57 Reacties
9 dagen geleden
Hier ook! Bij de eerste 39+6 met gebroken vliezen gestart. Nu morgen 41! Had hier zó geen rekening mee gehouden.
Verloskundige zei dat ze het vaker zien na spontaan breken van vliezen bij de eerste. Dat is dan echt een toevalstreffer geweest. Geduld wordt aardig op de proef gesteld!
7 dagen geleden
Ik kan me ook hierbij aansluiten. Eerste kindje kwam met 41+2 en vandaag ook 41+2 van tweede kindje.
7 dagen geleden
Pff ik ben 39+4 nu maar omdat de eerste er met 37+1 al was voelt het alsof deze baby al veeeeeel te lang zit 😅 gok ergens nog op de uitgerekende datum.
Iemand tips hoe er mentaal mee om te gaan als je daar overheen gaat? Probeer me er al bij neer te leggen hoor, maar merk dat m’n lijf ook aan t piepen en kraken is 🙈
VRIEND
7 dagen geleden
Reactie op Dani.mvd91
Pff ik ben 39+4 nu maar omdat de eerste er met 37+1 al was voelt het alsof ...
Je mag er elke zwangerschap vanuit gaan dat het tot week 42 heel normaal is. En er zijn zelfs dames die na week 42 doorlopen mits de zwangere en de baby het goed doen.
Misschien helpt de mindset: elke zwangerschap en baby is anders. Dus hoe vroeg of laat een baby komt, heeft echt zijn redenen. Niet elke baby na week 40 is een reus en niet elke baby bij week 37 is een mini. Hoe lang je kindje blijft zitten is gewoon een reden voor.
7 dagen geleden
Reactie op fibm8
Je mag er elke zwangerschap vanuit gaan dat het tot week 42 heel normaal is ...
Ja klopt ook maar voor mij was bij 37 weken “normaal” dus gevoelsmatig ga je daar overheen. Ik weet ook dat de kleine gewoon komt als ie er klaar voor is🍀 Moet dat gewoon heeeeeel vaak voor mezelf herhalen
2 dagen geleden
Hier nu 40+4, eerste is met 39+5 geboren. Grappig hoe je je (of in ieder geval ik) toch wel een beetje vasthield aan de vorige bevalling terwijl ik ook heel goed weet dat iedere zwangerschap en bevalling compleet van elkaar (kan) verschillen. Ergens had ik gedacht dat deze wel voor de 40 weken komen, waarom? Omdat de eerste dat ook was.. 🥸 haha natuurlijk gewoon onzin om zo te denken. Vorige bevalling verloor ik m’n slijmprop, braken 12 uur later m’n vliezen en vlak daarna begonnen de weeën. Dus ergens was ik afgelopen dinsdagavond blij: deel van de slijmprop verloren, gister begin middag alles verloren. Maar nu nog geen gebroken vliezen (logisch wat verliezen van de slijmprop hoeft helemaal niet het begin te zijn) Hoe je jezelf voor de gek kan houden hè! Ik wacht nog rustig verder af.. 😂
Ik ga zo maar weer de week-boodschappen doen.. zal dit dan voorlopig écht de laatste x zijn dat ik dat zelf doe? Dat denk ik al 2 weken..😅
VRIEND
2 dagen geleden
Kom me even melden weer😁
Niet dat het erg is hoor, maar ter vergelijking..
Eerste 39.3 geboren
Tweede 40.0
Derde 39.3
Ik ben vandaag weer 39.4 maar nog helemaal geen voortekenen.. bij de eerste en derde wel echt aantal dagen van tevoren voortekenen gehad. De tweede kwam binnen 4 uur na de eerste ‘tekenen’ vruchtwater die brak, slijmprop en precies 4 uur daarna was hij er dus het zegt allemaal niks.
één dag geleden
Eerste ingeleid bij 42 weken, geboren met 42+2. En vandaag weer 41 weken dus vrees dat we weer richting de 42 weken gaan want nog geen ontsluiting of voortekenen…