19 Reacties

11 dagen geleden

Let bij wollen dekens heel goed op de dikte (en dus warmte). Twee lagen is echt al snel te heet.

11 dagen geleden

Wij hebben de hvid cocoon ook gekocht op goede advies van veel vrienden. Maar ik zit ook nog te denken wat het beste is om aan te schaffen van dekens. Dus volg even mee 🥰

11 dagen geleden

Geen ervaring met wollen deken, maar met ledikant formaat kun je denk ik prima uit de voeten. Het stuk wat te lang is kun je onder het matras vouwen

11 dagen geleden

Ik zou wollen dekens echt niet dubbel vouwen. Wol houd warm in de winter en koel in de zomer. Best kans dat dat te warm is zo dubbel. Onder het wiegmatras vouwen zal een uitdaging worden denk ik. De ledikant dekens zijn echt wel een stuk groter. Dat word een flinke uitdaging om zo een eind weg te krijgen zonder het matrasje scheef te hebben liggen daarna denk ik. Onze ervaring is met onze zoon van januari dat wij onze ledikant deken 3 dagen gebruikt hebben. Hij heeft ruim 5 maanden in een co sleeper geslapen bij ons op de kamer. In de co sleeper ging het nog wel goed daar had hij niet veel ruimte in. Maar toen hij in zijn ledikant lag ( hij ging over omdat hij veel begon te draaien en daarmee zichzelf wakker maakte ( Hij had duidelijk ruimte te kort) had hij ineens zoveel ruimte dat hij zijn hele bed door ging de hele nacht. Hij wurmde zich los onder de deken vandaan. Trok deze ondanks goed instoppen en kort opmaken los en lag dan zonder deken bovenin een hoek gevouwen in zijn ledikant of overdwars in bed met een punt deken over zich heen. De deken heeft 3 dagen in zijn ledikant gelegen. Toen zijn we voor de veiligheid over gegaan op slaapzakken. Daar heeft hij toen nog een dikke 1.5 jaar in gelegen waarna hij met 2 jaar weer steeds wakker werd in zijn ledikant. Toen over gegaan op een groot bed en daar ligt hij nu wel rustig onder zijn optidee dekbed van 90x210. Met onze ervaring zou ik een wiegdeken kopen. Dikke kans dat zodra je kindje in het ledikantje gaat dit met een slaapzak zal zijn en je dus die hele ledikant deken niet nodig hebt.

11 dagen geleden

Check even het wolletjes topic! Zelf heb ik de Disana dekentjes aangeschaft vanwege positieve reacties hierop in dat topic

11 dagen geleden

Hoi hoi! Een wolle deken altijd een goede investering. Wij hebben er ook 1 aangeschaft. Wij hebben toevallig gekozen voor de wieg variant. Deze gebruik je op het begin t meeste in verband met de wieg en de ligbak van je kinderwagen. Waarom wij niet voor het ledikant formaat hebben gekozen is omdat deze meteen zo ontzettend groot zijn. En dan wordt het enorm proppen onder je wieg/ligbak matrasje. Vervolgens ligt je matras dan niet meer plat. Je kan natuurlijk altijd later nog kijken voor een ledikant variant. Groetjes Sophie

11 dagen geleden

Ik zou zelf een wiegdeken doen. Ledikantdekentjes heb ik zelf amper gebruikt. Toen ze daar in ging was ze al bijna 6 maanden en sliep ze in een slaapzak. Bovendien is het dan ook alweer wat warmer weer.

10 dagen geleden

Ik zou voor de wiegdeken dan gaan. Ledikantdekens hebben wij bij onze zoon helemaal niet gebruikt. Het is wordt zo een enorme prop onder het matras als je een ledikantdeken gebruikt die wat dikker is. En op een gegeven moment zijn wij gewoon naar slaapzakken overgegaan. Dus de ledikantdekens liggen hier nog ongebruikt opgeborgen🙈

10 dagen geleden

Ik zou van beide één kopen eerlijk gezegd 😅 Een wiegdeken voor in de wieg/cosleeper/kinderwagen en een ledikantdeken voor lekker over je baby te leggen op de bank of als je huid-op-huid in bed ligt. Zelf heb ik alles zo veel mogelijk tweedehands, betaalbaarder en duurzamer :) Vind zelf de 100% wol van disana of klippan niet super zacht (hvid weet ik niet. Maar vind ik ook echt te duur), dus hebben een dekentje van alpaca wol (wiegformaat) en een wol/katoen ledikant deken van cosilana. Die laatste is echt mega zacht en nu in de aanbieding bij greenjump! Alwero vind ik trouwens ook hele fijne spullen hebben, daar hebben we een wikkeldeken voor in de maxi cosi/kinderwagen van :) (en voor mijn dochtertje van 2 een bodywarmer en een jasje)

10 dagen geleden

Wij hebben bij onze dochter zowel een hvid dekentje als cocoon gehad en zoveel plezier van gehad. Zij was geboren in april dus had toen wel een iets dunner dekentje. Nu hebben we dus een dikkere hvid dekentje gehaald en opnieuw de cocoon want die had ik helaas al verkocht Zelf geen ervaring met disana, maar is natuurlijk ook hele goede merk. Wieg formaat is meer dan prima want tegen de tijd dat ze in de ledikant liggen is vaak een slaapzak fijner.

