36 Reacties

2 maanden geleden

Avonddiensten lijken mij niet populair op vrijdag. Is dat geen optie? Dat je op vrijdag werkt, maar dan alleen een late dienst zodra je partner thuis is? Dan heb je donderdag je vaste vrije dag en de vrijdag tot je late dienst tijd met je kindje. Je zou ook op de vrijdag ouderschapsverlof op kunnen nemen? Dan heb je 2 vrije dagen of kan/mag dit ook niet? Een vriendin van mij werkte in de zorg en werkte alleen late diensten en in het weekend. Zei werkte dan als haar man thuis was.

2 maanden geleden

Een vriendin van mij (vrachtwagen chauffeuse) werkt alleen de avond diensten door de weeks. Met als afspraak geen weekend diensten. Haar partner was dan thuis in de avond doordeweeks. In de ochtend bracht ze haar kindje naar de opvang en ging ze zelf slapen thuis. Is het geen optie de zondag, maandag, dinsdag avonddienst te doen. Woensdag vrij (dan wel opvang en slapen). En dan vrijdag de avonddienst. Of in ieder geval iets met avonddiensten gaan puzzelen en dan die 3 dagen overdag nemen om te slapen. En dan nog anders iets met 1 dag in het weekend.

2 maanden geleden

Reactie op LittleStar16

Avonddiensten lijken mij niet populair op vrijdag. Is dat geen optie? Dat j ...
Avonddiensten op vrijdag zijn inderdaad niet echt gewillig enige nadeel is dat de dienst om 15:00 of 17:00 begint. Mijn partner is 18:00 thuis. Cao zorg zegt dat ik recht heb op 2 vrije dagen in de week. Dan rekening ik niet m’n vrije weekenden mee. Want dat is natuurlijk weekend op weekend af. Ouderschapsverlof moet helaas binnen een jaar opgemaakt zijn en weet niet of ik er recht op heb, dan moet ik me daar nog even in verdiepen. Was al blij dat ik nog een gastouder heb kunnen vinden haha

2 maanden geleden

Reactie op Miloutje

Een vriendin van mij (vrachtwagen chauffeuse) werkt alleen de avond dienste ...
Helaas ben ik ‘verplicht’ om weekenddiensten te draaien, weekend op weekend af. Halve weekenden zijn niet mogelijk. Ik denk dat ik binnenkort maar even met m’n planner in conclaaf moet. Want ze verwachten gewoon dat je flexibel bent, dus niet alleen maar avonddiensten😅

2 maanden geleden

Ik zie wel eens op de fb-pagina van mijn woonplaats (oppas gezocht in woonplaats) oproepjes verschijnen voor oppas standaard op bijvoorbeeld maandag & vrijdag van 15.00-18.00 uur. Zoiets zou je nog kunnen proberen misschien? Dat degene bij jullie thuis oppast tot dat je kan uit werk is.

2 maanden geleden

Misschien is het wel mogelijk een “vast” rooster te krijgen? Ik werk in de zorg en heb sinds ik een dochtertje heb als enige een vast rooster in verband met kdv en oppasdag van m’n schoonmoeder, daar heeft iedereen gelukkig begrip voor uit mijn team. Zo werk ik om de maandag een late dienst, iedere woensdag een slaapdienst, op vrijdag heb ik een dagdienst op locatie of thuiswerkdag en om de zondag een dagdienst.

2 maanden geleden

Reactie op BJose

Helaas ben ik ‘verplicht’ om weekenddiensten te draaien, weekend op weekend ...
Ik zou dan toch in gesprek gaan en anders op zoek naar iets wat beter past. Weet niet wat voor een zorg je doet. Maar een vriendin hier werkt in de dagbesteding voor gehandicapten met een baby van ma tot vrij. Mijn buurvrouw werkt bij het bejaardenhuis hier in het dorp die heeft 6 uurs diensten. Haar partner brengt hun kindjes naar school. En zij heeft dan de ochtend dienst van 6 tot 12 2 dagen in het weekend en 3 dagen doordeweeks ook ivm opvang. Door de weekend uren heeft ze dan wel weer voldoende inkomen. Misschien dat er in zoiets mogelijkheden zijn bij jou in de buurt.

2 maanden geleden

Ik ben hier een tijd terug ook druk mee geweest, ik werk ook onregelmatig + om en om het weekend. Ik werk in de gehandicaptenzorg, dus ik weet niet of het per zorgsector verschilt. Maar binnen onze organisatie, en volgens mij zelfs vanuit de cao, heb je afhankelijk van je contract uren recht op x aantal dagdelen ‘vrij aanvraag’ ik werk 24 uur, dan heb ik recht op 3 dagdelen vrij. + ik neem straks 4 uur per week onbetaald ouderschapsverlof op, dit is ook een dagdeel. Dan kom ik op 2 volle dagen ‘vrij aanvraag’. Icm het ouderschapsverlof van mijn vriend kunnen het op deze manier goed opvangen met de opvang, al blijf ik van mening dat onregelmatig werken en opvang goed en stabiel organiseren erg lastig en stressvol. Ik hoop dat je er wat aan hebt!

