15 Reacties
6 maanden geleden
Ik weet niet of je dit al gebruikt. Wat je zou kunnen proberen is tijdelijk spoelen met chloorhexidine 0,12 procent (Perio-Aid). Dit wordt voorgeschreven aan mensen met tandvleesproblemen die in een traject zitten om alles goed schoon te maken. Je kunt dit gewoon bij de drogist halen. Spoel er alleen niet te lang mee want het kan zorgen voor tijdelijk verminderde smaak en aanslag op je tanden. Maar het kan wel helpen met het verbeteren van de situatie terwijl je zelf de ragers goed oppakt.
6 maanden geleden
Ik heb heel vaak ontstoken tandvlees. Ondanks dat ik goed poets etc. Tijdens de zwangerschap is het net wat erger nog. Ik poets met parodontax… werkt super goed voor ontstoken tandvlees ook. Het is alleen een hele gore tandpasta!
6 maanden geleden
Ik ben inmiddels zo ver dat ik niet meer weet waar ik het zoeken moet door de pijn. Mijn hele linker bovenkaak doet pijn, kan niet meer eten/drinken of m'n kiezen op elkaar zetten zonder helse pijn. Morgenvroeg maar weer de tandarts bellen. Weet echt niet meer wat te doen, wat een verschrikking dit.
6 maanden geleden
Reactie op Silver1208
Ik ben inmiddels zo ver dat ik niet meer weet waar ik het zoeken moet door ...
Ohh ik ga vanmiddag ook weer richting de tandarts. Maandag hebben ze een gaatje gevuld, ik dacht dat het daar wel klaar mee zou zijn. Maar links boven is hel! Ben benieuwd wat ze bij jou zeggen. Mag ik vragen met welk mondwater je spoelt?
6 maanden geleden
Ook geen idee of het je gaat helpen, maar je kunt het proberen: ik heb ooit de tip gehad van de tandarts om andere tandpasta te gebruiken. Sommige mensen reageren sterk op bepaalde bestandsdelen. Tandarts adviseerde mij om zendium te pakken. Sindsdien heb ik nergens meer last van. Ook natuurlijke tandpastas zonder mint werken prima voor me. Maar die zijn een wat grotere stap dan zendium vind ik zelf.
6 maanden geleden
Reactie op skimmies
Ohh ik ga vanmiddag ook weer richting de tandarts. Maandag hebben ze een ga ...
Ik ben vanmorgen naar een andere tandarts geweest en heb een wortelkanaalbehandeling gehad.. 😅 bleek dus niet m'n tandvlees te zijn.
Ik gebruik een spoeling van Parodontax. Maar volgens mij is dat allemaal om het even. Rageren met van die borsteltjes is wel heel belangrijk. Mijn tandvlees bloed super snel en is sowieso altijd wel geïrriteerd.
6 maanden geleden
Reactie op Silver1208
Ik ben vanmorgen naar een andere tandarts geweest en heb een wortelkanaalbe ...
Oef hoe was dat? Hopelijk gaat het vanaf nu stukken beter. Ik zal nogmaals vragen of er geen wortelkanaal behandeling plaats moet vinden (ben er namelijk zelf ook bang voor)
6 maanden geleden
Reactie op skimmies
Oef hoe was dat? Hopelijk gaat het vanaf nu stukken beter. Ik zal nogmaals ...
Nou, ze hebben het natuurlijk verdoofd.. maar alsnog heb ik liggen huilen in de stoel van de pijn. Wat een ellende. Maar nu is de pijn wel weg! Blij om, want als het alleen mijn tandvlees was geweest hadden ze er vrij weinig aan kunnen doen.
6 maanden geleden
Reactie op skimmies
Oef hoe was dat? Hopelijk gaat het vanaf nu stukken beter. Ik zal nogmaals ...
Btw.. als de kies helemaal achterin had gezeten had ik hem laten trekken. Maar helaas zie je hem als ik lach. Dus was dit de enige optie.
6 maanden geleden
Reactie op skimmies
Gelukkig maar, die pijn is niet te doen. Ik kreeg een spoed cleanup en moet ...
Ik wens je alvast veel sterkte. Je komt er wel door. En daarna zul je hopelijk opgelucht zijn. Ik had veel napijn verwacht, maar de pijn is helemaal verdwenen. Heb gisterenavond zelfs ijs gehad!
6 maanden geleden
Reactie op Krisje5
Misschien je vitamines in je bloed eens laten prikken. Ik weet dat je van b ...
Ik slik al vit D. Het bleek een ontstoken wortel te zijn. Heb een kanaalbehandeling gehad. Nu pijnvrij en hopelijk blijft dat zo 😅.