17 Reacties

7 uur geleden

Dunnere en dikkere, we zien dan wel wat we nodig hebben. Bij de ikea en wibra waren ze niet zo duur. Heb niet op tot waardes gelet, die stonden er niet op.

7 uur geleden

Wollen dekentje! Reguleert heel goed

7 uur geleden

Ik heb ook wat dikkere en dunnere (zeeman had ook fijne) en ga wel kijken met laagjes wat fijn en nodig is. Kan het toch niet vanaf moment 1 perfect doen. En heb 2 slaapzakken maat 56... Heb ook echt geeeen idee haha

6 uur geleden

Wij hebben die van Jollein met fleece aan één kant. Die zijn 2.0 tog 😊 we hebben hier ook de dunnere variant van

6 uur geleden

Ik zit ook wat te worstelen daarmee, ik heb alleen ledikant maat.. maar zo is deze denk ik wat te dik aan de onderkant, om alles erin te proppen

6 uur geleden

Onze kraamzorg raadde een wollen dekentje aan, hier zitten gaatjes in waardoor het veilig is en deze reguleert warmte goed. Heb ‘m van bol, merk Disana. Daarnaast hebben we ook dekentjes van katoen via Vinted gekocht :)

6 uur geleden

Ik heb jollein

6 uur geleden

Reactie op TWBD

Wij hebben die van Jollein met fleece aan één kant. Die zijn 2.0 tog 😊 we ...
Die heb ik ook gezien idd. Denk dat ik die ook maar ga bestellen. Heb wel ook al dunne van een vriendin gekregen maar dat kindje is in de zomer geboren😅

6 uur geleden

Reactie op Babytjenovember

Ik zit ook wat te worstelen daarmee, ik heb alleen ledikant maat.. maar zo ...
Dat is wel erg dik inderdaad. Ik heb ook wel dikke dekentjes voor de ledikant maar is inderdaad te groot voor in het wiegje

5 uur geleden

De kraamzorg kijkt sowieso mee ik wat nodig is. Onze dochter was van Januari en die had een lakentje en hebben toen 2 dekentjes gestapeld voor de gewenste warmte. Dus als je een aantal dekentjes hebt is kun je het helemaal aanpassen aan wat nodig is

5 uur geleden

Ik heb een wollen deken van alwero voor in de wieg

5 uur geleden

Wij hebben voor de co sleeper deze deken. Voor onze zoon ook gebruikt. Wel een andere kleur. Is 75×100. Daar hebben we er 1 van met 2 lakens, 2 moltons en 2 hoeslakens. 1x was 1x op bed. Dit dekentje word eigenlijk niet vies. Wij hadden ook een wollen deken voor onze zoon. Deze hadden we gekregen. Op zich wol past zich aan naar de temperatuur. Is het warm houd het koel. Is het koud houd het warm. Dat zou ook nog kunnen. Maar ikzelf ben daar allergisch voor en onze zoon bleek dat ook. Dus die is ondertussen de deur uit. Verder hebben we het bedje met erge kou altijd even voorverwarmd met een lauwwarme fles water uit de kraan. In het begin heeft onze zoon toen zo ie zo 4 weken met kruikjes geslapen omdat hij zichzelf niet kon warm houden. Tegen de tijd dat hij over ging naar ledikant was hij ook aan het draaien dus daar zijn we verder gegaan met slaapzakjes en hebben we nooit geen deken voor aangeschaft. Onze eerste zoon is van begin januari. Dus we denken dat we nu wel weer hetzelfde uit komen.

5 uur geleden

Reactie op Miloutje

Wij hebben voor de co sleeper deze deken. Voor onze zoon ook gebruikt. Wel ...
Deze is tog 2.2 tot 4. De dikste die er is zeg maar.

5 uur geleden

Reactie op Babytjenovember

Ik zit ook wat te worstelen daarmee, ik heb alleen ledikant maat.. maar zo ...
Ledikant maat is idd wel heel ruim. Wiegmaatje is beter geschikt voor de wandelwagen. Echter hebben wij nooit een deken gebruikt in de wandelwagen. Wij hebben een gevoerde voetenzak gebruikt die we zowel in de maxicosi deden of dan in de wandelwagenbak. Deed je zo over. En een jaar later zat diezelfde voetenzak in de kinderwagen. Ik vond het zo ie zo een gedoe elke keer kindje erin en die dekens weer recht trekken en netjes instoppen. Dat was deze die wij hadden daarvoor.

5 uur geleden

Ik heb er 5, namelijk ook om haar lekker in te wikkelen op de bank en in de babywagen. Ik heb 2 koeka dekens 1,2 en 2,9 tog. De andere zijn gewoon simpele van Ikea, action etc.

5 uur geleden

Wij hebben verschillende dekentjes, eentje heeft mijn moeder gehaakt, ander van een soort wol, ander gevoerd dekentje te leen gekregen. Ik weet dus niet de Tog- waardes, ik ga er vanuit dat de kraamzorg mij wel goed kan helpen leren inschatten welke warm genoeg is.

5 uur geleden

Hier ook fan van wollen dekentjes. En hebben er nog eentje van katoenfleece (van de vorige, toen hadden we nog geen wol). We hadden vorige keerndus die groteren katoenfleece (van meyco) en een kleiner katoenen dekentje. Als het koud was deden we de grotere dubbel erop. 'Echte' polyester fleece zou ik zelf niet willen, dat zorgt al snel voor warmtestuwing. Overigens hier ook heel snel overgestapt op een slaapzakje, maar gebruiken de grotere deken tegenwoordig toch weer als extra dekentje voor eroverheen :)