Hoi iedereen,
Ik ben 26 weken zwanger en heb al een tijdje last van m'n bekken (heb al 2 kindjes) en harde buiken. Dit in tegenstelling tot mijn vorige zwangerschappen. Ik merk dat ik ook veel werkstress heb door een onrustig/onveilig werkklimaat.
Ik heb 2 maanden geleden aangegeven bij m'n werkgever dat het niet meer ging (liep 8 uur per dag) en dat ik pijn had aan m'n bekken. Ze vonden toen dat ik niks geen aangepast werk kon eisen en dat ik teveel verdien voor aangepast werk. Ik had verteld dat het gewoon niet meer gaat. Uiteindelijk gaven ze wel toe en gaven aan dat dit een gift was maar geen ding waar ik recht op heb. Ik begon toen met 50% fysiek werk en 50% administratief. Naast dat gaven ze mij ook extra administratieve taken waar ik niet altijd aan toe kan komen. Ik wilde toch nog het advies van een bedrijfsverpleegkundige en ze heeft mij op 25% verzuim gezet dus ik werk per dag 2 uur minder. Ik heb mij afgelopen week weer ziek gemeld (voel mij wel schuldig naar collega's) ivm stress, harde buiken en ik was misselijk duizelig). Ik heb nu alleen nog maar last van harde buiken en m'n bekken maar ik vraag mij af of ik het volgende week weer moet proberen op werk. M'n verloskundige gaf vorige week aan dat ik goed naar m'n lichaam moet luisteren en dat ik vorige week wat rust moest pakken. Een beetje standaard advies. Ik heb eind augustus een afspraak bij de bedrijfsarts. Wat zouden jullie doen? Weer proberen en als het niet gaat opnieuw ziekmelden? Of wat anders?
Groetjes