11 Reacties

7 maanden geleden

Hoi, ik heb het gewoon tegen de docent verteld (die ik wel hoog heb); in de eerste weken kon het wat haar betreft prima, gewoon goed naar je lijf luisteren. Maar misschien heb ik makkelijk praten ik doe lekker slome gentle flow haha.

7 maanden geleden

Ik snap je heel goed! Ik weet ook echt even niet wat ik er mee aan moet. Verloskundige zegt dat het allemaal wel kan, maar ik vraag het me af als. Ik het internet lees. Als ik kijk naar de lessen hier dan zou ik eigenlijk amper nog mee kunnen doen afgaande op wat er staat op het internet.

7 maanden geleden

Reactie op Krullenbolletje

Ik snap je heel goed! Ik weet ook echt even niet wat ik er mee aan moet. Ve ...
Maar geldt dat niet voor als je later in je zwangerschap bent? Bij onze school kan je vanaf week 16 zwangerschapsyoga volgen. Tot die tijd gewoon niet overdreven twisten. Beweging heeft toch ook wel een positief effect op de zwangerschap?

7 maanden geleden

Hier een zwangere yoga docent (jivamukti en hot). Yoga kan prima, inderdaad met twists oppassen en de rechte buikspieren mee oppassen (bij de een gaat die in het begin al tegenwerken en de ander kan ze nog lang trainen, dus even aanvoelen). Als docent zou ik het fijn vinden om het te weten als een yogi zwanger is, zodat ik alternatieven kan aangeven waar nodig.

7 maanden geleden

Wat is een extreme twist? Ik doe wel gewoon mee met de twist maar ik weet niet welke varianten extreem zijn. Mijn docent zei dat ik het met 2 maanden niet meer mocht doen.

7 maanden geleden

Reactie op RunwayRapsody

Wat is een extreme twist? Ik doe wel gewoon mee met de twist maar ik weet n ...
Dat zijn de diepere twists waarbij je je buik ook flink draait, zoals parivvrta parsvakonasana, gedraaide stoel en de ardha matsyendrasana (zittende twist)

7 maanden geleden

Reactie op ilsemarleen

Hier een zwangere yoga docent (jivamukti en hot). Yoga kan prima, inderdaad ...
Bedankt voor je reactie! Ik ga het vanavond maar vertellen. Best spannend...

7 maanden geleden

Ik heb yoga vorige week weer opgepakt bij een nieuwe yoga school (wegens verhuizing). Ik voel me er misschien nog niet helemaal comfortabel bij om het te vertellen in de les vanavond omdat ik de docent nog helemaal niet ken. Maar ik heb nog een paar uurtjes om er over na te denken. Ik zal in ieder geval de info over de twists meenemen, dat is heel fijn om te weten! (en jammer, want dat vind ik altijd juist prettige houdingen haha)

7 maanden geleden

Nou, dat viel alles mee! Ik heb het verteld, en kan volgens haar alles blijven doen, met hier en daar kleine aanpassingen. Vooral omdat ik al jarenlang een stabiele practice heb. Toch wel fijn om het verteld te hebben. Geeft wat meer vertrouwen 🙏 Dus , gewoon delen!

6 maanden geleden

Hoe gaat het met de andere yogi's? M'n eerste trimester zit er bijna op. Behalve de diepe twists en inversies doe ik eigenlijk nog alles. Ik merk dat het me ook krachtiger maakt. Fysiek en mentaal. Vooral dat er eigenlijk weinig is veranderd in de practice vind ik een hoopvol gevoel. Hoop zo dat ik dit de hele zwangerschap kan volhouden. Hoe ervaren jullie het?

6 maanden geleden

Ik ben zelf ook yogadocent geweest. Goed naar je lichaam luisteren. Ik heb bij mijn vorige zwangerschap tot het eind yoga gedaan, met een paar alternatieve houdingen. Hot yoga en ashtanga zijn mijn practices. Het is heel belangrijk om naar je eigen lichaam te luisteren. Als iets niet goed voelt, gewoon niet doen. Ik denk zelf dat het wel belangrijk is om de docent in te lichten. Er zijn zoveel mooie alternatieve houdingen. De docent kan je dan hierbij helpen.