15 Reacties

3 maanden geleden

Lijkt me een lastige, ik zou ook twijfels hebben! Is er een programma met activiteiten? Vaak zijn wijngaarden mooi wandelgebied (moet je wel fysiek nog zien zitten), of hebben een hottub of andere relaxmogelijkheden waar je ook zonder te drinken een fijne tijd kan hebben. En als het eten er ook erg de moeite (en zwangervriendelijk) is, is dat ook een pluspunt. Verder hangt het ook van jullie dynamiek af: als jij en je vriendinnen normaal gesproken flink wijn drinken en aangeschoten zijn, zou ik het nuchter vervelender vinden dan wanneer het bij enkele glaasjes bij het eten maar toch vooral rustig kletsen blijft…

3 maanden geleden

Willen in september ongeveer gaan. Dus dan wel al wat verder in de zwangerschap. Het is een wijngaardtour door de wijnvelden en daarna een wijnproeverij van 5 glaasjes

3 maanden geleden

Eerlijk je bent dan 30 weken zwanger. Je hebt geen idee hoe je je voelt en wat voor weer het is. Voor hetzelfde geld kun je wegens bekkeninstabiliteit geen stap verzetten en die tour dus al vergeten. Daarnaast is het een proeverij waarvan jij niets kan proeven. Dus je betaald een hoop geld voor iets waar je totaal niet van kan genieten en misschien tegen die tijd wel niet eens mee heen kan. Ik zou zeggen dat je al niet mag drinken. Dat je geen idee hebt hoe je in september bent. En aangeven dat je vriendelijk bedankt voor dit uitje. Desnoods kun je die vriendin aanbieden met zijn 2en op high tea te gaan. Iets waar je zelf wel van kan gaan genieten. Ik zelf zou niet mee gaan.

3 maanden geleden

Persoonlijk denk ik dat het prima leuk kan zijn als het mensen zijn die je graag ziet. Soms gaat het minder om wat je doet als je het maar samen doet. Je zou de wijngaard kunnen bellen en vragen of ze alcoholvrije opties kunnen aanbieden voor jou? Alleen als je je er echt niet prettig bij voelt dan zeker niet doen, dat is je net zo goed recht! En los daarvan vind ik het niet heel netjes van die andere vriendin om maar te zeggen, het is voor de verjaardag van ... Dus jij moet maar een offer maken en wij hoeven daar geen rekening mee te houden? Ik weet natuurlijk niet hoe dat gelopen is maar zou het zelf bij mijn vrienden wel belangrijk vinden dat het een activiteit is waar iedereen zich prettig bij voelt.

3 maanden geleden

Reactie op Miloutje

Eerlijk je bent dan 30 weken zwanger. Je hebt geen idee hoe je je voelt en ...
Daar zit ik ook wel mee indd. Nu al bekkeninstabiliteit maar heb een hoge pijngrens en die pijn laat ik ook niet snel merken of me erdoor tegen houden. Blijf m'n ding doen, maar daarna wel last en merk ik dat ik even rustiger aan moet doen. Het lijkt me wel gezellig een weekend weg, maar m'n energie is best laag en met een baby van net 1 jaar.. pff merk dat ik het een lastige keuze vind. T weekend weg is voor m'n beste vriendin die het wel helemaal geweldig vind als we weer eens een weekend weg gaan met z'n drieën. Pff zo lastig, volgende week wordt ze 30 dus dan geven we t d'r. Dus moet nu eigenlijk al beslissen door in september. Mocht het niet lukken dan heeft ze geen kado van ons zegmaar

3 maanden geleden

Reactie op Viveanne91

Persoonlijk denk ik dat het prima leuk kan zijn als het mensen zijn die je ...
De wijntour lijkt me erg leuk maar bang dat ik er tijdens de proeverij maar suf bij zit als zij heerlijke wijntjes drinken. Normaal drink ik ook niet veel en vind een sapje of frisjes net zo lekker maar t feit dat ik niet mee KAN doen lijkt me lastig. Wordt er zelf nu al beetje eenzaam en verdrietig van. Vooral ook omdat die vriendin die opmerking maakte. Maar denk dat dat meer de hormonen zijn want normaal zou t me niet zoveel uitmaken haha. Het is een weekend weg voor m'n beste vriendin. Diegene die het "verzonnen" heeft is opzich een vriendin maar zal nooit iets alleen met haar doen. Of met z'n drieën of alleen met m'n beste vriendin. Ze is wel heel aardig maar daarin merk je dat gewoon. Soms een beetje denkend aan zichzelf. Heb t idee dat zij de wijntour helemaal te gek vindt. En denk bijna zeker te weten dat mocht zij zwanger zijn, zij dit niet zou willen. Maakt het soms wel erg lastig..

3 maanden geleden

Reactie op Jun001hum

Daar zit ik ook wel mee indd. Nu al bekkeninstabiliteit maar heb een hoge p ...
Maar als het je beste vriendin is en weet dat je hier al last van hebt. Plus dat je zwanger bent en geen alcohol mag. Dan heeft ze toch begrip hiervoor dat dit nu niet kan? Dan kan ze toch zeggen ja dit is nu niet handig weet je wat dit doen we volgend jaar. De opmerking het is voor die vriendin haar verjaardag die zou bij mij totaal verkeerd schieten. Want andersom is het net zo. Het gaat om jou zwangerschap en gezondheid. Jij bent degene die mee gaat. Die veel geld betaald. Die maar doorloopt. Die na tijd met pijn zit en dus niet zal genieten en het leuk zal hebben. Maar dit dan maar moet doen voor die vriendin. Zo werkt het natuurlijk echt even totaal niet. Zoiets gaat 2 kanten op. En als ze niet zien dat dit niet gaat en niet leuk is voor jou. Dan zijn het in mijn optiek ook geen echte vriendinnen. Nee is ook gewoon een antwoord. En een ander denkt niet aan jou blijkt nu wel. Dat zul je echt zelf moeten doen. Uiteindelijk heeft jou gezin en je dochter je harder nodig als die vriendinnen. Die staan de week erna als je krom loopt van de pijn en oververmoeid bent vast niet een week lang elke dag op je stoep om je huishouden te regelen en op je kindje te passen.

