Hoi allemaal,
Ik geef voor het eerst borstvoeding en heb wat vraagjes.
Onze baby is nu 3 dagen oud en op dag 2 had hij te veel gewicht verloren. We zijn gaan kolven na de voedingen en dit via vinger voeden gaan bijvoeden.
Vandaag was zijn gewicht hetzelfde als gisteren dus dat is heel erg fijn maar ik vraag me toch af waarom drinkt hij dit niet uit mijn borst? Net heb ik gevoed en wilde hij de ene borst 8 minuten en de andere 6. Mij is gezegd iedere borst zo'n 15 a 20 minuten en ik baal dat hij dit niet doet en snap eigenlijk niet zo goed waarom want ik heb de melk dus wel. In totaal net gelijk na de korte voeding 30 ml afgekolfd.
En als hij weer op gewicht is dan mogen we de spuitjes afbouwen maar ook wanneer hij effectief drinkt alleen ik voel nu al de onzekerheid want kunnen die 6 en 8 minuten dan niet effectief zijn? Hoe weet je of je voeding effectief js?
En een nieuwschierigheids vraagje. Ik vind snachts voeden een stuk minder leuk en niet vanwege de verstoorde nachtrust maar ik voel me dan eenzaam em het lijkt meer pijn te doen. Iemand die dit herkent?
Kortom ik maak mezelf eigenlijk een beetje onzeker en ga veel nadenken dus ik dacht ik open even een topic en kijk welke tips er mogen komen😊