4 Reacties

12 dagen geleden

Ik werk nu 32 uur met regelmatige tijden. Ik ben van plan na mijn verlof nog 2-3 weken vrij te nemen (osv) en daarna 8 uur per week osv op te nemen waardoor ik maaar 24 uur werk. Mijn partner gaat ook minder werken en we hebben 2 dagen kinderopvang. Geen familie in de buurt. Ik heb er eigenlijk helemaal geen stress van. Ik kijk er naar uit straks weer te beginnen. (En ik moet nog met verlof haha) ik zie er wel tegen op om zo lang niet op werk te zijn.. ben bang de connectie te verliezen of vergeten te worden. Al hebben we een klein team dus dat zal niet zo snel gebeuren.. Maar ik ga het werken wel missen! Tegelijkertijd weet ik ook dat ik de rust en ontspanning nodig heb om te wennen aan dit nieuwe leven…

12 dagen geleden

Hier zwanger van 3e kindje. Ik heb ook recht op 10 weken verlof na m'n bevalling. Ik vul die overige 2 weken aan met eigen uren (vakantieuren, plb)zodat ik alsnog 3 maanden heb en neem daarna nog betaald ouderschapsverlof op (70% van salaris). Dat vond ik het meer dan waard. Je hebt daar 9 weken aaneengesloten recht op alleen ik verspreid het over 18 weken dat ik de helft van mijn normale aantal uren kom werken. Zo kan ik weer rustig in het werk leven komen en wennen aan nieuwe gezinssituatie.

12 dagen geleden

Ik werk zelf ook in de zorg met onregelmatige diensten. 32 uur en mijn man 40 uur. Eerste jaar zullen we beide een dag ouderschapsverlof opnemen per week, hierdoor blijven er 3 dagen over. 1x kinderopvang, 1x ouders en 1x naar een vriendin. Juist door die onregelmatige diensten en weekenddiensten denk ik minder oppas nodig te hebben, maar op deze manier wel voor elke dag iets achter de hand.

12 dagen geleden

Zwanger van de eerste. Mijn vriend en ik werken nu allebei bij de gemeente en 4 dagen. Ga straks met 34 weken met verlof en neem aan t eind nog 2 weken gewoon verlof op. Daarna nemen we allebei om de week een dag ouderschapsverlof op. Hij op maandag vrij, ik op woensdag en de vrijdag om de week hij of ik. Ze gaat dan 2 dagen naar de opvang. Ik zou prima mijn schoonouders kunnen vragen, die wonen heel dichtbij, maar ik wil dat niet. Ik wil dat opa's en oma's gewoon -dat- kunnen zijn en niet ook deels opvoeders. Het moet wat mij betreft OK zijn als een opa of oma dat kind wil verwennen, want het zal niet met regelmaat zijn (bijv. iedere dinsdag suikerbrood versus alleen als ze een keer gaat logeren). Geen oordeel over de vele andere ouders die wel gebruik maken van hun ouders/schoonouders als opvang. 'It takes a Village to raise a child', maar ik wil t niet voor mijn kind🤗 Maar iig geen stress. Vooral heel benieuwd hoe ik de periode verlof en weer starten met werken ga ervaren!