5 Reacties

18 dagen geleden

Ik weet niet wat voor werk je doet, maar ik zou als ik jou was gewoon ziekmelden en desnoods op AT basis werken. Dan kan je het rustiger aan doen, en is beter voor je gezondheid en die van de kleine. Werk is niet zo belangrijk als het kindje dat je draagt.

18 dagen geleden

Ligt denk vooral aan het werk wat je doet… het kan je misschien al helpen om halve dagen te werken, zodat je lijf wat meer rust krijgt? Ik werk 3 dagen per week en sinds een hele tijd al max 4 uur per dag. Merk dat ik het ook steeds meer nodig heb en dat werken (ondanks dat ik kantoorwerk doe, dus fysiek niet zwaar) echt wel veel energie kost voor mijn lijf. Ik heb dan geen hoge bloeddruk wel zwangerschapsdiabetes.

18 dagen geleden

Oh dat was inderdaad wel handig om erbij te zetten. Ik sta voor de klas (leerkracht) dus lastiger met halve dagen werken

18 dagen geleden

Reactie op MerelR94

Oh dat was inderdaad wel handig om erbij te zetten. Ik sta voor de klas (le ...
Maar fysiek en mentaal dus wel belastend werk. Ik zou toch in overleg gaan hoe je een stapje terug kunt doen. Een hoge bloeddruk is toch een seintje van je lijf dat je het zwaar hebt. Het is waardevoller voor jezelf om iets minder van jezelf te gaan vragen in die laatste weken, dan dat je perse door blijft werken… Zeker als je ook al een kleintje hebt rondlopen. Op je niet-werkdagen kun je dus ook niet uitslapen en op de bank blijven liggen…

18 dagen geleden

Je omgeving kan van alles zeggen. Maar hoe staan jou behandelend artsen hierin? Ik zou vooral hun advies vragen en dat opvolgen. Als hun zeggen rust dan is het toch meteen klaar. Dan zal er ook geen bedrijfsarts zijn die zegt dat klopt niet je moet doorwerken.