19 Reacties

9 dagen geleden

Ik ben nu 40+4, dus nog niet zo ver als jij. Maar ben wel benieuwd, heb je nog andere dingen geprobeerd? Zoals strippen, ballonnetje?

9 dagen geleden

Ik ben "pas" 38 weken zwanger, maar bij mijn vorige zwangerschap heb ik met 40+3 even mijn kleine teentjes gemasseerd. Mijn schoonvader gaf die tip als acupressuur punt, ik geloofde het niet zo en heb het voor de grap kort gedaan. Een half uur later kreeg ik heftige weeën en een kleine 6 uur later was mijn zoontje er. Wellicht volledig toeval, maar baat het niet dan schaadt het niet.

9 dagen geleden

Ik ben 41+2...ook geprobeerd natuur zn werk te doen, maar ergens knaagt die "42 weken" ook heel erg aan mn hoofd....had dan ook afgelopen dinsdag de verloskundigr gevraagd om probere te strippen, lukte niet echt...vandaag wel kunnen strippen... morgen en zondag extra checks in het ziekenhuis...en als er dan nog geen babytje is gaat de verloskundige zondag of maandag mn vliezen breken.... Ben het zwanger zijn niet zat, totaal niet...maar ik maak me meer zorgen dat we straks echt ver over tijd gaan.

9 dagen geleden

Ik ben vandaag 41 weken. Elke ochtend als ik wakker word dan krijg ik meer onrust omdat ik zo graag thuis wil bevallen en het ziekenhuis steeds dichterbij lijkt te komen. Ik had zondag afspraak staan om te strippen maar vanmorgen gebeld dat ik het toch graag eerder wil proberen. De verloskundige komt vanmiddag om te strippen. Als dat niet helpt dan zondag nog een keer en anders dinsdag controle in ziekenhuis en dan eventueel vliezen breken...

9 dagen geleden

We schelen 1 dag, ik tik zondag de 42 weken aan. Ben afgelopen dinsdag gestript in het ziekenhuis en vanmorgen bij de verloskundige. Daar zei ze wel dat ze niet zou verwachten dat ik vannacht zou bevallen… heel eerlijk van haar en fijn om te horen maar toch weer een tegenvaller. We worden vandaag als het goed is gecontact door het zkh om een gesprek aan te gaan. Dit is trouwens mijn eerste zwangerschap. Geen moment bij stilgestaan dat het ook zo kon lopen.

9 dagen geleden

Ik ben zondag 42 weken. Net voor de derde keer gestript. Eerste keer was afgelopen zondag. Morgenavond krijg ik een ballontje en zaterdag inleiden. Ik heb het mentaal erg zwaar gehad deze week, fysiek gaat het goed. Ik snap helemaal hoe je je voelt.

9 dagen geleden

Reactie op Wendy6721

Ik ben vandaag 41 weken. Elke ochtend als ik wakker word dan krijg ik meer ...
Hier ongeveer gelijk! Vandaag 41 weken. Dinsdag gestript, zonder resultaat. Vandaag 2e keer en intake gehad bij gynaecoloog. Maandag inleiden als het rustig blijft. Wil ook heel graag thuis bevallen dus de tijd tikt. Kunnen er helaas niks aan doen. Veel succes daar!!

9 dagen geleden

Reactie op Koprol

Ik ben "pas" 38 weken zwanger, maar bij mijn vorige zwangerschap heb ik met ...
😱 echt alleen beide je kleine teentjes?? En nog op bepaalde plekken speciaal gedrukt? Of gewoon echt stevig masseren?? 🤔😁

9 dagen geleden

Reactie op kiim92

😱 echt alleen beide je kleine teentjes?? En nog op bepaalde plekken specia ...
Ik heb echt alleen tegelijk de kleine teentjes gemasseerd. Ik heb me er verder niet in verdiept- Nogmaals wellicht gewoon toeval, maar het was wel heel opvallend. Maar er zijn vast dingen over te vinden op internet met betere tips over acupressuur. Ik heb er totaal geen verstand van verder🤣.

