7 Reacties

3 maanden geleden

Herkenbaar! Wij hebben op de 1e verdieping 2 kamers. 1 daarvan is van ons, 1 van mijn dochter. De baby slaapt bij ons op de kamer tot ongeveer 6 maanden. Heb een kleine commode gescoord bij de Ikea. Als de kleine naar zijn eigen kamer gaat, gaan wij naar zolder en liggen de 2 kids op de 1e verdieping.

3 maanden geleden

Verschonen kan ook echt prima op je bed, met alleen een verschoonkussen. Als je een mandje vult met wat luiers en doekjes heb je het goed genoeg geregeld. Wij hebben nooit een babybrezza gehad bij de eerste, zal ik sowieso niet kopen voor je kleine geboren is. Die dingen zijn zo besteld als ze toch nodig blijken. Je kan voor kunstvoeding ook een termosflesje met kokend water en een flesje koud water vullen begin van de nacht, op die manier heb je sneller dan met de babybrezza je fles gemaakt.

3 maanden geleden

Wij slapen ook op zolder. Grote slaapkamer en inloopkast. Beneden 3 slaapkamers en dit is de verdieping van de kids. Wij hebben de andere 2 totdat ze 1 voeding snachts dronken bij ons in de cosleeper gehad en toen naar beneden op eigen kamer. Voor 1 voeding geen probleem om naar beneden te lopen als ze verder doorslapen. Dit was bij beide kids erg snel dus hopelijk bij nummer 3 ook. 🥰 geen probleem dus voor ons. Vind het heerlijk!

3 maanden geleden

Wij hebben bij ons eerste altijd gewoon op bed verschoond snachts, met een verschoonkussen erop. Lagen altijd wat luiers, billendoekjes en een extra setje kleding. En een thermosfles gevuld met gekookt water, wat op de hele nacht op de juiste temperatuur bleef. Voor de zekerheid wel een koud flesje water erbij, maar nooit nodig gehad doordat we al snel doorhadden wanneer we het gekookte water in de thermosfles moesten doen voor de juiste temperatuur voor snachts. We woonde toen nog in een appartement maar hoefde zo ook nooit de slaapkamer uit. Tenzij 1 iemand van ons zó moe was en echt even slaap nodig had, dan deden we alles wel gewoon in de slaapkamer van de baby.

3 maanden geleden

Verschonen inderdaad lekker op bed. Ik heb niet een echt verschoonkussen daar maar meer een soort matje met aan de zijkant een flap voor luiers en billendoekjes. Die kwam ik tegen van little dutch maar geen idee of er nog meerdere merken zijn. Voor voeding hadden we een flessenwarmer. In het begin met kleine flesjes is dat zo warm maar ik zag ook een soort waterapparaat die water op de juiste temperatuur maakt dan moet je alleen nog poeder erbij doen. Je hebt natuurlijk ook hele machines maar zelf gaat mijn voorkeur daar niet naar.

3 maanden geleden

Wij hadden twee verschoonkussens bij onze eerste, en een babybrezza. Altijd standaard luiers en doekjes en alle benodigdheden op onze kamer liggen

3 maanden geleden

Wij hadden in ons vorige huis en ook deze keer plek voor een extra ladenkast/commode (hemnes met 3 laden) op onze kamer. Dit is voor mijn dochtertje van 2 nog steeds groot genoeg qua kastruimte voor al haar kleertjes, luiers, etc. Mocht je daar geen plek voor hebben, dan is zo'n keukentrolley van de IKEA misschien handig voor de verschoonspullen (Raskog). Voor verschonen op bed heb je inderdaad niet per se een verschoonkussen nodig, maar zal een matje ook volstaan. Qua voeding zou ik inderdaad even afwachten hoe het loopt. Als de borstvoeding goed loopt, dan kun je je geld op een gegeven moment misschien beter investeren in een goede/fijne kolf dan zo'n babybrezza