11 Reacties

één maand geleden

Hier af en toe een kleine discussie waarbij ik in het moment voel dat ik redelijk ben en gelijk heb, en als ik er dan even over nadenk zie ik toch helderder wat zijn argument is 😅. Ik merk dat het voor zowel mezelf als mijn partner fijn is als ik er dan op terugkom en toegeef dat ik onredelijk was, laat dan een traantje en krijg een dikke knuffel. Dat levert me meer op dan vasthouden aan mijn standpunt waarvan ik me inmiddels realiseer dat het onredelijk is. Het komt echt door de hormonen, als jij en je partner dat inzien dan kan je er samen misschien wel om lachen 😉

één maand geleden

Gewoon sorry zeggen? We verwachten toch ook excuses van onze partners als die "fout" hebben gezeten. Je kan natuurlijk wel benoemen dat je last hebt van hormonen en wellicht hierbij stilstaan als je merkt dat je boos wordt. Hopelijk heb je hier wat aan 😀

één maand geleden

Nu geen last van maar wel altijd heel erg tijdens m'n menstruatie 😅 als ik ben afgekoeld zeg ik vaak wel sorry..

één maand geleden

Minstens 1 keer per week barst hier wel even de bom. Soms is het even ruzie maar soms zijn het ook gewoon mijn emoties. Er kan dan van alles zijn en ik moet dan echt er uit gooien

één maand geleden

Reactie op ClaudiaMC

Nu geen last van maar wel altijd heel erg tijdens m'n menstruatie 😅 als ik ...
Had ik ook altijd. Pms de 3 dagen ervoor. Met voeding kan je echt een hoop doen om je hormonen beter in balans te houden. Zoals pitten, noten, zaden veel ijzerrijk voedsel(broccoli, bieten)

één maand geleden

Hahahahaha omg ik dacht echt dat ik weer de enige was met dit probleem

één maand geleden

Heel herkenbaar. Was in het begin van zwnagerschap heftiger dan nu, omdat het me toen ook wat overviel. Nu weet ik iedere keer rationeel te bedenken dat het niet echt ergens op slaat als ik boos wordt, de reden is niet echt een goede reden, ook al voelt het echt zo. Mijn man weet dat het hormonen zijn en hij het met een korrel zout moeten nemen. Ik benoem het, met direkt het rationele waarom het nergens op slaat. Iedere keer dit riedeltje en nu ben ik nog maar heel kort boos, soms het tien seconden. Bijv. We zouden mandarijntje eten als toetje. Mijn man pakt het, maar het duurt 3 seconden dat hij opstaat. Dat vond ik te langzaam. Ik voel me boos worden, maar benoem het. We zien elkaar aan van ow hormonen weer, en ik denk wat onnozel hier boos om worden. En we moeten al weer lachen. Nu valt er dus niet zoveel meer te bespreken, maar in het begin wel over gesproken. Heb ook wel sorry gezegd. Maar misschien helpt het jou ook om uit te leggen dat het niet perse boos op je partner is, maar boosheid dat er zo uitkomt, niet persoonlijk bedoelt etc. Laatst was ik nog wel een hele avond woest op Vinted. Dan kan ik het moeilijk loslaten, want van mijn man bedenk ik me ook hoe lief hij is etc😍. Dat voel ik niet bij Vinted. Lang onsamenhangend verhaal. Wil zeggen herken het wel. Het hielo bij mij toch echt het erover hebben. Mijn man gaf aan het fijn was te weten het totaal niet persoonlijk is etc. En nu lachen we erom.

één maand geleden

Niet met boos zijn. Ik heb dit heel erg juist met huilbuien 😅 Vandaag zat ik aan de tafel te bedenken dat we nog 4 weekenden met zijn 3en zijn. En al die weekenden op de laatste na zitten propvol met dingen die nog gedaan moeten worden. Dat benoem ik dan. En ineens begin ik knetterhard te huilen want dat is mijn partner zijn schuld omdat hij zo laat aan de babykamer en verbouwing zolder begonnen is. En het is ook zijn schuld dat ik zwanger ben. Dat ik naast mijn chronische pijnklachten ook de zwangerschap klachten heb. (Minder als 1% kans had ik volgens de artsen. Onze eerste zoon was een wonder. Ik zei steeds tegen mijn partner laat je helpen want hij vond het bij mij te ingrijpend. Hij is bang voor naalden en stelde dat steeds uit want hoe groot is de kans dat het weer gebeurd. En dat gebeurde dus toch na ruim 2 jaar). Gelukkig krijg ik dan wel gelijk van hem. Dan word ik getroost en 5 min later voel ik me schuldig want ondanks alles hebben we zo een geluk dat we nog een kindje mogen krijgen. Op dat moment voelt dat alleen even niet zo 😅

één maand geleden

Bij mijn eerste bevalling huilde ik zonder reden de avond ervoor. 6 uur later begonnde bevalling😂😂😂🤡

één maand geleden

Ik heb het vooral in het begin gehad, nu veel milder 😂 Zou uiteindelijk even met hem bespreken dat je het niet zo extreem meent, deed ik ook met de mijne 🤭

één maand geleden

Oh exact!!! Woest, boos, onredelijk , opgefokt ! Kortom. Heks.