9 dagen geleden

Reactie op citroenxd

Ik ben nu 40+4, dus nog niet zo ver als jij. Maar ben wel benieuwd, heb je ...
Met 41 weken ben ik gestript, toen had ik 2 cm ontsluiting. Dus de verwachting was dat het lekker door zou zetten maar helaas. Ballonnetje vonden ze dus niet nodig! Ik heb voor morgen vliezen breken staan en als het dan nog niet op gang komt, de dag erna een inleiding in het ziekenhuis.

9 dagen geleden

Reactie op Koprol

Nou niet geschoten is altijd mis, wie weet doet dit ook wat! 😁

9 dagen geleden

Reactie op Koprol

Heb mn vent aan het werk gezet hoor😂 kan er zelf echt niet meer bij. Ben momenteel 41+4 dus het word wel tijd haha

8 dagen geleden

Ik ben nu 41+4 en krijg vanmiddag mijn ballon en morgenvroeg weer melden. Ik merk toch dat ik heeeel angstig ben dat het heel lang gaat duren. Had zo erg gehoopt op natuurlijke bevalling. Vooral omdat ik al een week lang geprobeerd heb te laten strippen maar dit niet eens lukte.. weet iemand wat ze doen als t niet vordert met alle medicatie en je ondertussen 42 wkn bent?

7 dagen geleden

Nou ik had met 41+6 nog steeds een niet genoeg rijpe baarmoedermond om mijn vliezen te breken, dus ik ben flink gestript en dat heeft alsnog zijn werk gedaan! Een paar uur later zat ik op 2cm, konden mijn vliezen gebroken worden en 3 uur later was ze in mijn armen met precies 42 weken! Dus zelfs op het allerlaatste moment kan het nog een natuurlijke bevalling zijn!

7 dagen geleden

Reactie op MamavanIsa1997

Nou ik had met 41+6 nog steeds een niet genoeg rijpe baarmoedermond om mijn ...
Dat geeft een beetje hoop. Gefeliciteerd met jullie dochter! 💖

5 dagen geleden

Reactie op adinda06

Heb mn vent aan het werk gezet hoor😂 kan er zelf echt niet meer bij. Ben m ...
Heel benieuwd: heeft het effect gehad?

5 dagen geleden

Vandaag 41+2 en voor controle in het ziekenhuis. Verhoogde bloeddruk dus ze hebben net alvast een ballon geplaatst. Dat was even geen prettig gevoel maar het lukt haar te plaatsen zonder gebruik van de eendenbek, dus was daar wel blij mee 😅 nu even afwachten of we hier moeten blijven of naar huis mogen

5 dagen geleden

Vandaag 41 + 1 en vanmiddag controle gehad. Baarmoeder mond zit nog helemaal dicht dus strippen kon niet. Voor nu donderdag ingepland voor ballon en vrijdag inleiden. Vind het spannend maar ben er behoorlijk aan toe. Zou het zo graag spontaan willen hebben maar het wordt nu lichamelijk nu zo ontzettend zwaar dat de normale dingen van de dag nu een opgave beginnen te worden. Ben dus blij dat we hebben gekozen voor inleiden.

5 dagen geleden

Ik heb morgen de 1e afspraak in het ziekenhuis, voor een CTG en inwendig onderzoek om te bepalen hoe ze de inleiding kunnen starten. Als ik morgen nog steeds op 1cm ontsluiting zit gaan ze woensdag een ballon plaatsen. De vk heeft vandaag wel gestript, het lijkt tot nu toe nog geen echte weeën in gang te zetten maar ik hoop dat de voorweeën anders in ieder geval voor wat meer ontsluiting zorgen 🤞🏻 hoop echt zo dat ik de ballon kan overslaan en dat ze woensdag meteen m'n vliezen kunnen breken 🍀 Of dat het in de tussentijd gewoon nog natuurlijk op gang komt uiteraard. Vind het spannend maar wel heel fijn om een stip op de horizon te hebben. Vandaag trouwens 41+1. Wie heeft inmiddels de inleiding met ballon achter de rug en hoe is het verlopen?