de dag ook nog nodig hebben. Laat daar geen gek met onzinnige en onprofessionele opmerkingen tussen komen. Heel veel succes 🤞❤️ You got this