17 Reacties
茅茅n maand geleden
Haha ik vind ons bed nu al hoog maar de klossen moeten er nog onder馃檲 gelijk vraagje vanaf wanneer doen jullie dit?
茅茅n maand geleden
Wij gaan het niet doen, wij hebben een boxspring met hele lastige pootjes en staat op geen enkele manier stabiel.
Kraamzorg zegt prima, voor mij is het niet nodig.
Verloskundige zegt ja moet wel, want stel je bevalt onverwacht thuis moet het bed hoog staan.
Gisteren getest met logeermatrassen eronder, kom ik nog zo鈥檔 10cm te kort, maar ik kom er nu al niet meer in. 馃 hoe dan??
Is gewoon niet veilig hoor..
maandag hebben we instructie afspraak bij de vk.. toch nog even bespreken. Ben maar 1m60 zelfs met badkamertrapje is het kruipen.
茅茅n maand geleden
Wij doen het niet, maar hebben ze wel in huis. Als de bevalling thuis is en de verloskundige wil het graag zet mijn man ze er met 5 minuten onder.
De kraamzorg zegt overleg maar met degene die de controles doet.
Ik heb zoveel pijn gehad met het in en uit bed stappen na een flinke knip vorig jaar dat ik deze keer voor mezelf kies. Ga liever 1x per dag op de keukentafel liggen dan elke keer dat rotbed in en uit klauteren met veel pijn.
茅茅n maand geleden
Reactie op Maris Baby 1
Haha ik vind ons bed nu al hoog maar de klossen moeten er nog onder馃檲 gelij ...
Wij hebben het gedaan met 36.2
Misschien nog een beetje vroeg maar een vriend was er om even te helpen, want tis best een karwei zo'n boxspring op klossen zetten.
Ik merk dat ik nu juist heel fijn het bed in en uit kom, ik ga alleen niet meer te dicht bij de rand liggen 馃き
茅茅n maand geleden
Wij hebben een vrij laag bed en dat was de laatste weken best pittig voor mij met opstaan. Ik kwam gewoon niet met m鈥檔 zwaartepunt op de juiste plek. Nu het bed op klossen en ik verwoorde het net tegen een vriendin alsof ik als een gracieuze walvis van de glijbaan glijd als ik uit bed kom!Ik schrik me alleen steeds rot als ik middenin de nacht naar de wc moet.馃き
茅茅n maand geleden
Reactie op kiim92
Wij gaan het niet doen, wij hebben een boxspring met hele lastige pootjes e ...
Hier heeft de verloskundige er niet eens naar gevraagd 馃檲
Vind dat eerlijk gezegd ook onzin, want stel je bevalt thuis in een bevalbad, dat staat ook echt niet op hoogte... en voor die 2 of 3x dat ze naar je ontsluiting kijken? Kun je ook, zoals iemand anders hier voorstelt, op de keukentafel gaan liggen.
Wij gaan het dit keer in ieder geval ook niet doen. Heb veel last van mijn bekken en moet dan met een trapje het bed in en uit. En dat voor die ene controle per dag van de kraamzorg en, zoals gezegd, die 2 of 3 keer dat de verloskundige de ontsluiting controleert? Ga ik niet aan beginnen. Kraamzorg heb ik wel overlegd (ons bed is op 4 cm na hoog genoeg en ze gaven aan daar niet moeilijk over te doen).
茅茅n maand geleden
Zijn er ook meiden die een probleem hebben met een bed op klossen en de cosleeper die ze hebben? Als ik mijn bed op klossen zet, is naar mijn idee het nut van de cosleeper verdwenen. De cosleeper kan nog naast het bed ja, maar het zeker niet op dezelfde hoogte. Het lijkt me juist zo fijn om die eerste dagen je kleintje aan te kunnen kijken en makkelijk te kunnen pakken.
茅茅n maand geleden
Wij zetten het bed niet op klossen om meerdere redenen.
1. Wij hebben net een nieuw bed en klossen eronder dan staat dat ding zo wankel. Wil mijn bed graag heel houden.
2. Dan lig ik bijna met mijn neus tegen het plafond.
3. De co sleeper sluit niet meer aan op het bed. En daar is een co sleeper juist voor.
Ik beval toch in het ziekenhuis en controles van hechtingen deze ze bij de vorige 2 ook gewoon op de bank en die is nog veel lager.
茅茅n maand geleden
Reactie op Cv-ketel
Hier heeft de verloskundige er niet eens naar gevraagd 馃檲
Vind dat eerlijk ...
Ja, echt, staat zelfs nu in mijn dossier. 馃槖
Maar daar haal je wel een heel goed punt aan, en die ga ik maandag ook echt aankaarten. Als je in bad bevalt, dan lig je ook niet hoog. Dan liever maar even op de keukentafel ja.
Door dat ik enorm veel pijn heb aan mijn onderbuik spieren lukt het mij nu al bijna niet uit bed te komen met normale hoogte..
茅茅n maand geleden
Reactie op Jeaun
Haha, wij hebben een hoog plafond gelukkig, dus ik zweef ergens in het midd ...
Precies om deze reden had ik al lagere klossen bestelddan eigenlijk de eis was haha. Heb ze nog niet eronder gezet, van het weekend eens naar kijken
茅茅n maand geleden
Wij hebben het ook niet gedaan. Die paar keer voor de controles kan ook echt wel op een normale boxspring hoogte. Deze regel is een beetje van vroeger waarbij alle bedden extreem laag waren. Mocht ik toch thuis bevallen dan zal dat zijn omdat het snel gaat en niet omdat de wens er is . In dat geval zal de verloskundige vast geen nek hernia oplopen ;-)