54 Reacties

18 dagen geleden

Mijn keizersnede is ook gepland ! (1e kindje) dus geen ervaring maar lees even mee. Tot nu toe ben ik er best relaxt onder, maar meer omdat ik weet dat dit voor ons allemaal de beste en meest veilige keuze is. Maar voor de operatie zelf vind ik ook wel spannend hoor. Maar voor nu denk ik : wat moet dat moet 🤷‍♀️🙈

18 dagen geleden

Zeker herkenbaar! Wij donderdag een geplande keizersnede, na de vorige keer een spoed gehad te hebben met veel ellende. Vond het sowieso al heel gek om 8 weken geleden al de geboortedatum te weten van ons kindje. Was heel zeker van mijn keuze, maar nu begin ik toch te twijfelen. Vooral omdat dit kindje nu niet de kans krijgt om zelf aan te geven wanneer hij er klaar voor is. Gaat alles dan wel goed? Vorige keer was eigenlijk alles meteen goed toen hij eenmaal geboren was, apgar meteen 10, borstvoeding geen probleem, etc. Zal dat nu ook zijn, als hij er misschien zelf nog niet klaar voor is? Andere kant; procedure rondom geplande keizersnede is wel veel fijner dan met spoed. We kunnen nu continue bij elkaar blijven bijvoorbeeld. Ook is het wel handig met de oudste, die kan gewoon woensdag bij opa en oma gaan logeren en als alles goed gaat, kan papa hem donderdagmiddag daar ophalen om z’n broertje te laten zien.

18 dagen geleden

Ik heb op de bevallingsverhalen topic een verslagje gepost over mijn geplande keizersnede afgelopen week. Misschien neemt dit je gevoel van spanning wat weg. Ik heb hiervoor ook een spoed gehad onder algehele narcose. Het verschil was aanzienlijk en ik was zeer positief verrast van de week

18 dagen geleden

Ik krijg over een paar weken mijn 3e keizersnede. Dit keer echt alleen gepland. Ben benieuwd of t ook mee gaat vallen omdat ik nu geen weeën eerst zal hebben... waarschijnlijk ook zenuwachtiger tegen de tijd dat t bijna zo ver is! Inderdaad een raar gevoel om de geboorte datum van je kind bepaald te hebben zo, mja het heeft zo moeten zijn. Je weet als je al een keizersnede hebt gehad iig wat beter wat je verwachten kan en hopelijk overvalt t je dan niet allemaal zo.

18 dagen geleden

Ik denk echt dat het niet uit maakt of je natuurlijk bevalt op met een geplande keizersnede, die zenuwen vooraf zal iedereen hebben :) Dit wordt mijn tweede geplande keizersnede (na een spoedkeizersnede). Ik kijk heel positief terug op mijn eerste geplande keizersnede, alles ging super relaxed en mijn herstel ging heel snel. Mijn twee eerdere baby's hadden wel een moeizame start en moesten naar de 'special care unit' in de couveuse. Ik ben vooral benieuwd of deze baby goed ter wereld komt en ik ook eens een 'golden hour' mag meemaken :) Succes gewenst voor aanstaande vrijdag:)

18 dagen geleden

Mijn keizersnede is donderdag. Ik was vrij rustig tot ze vanmorgen belde vanuit het ziekenhuis. Omdat ik longpatient ben en vorige week nog in een ambulance lag durven ze de keizersnede niet te doen (anesthesioloog en mijn longarts) zonder extra medicatie. Daar moet ik nu morgen mee beginnen. Vind dat vrij heftig omdat ik eerste het gevoel had dat ze er alle vertrouwen in hadden. ( Mijn eerste was een spoedkeizersnede omdat mijn vliezen braken 2.5 week voor mijn geplande keizersnede en die ging goed). Ik moet morgen ook extra naar het ziekenhuis om bloed te prikken in de ochtend ivm allerlei waardes die ze willen weten om dingen als donorbloed en infectie waardes te bekijken. Enerzijds voelt het alsof ze het zekere voor het onzekere nemen met alles ter voorkoming dat ik weer net als vorige keer zieker naar huis ga dan ik binnen kwam. Anderzijds voelt het dus alsof ze er minder vertrouwen in hebben zelf en dat maakt mij aardig nerveus. Scheelt dat ik wel door de complexiteit als eerste aan de beurt ben. Hoef dus niet de halve dag te wachten 😅

18 dagen geleden

Reactie op Miloutje

Mijn keizersnede is donderdag. Ik was vrij rustig tot ze vanmorgen belde v ...
Even off topic maar ik woon in het buitenland en standaard moet je iedere maand van de zwangerschap bloedprikken, vandaag nog bloed geprikt en ik weet dat het een paar dagen voor de keizersnede nog eens moet. Eerlijk gezegd vind ik de zorg in Australië veel beter dan in Nederland.