2 maanden geleden

Wij moeten het ook nog uitvogelen en hebben geen familie in de buurt wonen. Maar we hebben de mazzel dat mijn man volledig thuis werkt 40/u pw. Hij kan ook redelijk zelf bepalen hoe laat hij begint en stopt, zo lang hij zijn uren maar maakt. Ik werk zelf 24/u pw als verpleegkundige en heb ook redelijk wat 4 uurs diensten. Hierdoor kunnen we best wat schuiven. Als ik bv werk van 07 tot 12 dan kan mijn man beginnen om 12. Op maandag is mijn vaste vrije dag. Waarschijnlijk vragen we voor de donderdag de kinderopvang aan, want deze dag heeft mijn man veel meetings waar hij echt bij moet zijn. Maar we hebben ook nog het ouderschapsverlof waar we beiden 1 dag in de week van op gaan nemen tot dat op is. Ik heb gelukkig een werkplek die met me mee denkt dus ik maak me er eerlijk gezegd niet heel veel zorgen over. Eerst maar ervaren hoe het nieuwe normaal eruit komt te zien

2 maanden geleden

Reactie op BJose

Avonddiensten op vrijdag zijn inderdaad niet echt gewillig enige nadeel is ...
Iedereen heeft recht op ouderschapsverlof, dit is wettelijk zo geregeld. Kan je partner niet 4,5 dag per week werken, zodat hij dan op vrijdagmiddag vrij is en jij gewoon vanaf 15.00 of 17.00 uur aan je laten dienst kan beginnen? Als de CAO beschrijft 2 doordeweekse dagen vrij te mogen hebben lijkt het probleem opgelost toch?

2 maanden geleden

Reactie op Miloutje

Ik zou dan toch in gesprek gaan en anders op zoek naar iets wat beter past. ...
Ik werk met mensen met Huntington dus 24/7 zorg. Moet om 7:00 beginnen tot 15:15 en dan ben ik rond 16u weer thuis. Avonddiensten beginnen van 15:00-23:00 en nachtdiensten van 22:45-7:15. Dus ik zit vast aan dagdiensten😅

2 maanden geleden

Reactie op LittleStar16

Iedereen heeft recht op ouderschapsverlof, dit is wettelijk zo geregeld. ...
Helaas door inkomen kan mijn partner niet minder werken, anders deed hij dat met liefde. En ik weet dat het zo is opgelost, maar ik zit ook met collega’s die ook hun vrije dagen hebben. Helaas zijn ze niet allemaal zo coulant om daar mee te wisselen.

2 maanden geleden

Reactie op BJose

Helaas door inkomen kan mijn partner niet minder werken, anders deed hij da ...
Ouderschapsverlof voor vaders is ook 70% doorbetaald. Soms vult de werkgever dit aan vanuit cao. Je levert iets in, maar opvang kost ook geld .. Maar onwijs lastig, de onregelmatigheid en daarbij opvang zoeken..

2 maanden geleden

Je hebt geen kinderopvang in de buurt met ruime openingstijden? Ik zie hier steeds meer organisaties die van 6.00 tot 21.00 open zijn…

2 maanden geleden

Reactie op Smos

Je hebt geen kinderopvang in de buurt met ruime openingstijden? Ik zie hier ...
De kinderopvang begint hier om 7:30 en dan moet ik gelijk complete dagen afnemen dus van 7:30-18:30 en flexibel. Dat betekend dus 2,5uur weggegooid geld. (Ja sorry zo bekijk ik het) dat vind ik persoonlijk best wel zonde want ik maak er geen gebruik van. Ondanks dat je kinderopvangtoeslag hebt ben ik daarmee duurder uit dan een gastouder

2 maanden geleden

Reactie op Nov2024👶🏼

Ouderschapsverlof voor vaders is ook 70% doorbetaald. Soms vult de werkgeve ...
Het is zo vreselijk om dit te regelen. En dan doe je nog zo je best om toch nog iets te mee te denken😅

2 maanden geleden

Wij hadden een gastouder die heel flexibel was in de opvanguren. Uurtje later ophalen? Helemaal best. Dan had ze ook nog avondeten gegeven en de kids in de pajama gedaan. We werkten allebei in de zorg. Maar uiteindelijk was zelfs haar opvang niet genoeg om de opvang perikelen op te lossen (en zEker niet toen de oudste naar school ging zonder opvang voor schooltijd mogelijkheden). Ben uiteindelijk zelf uit de zorg gestapt.

2 maanden geleden

Reactie op Kahless

Wij hadden een gastouder die heel flexibel was in de opvanguren. Uurtje lat ...
Mag ik vragen wat je nu voor werk doet?

2 maanden geleden

Hier kinderopvang, 3 dagen per week, woensdag donderdag en vrijdag . Op woensdag vervroegd opvang om 6:30 . Donderdag Vrijdag brengt partner. Op maandag heb ik standaard avond dienst kunnen regelen . Gelukkig werkt me werkgever ook goed mee ;)

2 maanden geleden

Ik werk ook in de zorg sinds dit jaar ben ik naar de flex gegaan 24 uur. Ik maak zelf mijn rooster hierdoor vaste werk dagen en feest/zondagen vrij.De kleine gaat dadelijk 2 dagen opvang en 1 dag familie. Zelf neem ik ouderschapsverlof op en mijn partner ook. :)