11 Reacties

10 dagen geleden

Waarom heb je groeiecho gehad? Ons kindje had een buikomvang van p90 maar groeiechos waren niet meer nodig zei ze. Ik heb verder geen idee of het grote verschil wat uitmaakt. Ik zou je verloskundige vragen wat zij eruit kan opmaken.

10 dagen geleden

Ten opzichte van mijn 20 weken echo met 19 weken en vandaag met 30 weken: Hoofd van P80 naar P56 Buik van P82 naar P85 Benen van P89 naar P98 Kanttekening: heb zwangerschapsdiabetes (daarom is de buik ‘groot’) en m’n dochter had ook echt veel langere benen bij deze metingen tov buik en hoofd.

10 dagen geleden

Reactie op Guusje2

Waarom heb je groeiecho gehad? Ons kindje had een buikomvang van p90 maar ...
Ik heb een groeiecho gehad omdat ons vorige kindje dysmatuur is geboren.

9 dagen geleden

Elk kindje groeit op zn eigen tempo, het kan zijn dat het kindje twee dagen na de groei echo van 28 weken een groeispurt gaat maken en/of net voor de 20 weken echo een groeispurt heeft gehad. Maak je niet teveel zorgen,het zijn ook maar metingen oftewel schattingen. In het ziekenhuis mag een groei echo in principe niet worden vergeleken met de 20 weken echo, Protocol. Waar heb je groei echo gehad, 1e lijn verloskundige/echo praktijk of in de 2e/3e lijn in het ziekenhuis? Wanneer heb je volgende groei echo, bij 32 weken? De 28 weken en 32 weken echo mogen wel met elkaar vergeleken worden.

9 dagen geleden

Reactie op Booniitaa

Elk kindje groeit op zn eigen tempo, het kan zijn dat het kindje twee dagen ...
Oh dat is goed om te weten dat ze niet met elkaar vergeleken mogen worden. Dan zal daar wel een reden voor zijn🙂. Ik hen de echo gewoon bij 1e lijns bij de verloskundige gehad. De volgende met 32 zal ook bij de verloskundige zijn

9 dagen geleden

Reactie op Dropje123

Oh dat is goed om te weten dat ze niet met elkaar vergeleken mogen worden. ...
Ik heb redelijk vergelijkbare metingen gehad bij de groeiecho (die ik kreeg omdat ze de groei van m’n buik niet goed konden inschatten). De metingen kwamen redelijk overeen met die van jou en ik had dezelfde ongerustheid / vragen. Ik werd ook gerustgesteld door de VK dat dit echt prima metingen zijn. Alles valt binnen de curve en de drie metingen bij elkaar kwamen ook op een gemiddeld kind uit. En dat de beentjes lager zijn geworden in P waarde betekent niet dat daar een achterstand is ontstaan. De 20 weken en 30 weken meting mag je inderdaad niet zo met elkaar vergelijken zeiden ze. Dat luchtte voor mij erg op :) En het buikje is volgens mij ook nog eens de belangrijkste meting van de drie, en zo te lezen zit die ook nog altijd lekker op de curve, dus all good!

9 dagen geleden

Reactie op juliasz

Ik heb redelijk vergelijkbare metingen gehad bij de groeiecho (die ik kreeg ...
Heel fijn jouw reactie. Dank Jr wel!🥰

8 dagen geleden

Omdat ik medisch ben krijg ik vanaf 26 weken elke 2 weken een groei echo en ik krijg nooit p-waardes te horen 🙃 Krijg alleen het gewicht te horen en dat hij mooi in zijn eigen lijn net iets boven het gemiddelde loopt. Ze laten de grafiek dan wel even zien en dat stelt me gerust. Misschien de volgende afspraak even je onrust over de waardes delen?

7 dagen geleden

Reactie op LiselotteMus

Omdat ik medisch ben krijg ik vanaf 26 weken elke 2 weken een groei echo en ...
Elke 2 weken, wow dat is veel. Ben ook medisch, maar zo vaak hoef ik niet te komen.

5 dagen geleden

Reactie op Selmx

Elke 2 weken, wow dat is veel. Ben ook medisch, maar zo vaak hoef ik niet t ...
Ik krijg wekelijkse doppler echo's en om de 2 weken de groei echo omdat we een bloedaandoening hebben en het kindje bloedarmoede kan oplopen en daar hersenschade van kan krijgen. Daarnaast heb ik de ziekte van crohn en een stoma, en normaal gezien zijn kindjes van vrouwen met crohn wat kleiner en lichter. Maar gelukkig groeit ons zoontje tot nu toe erg goed ondanks alles. Hierdoor worden we ook ingeleid met 37 weken

5 dagen geleden

Ik heb een groeiecho gehad met 30 weken en nu 2 keer per week op controle in het AMC. Mijn baby is p3 en met een hoofdje van p0,7. Ik geloof dat ze onder p10 naar het ziekenhuis sturen. Ik zou me niet al te druk maken maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.