54 Reacties

19 dagen geleden

Reactie op Smos

Dat klopt hoor! Wij hebben donderdag de keizersnede gehad en lig hier nu me ...
Oh wat een fantastisch verhaal! Bij ons in het ziekenhuis moeten we standaard een nachtje blijven, maar mijn vriend mag erbij slapen dus ik vind dat helemaal niet erg. Ze vertelden mij al dat het idd even duurt voordat de pijnstilling van de operatie is uitgewerkt dat je wat later pijn kan krijgen. En logisch t is ook best wel een wond! Ik heb paracetamol in huis en vroeg nog of ik naproxen/ibuprofen moest halen omdat dat ook in je bv terecht komt, maar mijn gynaecoloog zei dat dat niet per se hoefde, en zodra je het nodig hebt kan je het altijd nog halen met een receptje dat we meekrijgen uit het ziekenhuis zodra we naar huis gaan! Dus dat is ook weer afgevinkt, ik hoef alleen nog m’n tas te pakken 😱 echt aftellen!! Maar kan eigenlijk niet meer wachten

18 dagen geleden

Reactie op saardh96

Oh wat een fantastisch verhaal! Bij ons in het ziekenhuis moeten we standaa ...
Wij dus ook 1 nachtje gebleven. Mijn man had ook mogen blijven slapen hoor, maar omdat we al een zoontje hebben ging hij in de avond naar huis om thuis te slapen. De vorige keer moesten we 2 nachtjes blijven en mocht ik in de namiddag naar huis, of ik mocht blijven tot de ochtend erna. Toen zijn we ook lekker gebleven, was heerlijk om daar in onze bubbel te zijn! Ik heb paracetamol en diclofenac meegekregen uit het ziekenhuis. Als diclofenac op is, mag ik pcm combineren met ibuprofen.

18 dagen geleden

Reactie op Smos

Wij dus ook 1 nachtje gebleven. Mijn man had ook mogen blijven slapen hoor, ...
Ooh ik snap het helemaal, echt mega bedankt voor het delen van je uitgebreide en mooie ervaring dat stelt me echt gerust ik kijk er helemaal naar uit! Jullie lekker genieten saampjes en succes met herstellen! 🍀🍀🍀

16 dagen geleden

Nou ik trek de zenuwen niet meer. 😅😅 Gelukkig moeten we morgenochtend om 06:45 al in het ziekenhuis zijn en staat de keizersnede nu gepland voor 8:45, maar het zal vast wel weer uitlopen.. Weet niet waarom, maar ben nu vooral zenuwachtig voor de rit naar het ziekenhuis toe, dat is 15 min 🤣

16 dagen geleden

Reactie op Jade24

Nou ik trek de zenuwen niet meer. 😅😅 Gelukkig moeten we morgenochtend om ...
Gaat helemaal goed komen! Morgenochtend mag je je kindje ontmoeten!!! Maar ik begrijp je spanning wel hoor 🙈 ik denk heel menselijk en normaal. Als je er eenmaal bent kom je in de molen terecht en is het vast snel voorbij. Ik hoop voor je dat je kan slapen! Laat je weten hoe het is gegaan? 🍀

16 dagen geleden

Reactie op Elineb1990

Gaat helemaal goed komen! Morgenochtend mag je je kindje ontmoeten!!! Maar ...
Super lief! Dank je wel voor je reactie! 🙏🏼☺️ Ik laat zeker weten hoe het is gegaan 🍀

16 dagen geleden

Reactie op Jade24

Nou ik trek de zenuwen niet meer. 😅😅 Gelukkig moeten we morgenochtend om ...
Herkenbaar!! Wat een fijne tijd om al in het ziekenhuis te moeten zijn! Hoef je gelukkig niet de hele dag te wachten. Zijn gewoon gezonde zenuwen, komt helemaal goed! Geniet van de geboorte en de ontmoeting met je kleintje!

16 dagen geleden

Reactie op Jade24

Super lief! Dank je wel voor je reactie! 🙏🏼☺️ Ik laat zeker weten hoe het ...
Heel veel succes morgen! Logisch dat je zenuwachtig bent, het is ook een spannende dag. Maar als je eenmaal in het ziekenhuis bent, dan gaat de tijd best wel snel en wordt je in alles meegenomen. Fijn dat je er al zo vroeg moet zijn. Dat moest ik eigenlijk ook, maar werd de middag van tevoren gebeld dat het was uitgesteld en 10 uur werd. Dat was net ff jammer.

16 dagen geleden

Reactie op IK12342024

Herkenbaar!! Wat een fijne tijd om al in het ziekenhuis te moeten zijn! Hoe ...
Jaaaa inderdaad lekker optijd! Heel erg bedankt 🙏🏼☺️

16 dagen geleden

Reactie op Smos

Heel veel succes morgen! Logisch dat je zenuwachtig bent, het is ook een sp ...
Ja het tijdstip is inderdaad wel fijn, hopelijk kunnen we een beetje slapen vanavond 🤣 Mijn man is ook zenuwachtig haha. Jammer dat het bij jullie wat uitgesteld was, maar je bent al bevallen zie ik! Jij bent 4 dagen geleden bevallen? Van harte gefeliciteerd en veel geluk. 🍀 bedankt voor je reactie!

