21 Reacties

24 dagen geleden

Ik heb 2 draagjassen van mamalila met een zwangerschapstussenstuk.

24 dagen geleden

Bij mijn eerste kindje (begin oktober geboren) heb ik geen speciale jas gekocht. Voor tijdens de zwangerschap toen wel bij de Zeeman een simpele jas in de uitverkoop gekocht. Achteraf als baby heel veel in de draagzak meegenomen, over mijn jas heen, was niet ideaal. Nu half november uitgerekend. Maar pas nu ook al geen enkele jas meer. Dus een jas van Mamalicious via Vinted met extra inzetstuk voor dikke buik en inzetstuk met capuchonnetje voor over de draagzak straks. Het is een wat dikkere softshelljas.

24 dagen geleden

Ga geen winterjas kopen voor zwangerschap. Heb nog wel een oversized jack/jasje. Doe die wel aan. November vorig jaar was een winterjas ook nog niet nodig. En daarna hoop ik weer in mijn normale jas te passen 😁

24 dagen geleden

Ik heb een mooie gekocht bij bonprix! Eentje met babyzak, zodat ik haar er ook in kan dragen naderhand

24 dagen geleden

Ik zat daar ook al over na te denken; ik volg even

24 dagen geleden

Ik heb vorige zwangerschap toen ik tot eind januari moest een winterjas voor 30 euro gekocht op vinted welke 2 maten groter was als ik normaal draag en aangesnoerd kon worden in de taille (ik draag ook een grote maat). Deze jas was nog nieuw zonder kaartje en werd verkocht na veel afvallen. Ik weiger gewoon 100 euro uit te geven aan een jas voor een paar maanden. Doordat de jas na de bevalling redelijk ruim zat meteen kon ik onze zoon daar ook in dragen als ik dat had gewild. Uiteindelijk heb ik dat niet gedaan omdat het voor beide snikheet is samen in zo een jas en ik heel erg aan het zweten was na de bevalling. Door hem in de jas te dragen werd hij ook nat. Daarnaast kan je rits niet tot bovenaan dicht dus komt er voor jezelf best wel wat kou binnen bij je keel en nek. Dat samen met het vele zweten van mij na de bevalling zorgde meteen voor de eerste verkoudheid na de bevalling. Ik paste zelf na de bevalling binnen een week weer in mijn oude jas (ben toen 3 kilo aangekomen totaal. En zit nu met 26 weken op 2 kilo). Dus ik draag nu weer mijn te grote jas straks als dat nodig is. En dragen zal ik doen in een draagzak op mijn jas maar niet meer in de jas. Ik kan je echt aanraden op vinted te kijken voor een jas die gewoon normaal te groot is. Ik heb er 1 van H&M een parka ik draag daar normaal de 2xl (maat 50 ongeveer) van en kocht online een 4xl. Only carmakoma en zizzi bijvoorbeeld hebben best wel modellen jas die wat wijder/A-lijn model bij de heupen en taille zijn dat kan al een hoop schelen.

24 dagen geleden

Ik heb de jas van mijn nichtje gekregen. Hij is va. C&A mama.. en die kan je als gewone zwangerschaps jas dragen, maar daar kan je ook een tussen stuk in ritsen voor de baby zodat je die mee kan dragen ☺️

24 dagen geleden

Volgens mij heeft H&M ook goedkope zeangerschapsjassen. Ik heb zo’n eentje voor naar stal, die zit echt heel prima. En voor ‘mooi’ in de sale bij Noppies eentje gekocht die héél warm is en waar je tussenstukken kan inritsen. Ik snap alleen niet zo goed hoe je de baby in dat zakje moet stoppen terwijl je dus ook een draagzak gebruikt? (Mijn dochter was een april baby, ik heb geen ervaring met winterse baby’s 😂)

24 dagen geleden

Reactie op lianne1985

Volgens mij heeft H&M ook goedkope zeangerschapsjassen. Ik heb zo’n ee ...
Wat ik als advies kreeg.. eerst draagzak en baby , dan je jas met het tussenstuk aan 1 kant vast geritst en dan dichtritsen en dan zit baby er tussen 😁

24 dagen geleden

Reactie op kiim92

Wat ik als advies kreeg.. eerst draagzak en baby , dan je jas met het tusse ...
Precies. Je kunt ook altijd even bij mawaho kijken (insta of website). Staan ook veel filmpjes op.

24 dagen geleden

Reactie op kiim92

Wat ik als advies kreeg.. eerst draagzak en baby , dan je jas met het tusse ...
Ah dubbele zak dus:) Dank!!

24 dagen geleden

Reactie op lianne1985

Ah dubbele zak dus:) Dank!!
Dat stukje is geen zak. Je doet je baby in een draagzak of ander draagsysteem en de jas eroverheen. Het is een verlengstuk tussen de ritsen.

24 dagen geleden

Heb via Vinted een jas gekocht met verlengstuk die je kan afritsen. Voor maar €5. Dus is het niets dan zijn het de kosten niet geweest 🤣

24 dagen geleden

Bij de eerste niet gedaan, die is eind mei geboren. Nu heb ik wel via Vinted een jas gekocht met inzetstuk. Ik hoop nr2 ook veel in de draagzak mee te kunnen nemen.

24 dagen geleden

Ben vorige keer in februari bevallen, dus had toen wel echt een andere jas nodig voor de winter. Heb toen een simpele zwangerschapsjas via vinted gekocht. In het begin paste die ook nog over de baby heen met dragen en later een softshell cover van little frog gekocht voor over de draagdoek/draagzak. Die kun je tenminste ook nog gebruiken als het kindje al wat ouder is en je weer in je normale jassen past. Ik liet mijn eigen jas dan meestal open hangen trouwens

24 dagen geleden

Bij mijn eerste zwangerschap een jas gekocht 3 in 1. Normaal, tussenstuk voor buik en tussenstuk ala je wilt dragen. Hier veel plezier van gehad! Tip: Dit soort jassen is vaak ook voor een leuke prijs te koop bij Bonprix.

23 dagen geleden

Met de draagzak was de kleine steeds zo warm dat ik m’n jas altijd open had, dus geen aparte jas voor gekocht. Baby zat dan in een warm beren pakje 🥰

23 dagen geleden

Ik had bij de C&A besteld, was nog sale van vorig seizoen

23 dagen geleden

Bij eerste geboren in juli had ik er geen gekocht. Voor enkele keren een jas van m'n moeder geleend maar die was niet mooi. Nu toch na twijfel een op vinted besteld voor €15,- waar je stuk kan uitritsen dus die ik ook normaal kan gaan dragen daarna. Ik overwoog ook om het te doen met mijn dikke oversized fleecevest, en heb ook een groot regenjack dat erover kan evt. Ik ga toch niet wandelen in de regen. Maar ik wilde toch wel graag een echte jas en niet steeds dat gehannes van wat doe ik nu aan. Ook al is het echt maar voor heeel kort.

23 dagen geleden

Dit is die van bonprix! Die hangt bij mij op de kapstok. Bij de eerste nooit nodig gehad want zomer baby. Maar vind het nu wel lekker als ik haar onder m’n jas kan dragen.