18 dagen geleden

Reactie op Sunny-in-Perth

Even off topic maar ik woon in het buitenland en standaard moet je iedere m ...
Ik heb nu totaal omdat ik medisch was 4x bloed geprikt waarvan 1x vorige week na de ambulance rit. Door die uitslagen (o.a bloedarmoede en ontsteking waardes) moet ik nu morgen nog een keer om te zien hoe het er dan ook voor staat. Wat jij zegt heb ik deze zwangerschap en de vorige niet gehad. Maar dat klinkt wel heel logisch. Op zo een manier zijn ze natuurlijk overal direct bij als er iets af begint te wijken.
Mijn keizersnede vorige week was een prachtige ervaring! Ik kijk er heel positief op terug. Ruggenprik is even vreemd maar ik vond het zeer speciaal zo alles mee te maken samen met m’n man. 🩵

18 dagen geleden

Hoi, wij krijgen donderdag de datum voor onze eerste geplande keizersnede volgende week. Vaginaal bevallen is helaas niet mogelijk hier door complicaties. Ik kijk er enerzijds naar uit met de wetenschap dat de zwangerschap er dan op zit, het is fijn om duidelijkheid te hebben etc. Maar vind het idd ook echt spannend worden. Merk ook heel erg dat mn nesteldrang weer meer wordt. Heb ineens weer een hele waslijst wat ik dan nog in deze komende 8/9 dagen kan/wil/moet doen. Alles moet soort perfect klaar en schoon zijn etc etc. 🤭

15 dagen geleden

Pffff moet eventjes van mij afschrijven 😅 De keizersnede staat gepland voor aanstaande dinsdag. Ik had er eerst echt veel zin in, maar afgelopen nacht echt een vreselijke droom gehad over de geplande keizersnede. Hoe dichterbij het nu komt en na die droom, merk ik er nu echt tegen op zie en echt zenuwachtig ervoor ben.. Hoe gaat het met jullie? En wanneer staat deze van jullie gepland?

15 dagen geleden

Reactie op Jade24

Pffff moet eventjes van mij afschrijven 😅 De keizersnede staat gepland voo ...
Hier de 20e! Zo naar he die dromen kunnen je helemaal van slag maken!!! En dan lekker snachts wakker liggen en piekeren yes yes ik herken het helemaal. Het is voor mij 1e kindje dus heb het allemaal nog niet meegemaakt, maar mij stelt het wel gerust dat ik veeeel mensen spreek met ook geplande keizersnedes die het heel fijn hebben ervaren. Het is fijn om te weten waar je aan toe bent en fijn om te weten dat er geen spoed of problemen zijn (ik kon bijvoorbeeld kiezen voor versie en inleiden, maar stel de versie was wél gelukt en er zijn alsnog complicaties met het inleiden of grootte van de baby, word t misschien alsnog wel een spoedkeizersnede…). In het ziekenhuis doen ze soms bij mij alsof het herstel van een keizersnede het einde van de wereld is, maar eigenlijk iedereen die ik spreek heeft dat helemaal niet zo heftig ervaren. Oké, we hebben een wond en de operatie is niet niks!! Maar, het feit dat de bevalling dan zonder stress verloopt maakt dat allemaal goed, volgens hen!

15 dagen geleden

Reactie op saardh96

Hier de 20e! Zo naar he die dromen kunnen je helemaal van slag maken!!! En ...
Ja pffff, wat dromen met je kunnen doen 😅 Ik hoor en lees inderdaad ook veel positieve verhalen over geplande keizersnedes, probeer me daar ook aan vast te houden. Ze hebben hier in het ziekenhuis een “beter herstel programma”. Waarvan 2 weken van te voren eiwitrijk eten en daarna eiwitrijk eten. Ik ben heel erg benieuwd naar dinsdag. Bedankt voor je bericht en heel veel succes, sterkte en geluk de 20e 🍀

