57 Reacties
5 maanden geleden
Reactie op lisanvanhulten
Ik word er ook wel een beetje onzeker van, maar morgen kunnen we weer het h ...
Denk ook dat je het met een tweede zwangerschap sneller herkend. Ik heb geen benul hoe het voelt dus weet ook niet waar ik op moet letten 😉. Voel soms weleens wat maar kan net zo goed een krampje of darmen zijn 🤷♀️. Wacht rustig af. Morgen 18 weken. Gynaecoloog zei ook meestal tussen de 20-24 weken bij de eerste zwangerschap. Maar kan eerder.
5 maanden geleden
Gisteren met 15+5 heb ik vrijwel zeker voor het eerst de baby gevoeld. Placenta ligt achter, is onze eerste.
Ik voelde links onderin 2 plopjes/bubbeltjes achter elkaar en dat waren niet mijn darmen. Daarna met de doppler in het midden een sterk kloppend hartje dus qua positie kan het kloppen.
5 maanden geleden
Ik voelde de eerste met 16 weken en nu voelde ik met 13 weken heel licht iets. En ‘n week later nog 2 keer. En sinds 15 weken regelmatig als ik in bed lig. Mijn placenta lag/ligt beide keren aan de voorkant. Nu 16 weken, nog steeds alleen op bed voel ik beweging.
5 maanden geleden
Mijn zoon voelde ik met 16 weken al heel duidelijk ook als ik op de bank zat.
Dit kindje voel ik sinds 14 weken al maar alleen als ik op mijn linkerzijde lig, dan krijg ik een paar schopjes om te zeggen dat ik moet omdraaien denk ik🤭
Maar bij dit kindje ligt mijn placenta aan de voorkant dus ik voel dit kindje nog niet als ik zit ofzo.
5 maanden geleden
Reactie op Abietje
18+6 en nog niks te voelen, placenta voor
Hier 18+2 en ook de placenta voor, maar voel ook nog niets
5 maanden geleden
Ik sinds afgelopen week (geloof 15+3) de eerste kleeeine kriebeltjes en 1 keer toen ik dubbelgevouwen zat 2 duidelijkere kriebels op dezelfde plek, was heel bijzonder😁. Het is de eerste!
5 maanden geleden
Ik ben 17 weken en ik weet niet of het de baby is die ik voel of mijn darmen.. heb ook pds namelijk en ben daarnaast ook te zwaar. Ik vind het erg lastig om onderscheid te maken.. voor mij is het de 1e keer dat ik zwanger ben.
5 maanden geleden
Reactie op hdh94
Mijn placenta ligt achter, ben 15+5 en voel ook nog niks! Inderdaad vooral ...
Dan lopen wij gelijk! Vandaag 15+6. Ook placenta aan de achterkant, maar voel ook nog helemaal niks. Soms maakt dat me best onzeker. Morgen hebben we weer een echo. Dat zal vast weer geruststellen😃
5 maanden geleden
Ik ben nu bijna 19 weken en heb de placenta achter voel der iedere avond
5 maanden geleden
Zwanger van de eerste en in de 17e week nu. De plopjes/schopjes/fladdertjes of hoe men het ook omschrijft lijken met de dag sterker en duidelijker te worden (of ik herken ze in ieder geval) :) M’n placenta ligt volgens mij ‘gewoon’ aan de achterkant en ben vrij slank van postuur. Echoscopist gaf bij 13 weken echo aan dat ik ‘goed te echo’en was’ (thanks I guess? haha) maar misschien heeft dit er dus ook mee te maken dat ik het relatief vroeg voel.
Voor de mama’s die het om wat voor reden dan ook nog niet voelen: bij mij ontwikkelde het binnen een paar dagen van niet naar toch vrij duidelijk dus komt vast heel snel goed! ☺️
5 maanden geleden
Vorige week met 16 weken duidelijk wat gekriebel gevoeld, die week ervoor ook maar toen twijfelde ik heel erg. Het is mijn eerste.