8 Reacties
20 uur geleden
Ik had dit ook en ben over gegaan op kolven en via de fles geven, dit geeft mij zoveel meer rust en nu groeit ze goed & drinkt ze nog steeds mijn melk! Ik ga ook niet meer terug naar mijn kleine laten aanhappen.. Onze baby had waarschijnlijk niet genoeg kracht om uit de borst te drinken en viel ook ineens in 1 dag 100 gram af..
Maak je niet druk en doe wat goed voelt, als dat dan afkolven en geven is is dat ook goed!
20 uur geleden
Hier bij alle 3 bij moeten voeden vanwegen veel afvallen nauw heb ik me andere 2 meer als een jaar gevoed ze drinkte allemaal niet super lang maar groeide goed waren vrolijk en hadden goede plas luiwers dus ze kunne zekker voldoende uit de borst halen in een korte tijd
Kan je man niet bij je zijn in de nacht als je het eenzaam vind je mag me altijd een berichtje sturen als je nog vragen heb
20 uur geleden
Waarom laat je niet eens een lactatiekundige meekijken en/of neem je contact op met haar met je vragen? Borstvoeding is namelijk echt voor iedereen weer anders, laat staan de situatie. Ik kan namelijk nu een mening geven, en weer iemand anders ook, maar wij zijn geen deskundigen en het zou jammer zijn dat je daardoor een verkeerd antwoord krijgt. Ook zou je via fb op het "borstvoedingsforum" je vraag kunnen stellen, daar zijn ook lactatiekundige actief om je vragen te kunnen beantwoorden. Succes en geniet van je zoontje ❤️
20 uur geleden
Tip: lactatiekundige! En drinkt je baby zo kort omdat ie in slaap valt? Bij ons helpt wisselen en verschonen tussendoor.
Onze kleine vond het in begin ook lastig. Nu blijkt ze ook korte tongriem en strak lipbandje te hebben. Niet helpend… maar lactatiekundige heeft veel geholpen!
20 uur geleden
Ik sluit me aan bij eerdere reacties over een lactatiekundige raadplegen. Ik wil nog wel toevoegen dat ik 15-20 minuten drinken super lang vind. Mijn zoon (7 dagen) valt gemiddeld na 7 minuten in slaap met uitschieters naar boven en onderen (soms na 4 of 12 minuten. 15-20 redt hij bij lange na niet ook niet met poging 2 voeden na luier verschonen tussendoor.
15 uur geleden
Bij mij precies hetzelfde, mijn zoontje is in de eerste 2 dagen 10,8% afgevallen en we hebben moeten bijvoeden dmv finger feeden (gelukkig met gekolft colostrum gedurende de zwangerschap) maar vervolgens weigerde hij 2 dagen lang de borst en de fles, hij zoog gewoon compleet niet. Ze denken dat dit kwam omdat zijn energie compleet op was. Lactatiedeskundige geweest en aanhap/mondje was gewoon prima. En idd, na nog geen 2 dagen is meneer weer gaan zuigen. Hij drinkt nu gemiddeld een kwartiertje per borst elke voeding dus in totaal een half uurtje. Soms amper 25 minuten in totaal en soms bijna 40. Duur verschilt per vrouw per borst, is ook maar net hoe de melkstroom is. Maar zo lang je mooie plas/poep luiers hebt en baby aankomt zal het goed zijn. Mijn tip is ook wel even die lactatiedeskundige laten komen, is voor je gemoedsrust ook echt fijn
14 uur geleden
Lieve mama wat vervelend dat je je onzeker voelt! Ik sluit me helemaal aan bij het laten meekijken door een lactatiekundige.
Je vraagt wanneer een voeding effectief is: als het goed is kun je je kindje echt horen “klokken” als hij goed aan de borst drinkt. De tijd hoe lang je kindje drinkt zou ik een beetje loslaten, het ene kindje is met een paar minuten drinken voldaan terwijl een ander kindje langer de tijd nodig heeft. (Wij volwassenen eten ook allemaal op een ander tempo toch? M’n vriend heeft z’n bord binnen 5 minuten leeg, ik doe daar langer over. 😉) Daarnaast zal het ene kindje misschien per voeding 1 borst drinken waar het andere kindje er 2 wilt, en weer een ander kindje 3 of 4 borsten per voeding. Naarmate je kindje ouder wordt kan de tijdsduur en hoeveelheid borsten per voeding ook weer veranderen.
In principe kan je aanhouden dat als je kindje voldoende plasluiers heeft, aankomt en blij is hij voldoende bij jou drinkt en kan je dus de ml vergeten.
Hopelijk kan er iemand met je meekijken waardoor je onzekerheden weggaan en je straks vol vertrouwen kan genieten van het geven van de borst, succes!