15 dagen geleden

Reactie op Jade24

Ja pffff, wat dromen met je kunnen doen 😅 Ik hoor en lees inderdaad ook ve ...
Oh dank voor de tip daar hebben ze t hier nog niet over gehad ! Ik zat laatst op de zwangerschapscursus te denken toen ze allerlei soorten weeën aan het uitleggen waren, ik vind t wel jammer dat ik dat niet ga meemaken, maarja! Dit is gewoon de meest veilige manier met minste kans op gekkigheid dus so be it. We krijgen er echt wat supers voor terug toch!! Ik ben wel een beetje zenuwachtig voor de operatie zelf want ik ben niet zo’n held, maar mijn vriend mag erbij zijn en volgens mij word het kindje vrij snel nadat de operatie gestart is geboren, dus dan kan de aandacht mooi naar de baby en niet naar het hechten enzo…

15 dagen geleden

Reactie op saardh96

Hier de 20e! Zo naar he die dromen kunnen je helemaal van slag maken!!! En ...
Hier ook de 20ste geplande ks . Dit word de 2e van mij. Eerste x ging super vlot, dus hoop nu ook weer ;)

15 dagen geleden

Reactie op liset1506

Hier ook de 20ste geplande ks . Dit word de 2e van mij. Eerste x ging super ...
Oooh wat leuk!!! Nou super om te horen dat jij het ook fijn ervaren hebt! Ik ben benieuwd hoe een 2e keer gaat zijn! Echt aftellen nu, alvast alle succes 🍀🍀🍀

15 dagen geleden

Hier de 14e! Het ene moment denk ik help, het andere moment ben ik best kalm. Ik vind het fijn dat ik weet waar ik aan toe ben. En mocht er toch eerder iets gaan rommelen, dat het ook gewoon een keizersnede blijft, alleen dan iets eerder haha. Ik herken ook de positieve ervaringen van anderen met geplande keizersnedes! Hopelijk valt het allemaal mee en kunnen we snel zonder pijntjes genieten van alles!

15 dagen geleden

Mijn keizersnede staat gepland voor de 28ste (2 dagen voor de uitgerekende datum) maar er staat ook een optie voor de 21ste (Zelf wil ik heel graag de 28ste). Zenuwen heb ik totaal niet en bij mijn twee eerdere keizersnedes ging het herstel super snel dus ik verwacht nu ook weer een heel snel herstel. Alles staat al klaar voor de baby maar de nesteldrang is heel erg nu, gisteren nog zelf het terras schoongespoten met de hoge druk reiniger en voor ruim €200 nieuwe schoonmaak spullen gekocht. 🙃

15 dagen geleden

Reactie op saardh96

Oh dank voor de tip daar hebben ze t hier nog niet over gehad ! Ik zat laat ...
Dat klopt hoor! Wij hebben donderdag de keizersnede gehad en lig hier nu met een heerlijk mannetje, uit te buiken van zijn voeding. Maar ik ben zo blij dat ik voor de geplande keizersnede heb gekozen! Het ging heel ontspannen, ik ging nu ook ‘uitgerust’ de operatie in ipv na een uitputtende halve bevalling. Toen alles eenmaal uitgelegd was en ze gingen beginnen, was inderdaad met 5 minuten ofzo ons kindje er al. Ging supersnel!! Daarna kwam hij vlak boven mijn borst aan de andere kant van het operatie scherm en lieten ze de navelstreng uitkloppen. Toen die doorgeknipt was is hij naar de kinderarts gegaan, die heeft hem snel gecheckt en daarna is hij op mijn borst gelegd en er niet meer afgekomen. In de uitslaapkamer begon hij al naar de borst te zoeken, zo wonderlijk hoe dat werkt! Om 14 uur geboren, om 19 uur eerste keer uit bed, 21 uur gedoucht en catheter eruit en om 9.30 kreeg ik groen licht om al naar huis te gaan! Dus 20 uur na de operatie al!! Gisteren heb ik echt geen pijn gehad aan de wond. Maar ik heb het idee dat ongeveer 24 uur na de operatie pas alle pijnstilling van de operatie goed was uitgewerkt, sindsdien wel wat pijn met lopen. Maar het verschil met de spoedkeizersnede is groot en in het ziekenhuis had ik ook pijn gehad, dus ik ben heel blij om deze nacht alweer lekker thuis te zij bij mijn man en andere kindje 🥰

15 dagen geleden

Reactie op Smos

Dat klopt hoor! Wij hebben donderdag de keizersnede gehad en lig hier nu me ...
Super fijn om ook jullie verhaal te lezen! Heel fijn dat je het positief hebt ervaren ☺️ Ik ben benieuwd naar dinsdag 🍀🤞🏼