3 maanden geleden

Als ik je reacties zo lees zou ik ook iets anders proberen te bedenken… Dat je je ergens diep van binnen verdrietig en eenzaam voelt van het idee is een signaal wat ik niet zou negeren, hoe lief je het ook bedoeld naar je vriendin. Jij en je welzijn zijn even belangrijker dan sociale druk van die andere vriendin. Een wellness weekendje of de chocolade experience met een overnachting in Brugge o.i.d. Zal vast net zo leuk zijn, en is wel wat liever naar jezelf!

3 maanden geleden

Reactie op Jun001hum

De wijntour lijkt me erg leuk maar bang dat ik er tijdens de proeverij maar ...
Maar hoe vind de vriendin voor wie het is dan dit idee? Vraag me dan oprecht af of zij dit wel wil voor jou. Lijkt of die ander haar zin gewoon aan het doordrijven is. En ik zou haar dan ook gewoon zeggen als jij zwanger was zou jij dit ook niet willen dus ik doe dit nu ook niet. En als jullie goede vriendinnen zijn dan zouden jullie dat begrijpen. Dan gooi je het haar terug voor de voeten. Ik zou dan echt die high tea ofzo voorstellen en gaat ze niet akkoord ben je toch ook niet verplicht om samen iets te doen. Dan koop je gewoon alleen een cadeau.

3 maanden geleden

Ik ben laatst zwanger mee naar een wijngaard geweest met 8 mannen en dit was echt een van de meest geweldige ervaringen ooit. Iedereen ging super lief met me om en alles werd voor me geregeld. Bij elke proeverij zijn er spuugbakken en anders kan je hier gewoon naar vragen. Dit kan totaal geen kwaad! Zoals ik al zei heb ik echt genoten en zou ik het zo weer doen.

3 maanden geleden

Echte vriendinnen zouden dit niet opdringen of überhaupt mee komen. Maargoed niet iedereen gaat hetzelfde met elkaar om

3 maanden geleden

Reactie op Jun001hum

De wijntour lijkt me erg leuk maar bang dat ik er tijdens de proeverij maar ...
Is het dan niet een optie om het wel cadeau te geven maar voor ergens volgend jaar? Wat in het vat zit verzuurd niet toch? Dan stel je het cadeau uit naar een moment waarop jullie er allemaal optimaal van kunnen genieten? En anders indd ander cadeau voorstellen.. genoeg leuke dingen met z’n drieën te doen die niet perse om alcohol draaien toch?

3 maanden geleden

Ik heb laatst wel een wijnproeverij met vriendinnen gedaan. We zijn een groepje al heel lang, ze had een zwaar jaar gehad en voor verjaardag wilden vriendinnen dit geven. Heel eerlijk voor mij niet het allerleukste op het moment maar heb het erg naar mijn zin gehad. Zoveel drank kwam er niet aan te pas. En ik gunde mijn vriendin het, draaide om haar niet om mij. En wij zijn allemaal best verschillend, als we alleen nog activiteiten doen die iedereen echt leuk vind blijft er niet over. Zo een proeverij was wel wat goedkoper dan 150 euro per persoon.

3 maanden geleden

Hoi, Als jouw beste vriendin dit een hele leuke activiteit vindt en het erg fijn vindt om met z’n allen een weekend weg te zijn, zou ik dat haar heel erg gunnen en misschien mijn plezier bij de wijnproeverij minder zwaar laten meetellen. De wijnproeverij is maar een klein onderdeel van het weekend, met waarschijnlijk genoeg andere opties qua drinken als dit van te voren wordt aangegeven. Mijn ervaring laatst bij een pubquiz en bierproeverij is dat het vooral heel gezellig is om samen te zijn met je vrienden en daar van te genieten. Los van het zelf wel of niet kunnen drinken, zou ik voor jezelf de nadruk leggen op de gezelligheid en een weekend samen weg zijn. Als dat voor jou eenzaam voelt, kan je er ook voor kiezen niet mee te gaan, maar persoonlijk zou dat voor mij nog eenzamer voelen en zou ik graag bij het verjaardagsweekend zijn van m’n beste vriendin willen zijn. Mocht dat voor jou toch beter voelen, kan je als alternatief wel samen iets leuks doen natuurlijk! Jouw vriendin zal het vast ook begrijpen als jij de keuze maakt om niet mee te gaan. Al denk ik ook dat de zwangerschap een relatief korte tijd is waarin we denk ik ook moeten leren accepteren dat de dingen iets anders zijn dan we soms zouden willen. Zeker tov vriendinnen die (nog) niet zwanger zijn merk ik dat ook.

3 maanden geleden

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb indd besloten de wijngaard gewoon te gaan doen. Het is een rondleiding door de wijngaard en daarna een wijnproeverij, maar er wordt ook gewoon iets anders geschonken dan alcohol. We gaan wel pas wanneer ik 36 weken ben ongeveer. Dus wel zorgen voor een overnachting met optie tot gratis annuleren. Merk indd erg verschil met vriendinnen die niet zwanger zijn en geen kinderen hebben. Blij dat ik eindelijk de keuze heb doorgehakt. Pff dat eindeloze getwijfel... 😅😆