13 Reacties

11 dagen geleden

Behalve wat meer rompers met lange mouwen, mutsjes etc koop ik nog niet zoveel omdat ik nog niet weet hoe groot de baby is. Zonde om een jasje te kopen waar hij misschien helemaal niet in past. Ik heb wel fijne dekentjes etc en een voetenzak voor de maxicosi.

11 dagen geleden

Voetenzak maxi cosi, een warme overall misschien, warme deken, muts

11 dagen geleden

Vooral geen dikke winterjas. Super cute dat teddy spul. Maar heel gevaarlijk in de maxi cosi of een kinderstoel in de auto. Je kindje zit nooit goed vast er zit te veel fleece en lucht tussen. Bij een ongeval kan dat heel verkeerd aflopen. Wij gebruiken een wol vestje. En een voeten zak of deken in de auto. Wollen HVID booties. Wol blijft koel in de zomer en warm in de winter. Ideaal voor aan de voetjes en ze komen niet snel af. Een mutsje. Je warmte verlies je het snelste via je hoofd. Voor de eerste dagen een wrap deken om op temperatuur te blijven. Tip: Alvast wat medicatie spul. De eerste keer dat onze zoon ziek werd was het natuurlijk net zaterdag avond en was alles dicht. 19 km elke reis naar de spoedapotheek om spul te halen. Verder had ik denk niet veel anders bij onze eerste zoon en doen we nu ook niet.

11 dagen geleden

Reactie op Miloutje

Vooral geen dikke winterjas. Super cute dat teddy spul. Maar heel gevaarlij ...
Wat voor medicatie spul bedoel je dan precies?

11 dagen geleden

Wat fijn al die snelle reacties 😄

11 dagen geleden

Reactie op IK12342024

Wat voor medicatie spul bedoel je dan precies?
60mg zetpil (mag niet voor 3 maand officieel maar onze zoon had een hele hoge koorts dus bij uitzondering mocht het wel. Die paar euro was goedkoper als die rit naar de spoedapotheek) Vsm chamodent (3 maanden begonnen zijn tanden). Sab simplex bij erge krampjes op advies kinderarts verkrijgbaar via de Duitse apotheek. Die Nederlandse zooi werkte hier voor geen meter Electrische neuszuiger voor snotjes Kaliptus (luuf mag pas vanaf 6 maanden Kaliptus mag wel bij hele kleintjes) Fysiologisch zout capsules en een neus spoel spuitje bij verkoudheid om het neusje door te spuiten. Wat eruit gaat ben je mooi kwijt. Nazuigen met de Electrische neuszuiger. Zoutoplossing neusspray voor baby's Billenzalf van dr leenarts bij rode billen. (Deze bevat de hoogste percentage zink en smeert fijner als de sudocreme vonden wij). Heilwol of Engels pluksel voor hele erge luier uitslag niet overal te koop 1,2,3 Goede zonnebrand zonder meuk (ook in de winter kan je verbranden) ik zweer met mijn parfum allergieën en ons rode haar en witte huid bij altruist gemaakt door een dermatoloog en je steunt een goed doel. Hele hoge uva en uvb bescherming zonder parfum Frambozenzalf voor o.a een vreselijk droge eczeem huid of rode huidplekjes maar ook tegen jeuk bij muggenbultjes. Super vette badolie zonder parfum. De shampoo en douchegel gebruik je eigenlijk niet en parfum droogt de huid juist uit Dit heb ik zo ie zo straks weer op voorraad niet alles voor het medicijn kastje maar dit ligt in ons mandje alvast klaar. Naast natuurlijk o.a de thermometer (met beweegbare punt raad ik die aan).

11 dagen geleden

Wollen dekentje (ledikant versie), wollen hvid slofjes, wollen engel natur jasje of overalletje. Verder 3,5 tog slaapzakken gebruikt omdat t echt koud werd boven (bij mijn dochter van sept).

11 dagen geleden

Wollen dekentje en slofjes.. gebreide mutjes met wol in. Heel veel beren pakjes met gesloten handjes en voetjes 😍

11 dagen geleden

Wollen onderlegger, wollen rompers, wollen slofjes, wollen jasje, wollen dekens en wollen mutsjes. Alles van merinowol of wol/zijde

10 dagen geleden

Reactie op Miloutje

60mg zetpil (mag niet voor 3 maand officieel maar onze zoon had een hele ho ...
Van dit alles hebben wij alleen paracetamol gebruikt. Die zou ik wel echt aanraden om vast in huis te hebben. Voor de rest voor bijna alles moedermelk / even kort aanleggen gebruikt als 'wondermiddel' (hielp bij doorkomen tandjes, eczeem/uitslag, om in het badje te doen, verkoudheid, krampjes, ontstoken oogjes, etc). Zonnebrandcrème eerlijk gezegd nooit gebruikt, maar kindje zo veel mogelijk uit de zon gehouden en van dat kwartiertje tot maximaal half uur zon in de winter verbranden ze (bij ons iig) niet... Billenzalf hadden wij weleda en waren we heel tevreden over.

10 dagen geleden

Het enige wat ik tot nu toe extra heb gekocht tov een voorjaarsbaby is een voetenzak voor de maxicosi en een babynestje voor in de box.

10 dagen geleden

We hebben een heerlijke warme voetenzak van Jollein waar je ook een muts bij kan maken zodat de kleine helemaal ingepakt zit. Bij onze dochter weinig gebruikt maar zal nu heel goed van pas komen!

10 dagen geleden

1e dochter is ook van november en paar jaar geleden steenkoud. Toen ook voetenzak gehaald, eerst dekentje mr dat vonden we zelf niet fijn. En mutsjes! En langer met langere mouw rompers onder de kleren. Dikke deken voor in ledikant of wiegje. Lekkere dikke boxpakjes voor het koude weer