25 Reacties

6 maanden geleden

Hoihoi! Ik zou dit zeker aangeven aan je leidinggevende. Ik werk zelf op een bso, en heb het ook met 5 weken al aan mijn leidinggevende verteld. Veiligheid boven alles! Ik zou gewoon duidelijk erbij zeggen dat je nog niet wilt dat andere het weten

6 maanden geleden

Absoluut gelijk zeggen vind ik! Je baby moet geen onnodig risico lopen…

6 maanden geleden

Ik werk op een laboratorium, de dag nadat ik de positieve test had heb ik het meteen aan de leidinggevende verteld. Alleen degene die het moeten weten weten het. En verder helpen ze mij om het geheim te houden. Ging de vorige keer ook goed.

6 maanden geleden

Snap dat je het spannend vind. 5e ziekte komt meestal alleen voor bij basisschoolleeftijd vanaf 4 jaar. Zag dat het ongeveer 10% bij kinderen jonger als 5 jaar voorkomt. Misschien ben je hiermee wat gerust gesteld. Ik werk zelf ook op een babygroep en ben net zwanger!

6 maanden geleden

Reactie op annabel021998

Snap dat je het spannend vind. 5e ziekte komt meestal alleen voor bij basis ...
Ik heb voor de zekerheid nog even gebeld en je kan bloed laten prikken of je antistoffen hebt

6 maanden geleden

En onderwijs? Ook al snel vertellen?

6 maanden geleden

Ik zou het zeker aangeven! Ik ben momenteel 5+2 weken zwanger en mijn oudste dochter heeft momenteel de 5e ziekte. Ik heb afgelopen maandag bloed laten prikken maar helaas nog steeds niet de uitslag. Hoop echt dat ik antistoffen heb.

6 maanden geleden

Ik werk ook op een kinderdagverblijf/peuteropvang. Bij mij was het advies wel om de leidinggevende en je vaste collega/collega's op de hoogte brengen. Om meer alertheid te hebben op de 5e ziekte.

6 maanden geleden

Hoi! Ik werk ook op kdv, baby's peuters en bso. Waar hebben jullie een bloedtest laten doen? Gewoon bij de huisarts aanvragen? Mijn vk had het erover dat dat testen bij een volgende echo een keer ter sprake kwam , toen niet doorgevraagd.. misschien handig om eerder te laten testen dus?

6 maanden geleden

Reactie op YellowPistachio

Hoi! Ik werk ook op kdv, baby's peuters en bso. Waar hebben jullie een bloe ...
Ik heb de verloskundige gebeld en aangegeven dat mijn dochter de 5e ziekte heeft. Ze heeft meteen een bloedtest aangevraagd.

6 maanden geleden

Ik werk bij de dierenambulance waar we regelmatig verzwakte of zieke dieren ophalen, weet iemand of dit mogelijk gevaarlijk is icm zwangerschap? Er is ook weer vogelgriep

6 maanden geleden

Wat goed dat dit ter sprake komt. Bedankt! Ik werk ook op een kinderdagverblijf en heb meteen gebeld naar mijn huisarts. Ik heb mijn eerste echo pas 27 maart namelijk. Ik heb meteen een doorverwijzing gekregen van de huisarts, dus bij twijfel gewoon bellen. (Zal misschien per huisarts verschillen..)

6 maanden geleden

Reactie op YellowPistachio

Hoi! Ik werk ook op kdv, baby's peuters en bso. Waar hebben jullie een bloe ...
Ik heb mij laten testen bij de verloskundige. Die wilde gelijk voor mij mijn bloed laten testen. Maar waarschijnlijk zou een huisarts dat ook kunnen!

6 maanden geleden

Reactie op Dien28

Hoihoi! Ik zou dit zeker aangeven aan je leidinggevende. Ik werk zelf op e ...
Dankjewel! Ik heb gelijk een gesprek aangevraagd voor a.s. maandag. Ik ga er ook duidelijk bij vertellen dat ik niet wil dat anderen mensen het weten. Veiligheid gaat inderdaad voorop!

6 maanden geleden

Reactie op Tantetruus1992

En onderwijs? Ook al snel vertellen?
Zou het wel doen als je in primair onderwijs werkt met de jonge kiddos. Groep 1/2/3? Ik zit zelf ook in het onderwijs maar voortgezet en daar komen kinderziektes natuurlijk minder vaak voor.

6 maanden geleden

Nog even een update. Ik heb helaas geen antistoffen voor de 5de ziekte en heb het advies gekregen om tot 20 weken niet meer op de werkvloer aanwezig te zijn van mijn verloskundige. Dit ga ik uiteraard doen en mijn leidinggevende staat hier gelukkig achter🙏🏻 als er een kindje de ziekte heeft, is de incubatietijd al geweest en ben je te laat. Vaak is je weerstand ook lager waardoor je sneller dingen oppikt.

6 maanden geleden

Reactie op annabel021998

Nog even een update. Ik heb helaas geen antistoffen voor de 5de ziekte en h ...
Wat goed dat je het weet en hoe je dat doet, wel een impact, zoveel weken niet op de werkvloer. Ik hoor over een paar dagen de uitslag, hoop zo dat ik het gehad heb..

6 maanden geleden

Reactie op annabel021998

Nog even een update. Ik heb helaas geen antistoffen voor de 5de ziekte en h ...
Wat goed zeg. Nav jouw topic ga ik morgen ook even bellen. Werk zelf op een 0-4 groep. Op moment zijn er veel met waterpokken maar als het goed is, is dit niet schadelijk (?) heb zelf als kind wel waterpokken hehad

6 maanden geleden

Reactie op YellowPistachio

Wat goed dat je het weet en hoe je dat doet, wel een impact, zoveel weken n ...
Is het zeker! Maar alles voor de veiligheid van de baby 🥰 ben benieuwd naar jou uitslag. Ik had al verwacht dat ik t niet gehad had..

6 maanden geleden

Dit is echt handig om te lezen bij mijn eerste werkte ik op een peutergroep en had hier toen niets over gehoord om je te laten testen. Nu vanochtend positief getest en werk nu op 0-3 groep. Ga morgen maar ff op werk navragen of zij iets weten hierover. Weet iemand wanneer je de antistoffen wel kunt hebben of is dat echt alleen met bloedtest te bepalen?