20 Reacties

12 dagen geleden

Ohja, ze is 1 maand.

12 dagen geleden

Ja ik herken dit. Ik heb geen tips helaas

12 dagen geleden

Hier hetzelfde.

12 dagen geleden

Hier soms ook dan wil ze niet in slaap vallen. Dan zet ik mantra op voor baby's en dan val ze wel in slaap en ik zelf ook🤭🤭

12 dagen geleden

We laten hem inslapen bij ons. Dan is hij in een diepe slaap en dan leggen we hem in bed. Dat helpt vaak wel. Of probeer deze S methode

12 dagen geleden

https://youtu.be/5vxxaX-0uk4?si=mbismkb8KfjsmL98

12 dagen geleden

De eerste paar weken heeft je baby nog voldoende voorraad melatonine, daardoor komen ze makkelijk in slaap. Dat is na ongeveer 4 weken op en moeten ze het zelf aanmaken, en dus ook zelf leren slapen. Komt vanzelf weer goed!

11 dagen geleden

Ik probeer weg te leggen maar als hij het nodig heeft om bij ons te zijn, dan is hij bij ons. Hij is nog maar net op de wereld en voor alles wat hij weet, is hij nog 1 met mij (duurt tot 9 maanden). Onze oudste hebben we ook zo gedaan en zij voelt zich heel veilig rondom slapen dus we gaan op dezelfde voet door;))

11 dagen geleden

Overdag als hij in de box ligt, zet ik de robotstofzuiger wel eens gewoon een uur lang aan en valt hij vanzelf in slaap 🙈 buiten dat om helpen wij hem met in slaap vallen door te wiegen/knuffelen of door het borstvoedingsmoment. Vind hem ook nog zo klein om al volledig zelfstandig in slaap te kunnen vallen

11 dagen geleden

Hier hetzelfde hoor! Kleine meid is morgen 4 weken en kan absoluut niet zelf in slaap vallen. Ze begint te jengelen als ze moe is en als we er niks mee doen word het krijsen. Ik pak er altijd op en wieg haar dan in slaap wat dan meestal wel met 15 minuten is gelukt!

11 dagen geleden

Ik heb t tot voor kort nooit echt geprobeerd.. ze viel altijd zo snel in slaap op mijn borst na t voeden... De laatste tijd gaat dat een stuk minder en duurt het vaak een half uur voor ze slaapt, en als ze dommelt(maar nog niet echt slaapt) wordt ze weer wakker en gaat ze jengelen... Ik leg haar dan maar weer op me, om te voorkomen dat ze oververmoeid raakt. Bovendien kun je ze nu nog niet verwennen zo, toch? En meestal vind ik t ook heel fijn als ze zo tegen me aan smelt 🙈 tis in de nacht wat minder..

10 dagen geleden

Mijn baby valt ook niet zelfstandig in slaap. Slaapt wel in de co sleeper, maar moeten hem altijd in onze armen in slaap laten vallen en dan wegleggen. Hoe gaan jullie hiermee om? En hebben jullie t zelfstandig in slaap vallen geoefend?

10 dagen geleden

Gewoon blijven proberen. Wij hebben de luxe van een moonboon maar gebruiken die alleen als het zelf in slaap vallen echt niet lukt en ik m’n handen even vol heb of als ze na heel kort slapen alweer wakker wordt. Ik hou de wakkertijd heel goed bij en doe haar optijd in bed leggen. Vaak moet ik wel heel vaak terug voor het speentje en moet de white noise aan maar vaak lukt het in slaap vallen uiteindelijk wel. Begin vooral met het slaapje zelfstandig doen wat het makkelijkste gaat. Meeste kindjes doen de ochtend slaapjes het makkelijkste (kan natuurlijk voor elke kindje alsnog anders zijn). Maar ik biedt dit slaapje dus aan in eigen bedje. ‘s middags probeer ik het ook maar lukt het vaak ook niet en dan wieg ik haar, neem ik haar op me of als ik bezig ben met onze peuter of iets in huis gebruik ik de moonboon.

10 dagen geleden

Reactie op Valerryyx

Gewoon blijven proberen. Wij hebben de luxe van een moonboon maar gebruiken ...
Ahhh dank je wel! Soms word ik er echt onzeker van, maar ja hij is ook nog maar 3 weken.. Ik ga het vanaf morgen weer proberen.

10 dagen geleden

Reactie op Valerryyx

Gewoon blijven proberen. Wij hebben de luxe van een moonboon maar gebruiken ...
Wat is een moonboon?,

10 dagen geleden

Reactie op Karen2022

Wat is een moonboon?,
Dat is een soort babyhangmat die op een neer wiegt. Google maar. Het is een flinke investering maar voor ons is hij het geld al waard geweest haha. Geen oververmoeide baby omdat hij haar altijd in slaap krijgt. Wel moet je natuurlijk oppassen dat je kindje er niet teveel gewend aan raakt. Wij gebruiken hem daarom dus echt alleen als het slapen niet wil lukken en we oververmoeid tegen willen gaan

10 dagen geleden

Reactie op Sunshine2405

Ahhh dank je wel! Soms word ik er echt onzeker van, maar ja hij is ook nog ...
De aanhouder wint en ookal is het soms frustrerend blijf vooral rustig. Wat ik vaak doe is als ik bezig ben met haar in slaap krijgen en 50x terug moet voor speentje is de was opvouwen in kamer ernaast. Dan doe ik wat nuttigs en heb ik een reden om boven te zijn. Vaak bij ons geeft ze het ineens op en valt ze in slaap. Mocht het echt niet willen lukken haal ik haar uit bed want in slaap huilen ben ik geen fan van. Ben dan ook bang dat ze een negatieve ervaring krijgt (als dat nu al kan?!) en dat het alleen maar moeizamer gaat. Gebruik je al white noise?

10 dagen geleden

3 weken is ook nog heel jong om dat zelf te kunnen hoor! Je kunt het oefenen maar volgens mij zijn ze beter in staat dit te leren als ze een paar weken ouder zijn (volgens mij 8 weken ofzo)

9 dagen geleden

Reactie op Valerryyx

De aanhouder wint en ookal is het soms frustrerend blijf vooral rustig. Wa ...
Jaaa precies. Wil er wel wat tijd in gaan investeren idd en kijken hoe dat uitpakt, al is 3 weken ook nog wel jong om allerlei verwachtingen te hebben. Yes, we gebruiken al white noise. Wordt ie wel rustiger van, maar zonder ons in slaap vallen is nog een te grote onrust.

9 dagen geleden

Reactie op AftastendeLynx626122

3 weken is ook nog heel jong om dat zelf te kunnen hoor! Je kunt het oefene ...
Klopt! En toch word ik soms onzeker omdat ik bij anderen lees dat hun kleine wel zelfstandig in slaap valt. First time mommy is niet altijd even makkelijk 😅