10 dagen geleden

Wij hebben de vorige x op aanraden van de kraamzorg het dekentje van Disana gekocht. Wij noemde dit in huis de wonder deken. Altijd als ons zoontje niet lekker in zijn vel zat wikkelde we hem in dit dekentje en zo lag hij uren bij ons te te slapen. Helaas had mijn vriend hem op de verkeerde stand in de wasmachine gewassen maar wij gaan dit keer zeker een nieuwe aanschaffen. https://hallokraamcadeau.nl/product/disana-wollen-deken-100x80cm/?gad_source=1&gbraid=0AAAAAqSWcM2mqwSMOKE1MTH6TcBzs9SF0&gclid=CjwKCAjwufq2BhAmEiwAnZqw8l_2I6Md1jIU_r3x8EDlNwWG-qSQXJtUnDcH6MDkMA9AindSlp38TBoC5ncQAvD_BwE

10 dagen geleden

Reactie op MichelleDR91

Wij hebben de vorige x op aanraden van de kraamzorg het dekentje van Disana ...
Deze heb ik ook gekocht! Twee andere moeders die ik ken hebben deze ook en vonden deze heel fijn. Ik vind hem ook heel mooi, hij ligt al klaar🥰

10 dagen geleden

Ik heb een wiegdeken gekocht omdat ik lees dat ze na de wieg in het ledikantje toch al vaak in een slaapzak liggen. Zonde van het ledikantdekentje! Ik vond die van Hvid erg mooi maar erg duur (wij krijgen een tweeling dus x2…) Heb nu deze van Jollein https://www.vanastenbabysuperstore.nl/deken-wieg-jollein-weave-knit-merino-wool-75x100-oatmeal?srsltid=AfmBOoqf2QbUWJo0OMxkW1FH_1wzcC-y3YkkRGxYi4V9LLrAZUcrnDuMW5k We moeten de dekentjes nog gaan gebruiken, maar ze voelen erg fijn!

10 dagen geleden

Ik heb zowel de hvid cocoon als een disana ledikant deken aangeschaft. Allebei via Vinted en allebei nieuw zonder prijskaartje (en ieder voor €20 😄👍)

10 dagen geleden

Iemand nog tips qua kleur van de Disana deken? Twijfel tussen naturel, oudroze of karamel. 🤭

10 dagen geleden

Reactie op Sanne173

Ik heb een wiegdeken gekocht omdat ik lees dat ze na de wieg in het ledikan ...
Dit hebben wij om precies dezelfde reden gedaan enivm de komst van onze tweeling. Wij zijn voor 2 van deze dekentjes gegaan voor in de co-sleepers: https://www.bol.com/nl/p/wiegdeken-wol-pure-baby-love-bee-terracotta/9300000127273554?referrer=socialshare_pdp_androidapp Mochten ze niet meer in de co-sleepers slapen dan kunnen we ze prima gebruiken als reisdekentjes of gewoon om bijvoorbeeld lekker mee op schoot te knuffelen🥰

9 dagen geleden

Reactie op Pientje87

Dit hebben wij om precies dezelfde reden gedaan enivm de komst van onze twe ...
Deze hebben wij ook, gekocht en gebruikt voor ons zoontje en beviel heel goed! Dus ligt nu voor de 2e ook weer klaar :)

8 dagen geleden

Hebben jullie trouwens 1 dekentje? Of ook een reserve voor als deze vies is of voor overdag in de box? ☺️

8 dagen geleden

Reactie op Sanne173

Hebben jullie trouwens 1 dekentje? Of ook een reserve voor als deze vies is ...
Ik heb er een paar. In de kinderwagenbak gebruik ik ook een dekentje. Reactie vraag 1) mijn kinderen gaan eerst in de co sleeper (ong half jaartje). Dat heb ik met de eerste 2 ook gedaan, doen we nu weer. Tegen de tijd dat ze in ledikant gaan, kunnen ze draaien en is het veiliger om ze in een slaapzakje te leggen. Iig zo doen wij het. Voor mij zijn ledikantdekentjes dus overbodig. Ik heb ze wel. Helaas wist ik dit nog niet bij de eerste. We hebben ze nooit gebruikt. Behalve als ‘iets te klein dekentje voor onszelf op de bank’. Bovendien maak je in het begin ‘kort op’, je gebruikt dan niet de hele deken voor het kind. Als je dan een ledikantdekentje in de wieg gebruikt wordt het een enorme prop onder het matrasje. Ik zou dus alleen voor de wiegdeken gaan als je een wiegje/cosleeper gaat gebruiken.