16 dagen geleden

Reactie op Jade24

Ja het tijdstip is inderdaad wel fijn, hopelijk kunnen we een beetje slapen ...
Ja klopt, wij genieten al sinds donderdag van dat kleine wondertje 🥰 Operatie is me echt heel erg meegevallen! Ik hoop dat jij het ook zo mag ervaren. Bij ons kwam er in het ziekenhuis nog een keer een extra spoed tussendoor, dus uiteindelijk pas om 13 uur richting OK. Toen keek ik wel scheel van de honger, maar verder was het oké. Had toch een boek bij me, dus lekker op bed liggen lezen. Mijn man was ook onrustig hoor, misschien wel meer gespannen dan ik!

12 dagen geleden

Heeheee. Beetje off topic misschien, maar woensdag staat onze keizersnede gepland ! Nu moeten wij daarna 1 nachtje in het ziekenhuis blijven en mogen daarna naar huis. Wij hebben een appartement met 1 trap vanaf de straat en in ons appartement ook 1 dubbele trap. De Kraamzorg zei dat ik dan de hele dag boven moest blijven maar ik zie het eerlijk gezegd echt niet zitten om hele dagen alleen boven te blijven terwijl mijn vriend, Kraamzorg en de baby allemaal beneden zijn!??? Ik ben een beetje op zoek naar ervaringen met traplopen enzo… mijn plan was om goed uit te slapen, lekker op het gemak boven alles te doen, dan aangekleed en gedoucht 1x per dag naar beneden en dan op de bank een bedje maken (deed mijn moeder vroeger altijd al als ik ziek was haha) en dan ‘s avonds vroeg weer 1x terug naar boven. Zodat de baby wat slaapjes boven heeft maar misschien ook beneden in de box? Ik vind eten in bed ook echt vies dus daarom liever ook beneden zijn!

12 dagen geleden

Reactie op saardh96

Heeheee. Beetje off topic misschien, maar woensdag staat onze keizersnede g ...
Hiii. Ik heb afgelopen dinsdag de geplande keizersnede gehad en ga ook gewoon ‘s morgens douchen, chill outfit aan en naar beneden ontbijten. Loop misschien wel teveel trap, maar tot nu toe gaat het herstel heel erg goed. ‘s middags dutje boven en ‘s avonds ook optijd weer naar boven! Ik heb trouwens ook via de thuiszorgwinkel een papegaai laten thuis bezorgen (die heb je in het ziekenhuis ook) en dat is echt zoveel fijner met opstaan vanuit bed!

12 dagen geleden

Reactie op Jade24

Hiii. Ik heb afgelopen dinsdag de geplande keizersnede gehad en ga ook gewo ...
Ah wat goed om te horen!!! Papegaai ga ik nog even naar op zoek!! Dankjewel !! En gefeliciteerd met de kleine en beterschap met het herstel 🩷🩷🩷

12 dagen geleden

Doe vooral waar je je goed bij voelt. Ik ben echt pas op dag 5 naar beneden gegaan, zowel voor je keizersnede als je bekkenbodem is traplopen namelijk erg pittig. Eenmaal beneden ga je ook makkelijker andere dingetjes doen en ga je toch vaker overeind dan wanneer je boven in bed ligt. Eten heb ik ook nauwelijks in bed gedaan, dat is niet zo een succes met een peuter erbij namelijk. Dus hadden stoeltjes en een bijzettafeltje boven waar we aan aten, soort kamperen 😅 Nu alleen nog ontbijt boven, vandaag (dag 9) ben ik rond half 11 naar beneden gegaan en om half 3 weer naar boven om te slapen. Ga straks weer naar beneden om te eten. Slapen op de bank vind ik niet zo lekker voor een lijf dat moet herstellen. Papegaai heb ik dan trouwens weer niet en ook niet gemist. Duw me gewoon omhoog met mijn armen, soms via zij, maar meestal door me met mijn benen wat af te zetten richting het hoofd bord en dan met je armen opdrukken. Nu op dag 9 kan ik al vrij gemakkelijk overeind komen trouwens. Ik vond het in het ziekenhuis met die papegaai best nog lastig om dan vanuit het hangen echt zelfstandig te gaan zitten.

12 dagen geleden

Ik heb een ongeplande keizersnede gehad en had me ook totaal niet ingelezen. Het viel echt alles mee. Vond het wel eng omdat het m’n eerste operatie ooit was. Het is nu precies een week geleden en herstel gaat ook goed! Amper nog last van m’n buik of litteken. Ik doe wel heel rustig aan en nog veel in bed (mijn gevaar is dat ik te snel te veel wil doen). Ga 1 keer naar beneden. Gister wat langer gebleven en was daarna echt kapot. Doe ook elke dag nog een middag dutje. Probeer dit in ieder geval nog een week vol te houden. Het is soms echt wel saai boven maar soms had ik ook echt geen zin om beneden te zijn in de drukte! En papegaai is inderdaad wel handig in het bed! Ga kijken of ik morgen een kleine ronde buiten kan doen

12 dagen geleden

Hier was de keizersnede ook ingepland voor as woensdag, ben vrijdag uitgerekend dus maar 2 daagjes voor mijn uitgerekende datum. Wordt ik vandaag gebeld dat de operatie wordt uitgesteld naar donderdag ivm wijzigingen in de planning 😭 Enorm teleurgesteld.. Had net alles qua opvang geregeld voor onze oudste dochter en de laatste nachten doe ik echt geen oog meer dicht dus was ze echt aan het aftellen 😢 Zooo moe!

12 dagen geleden

Reactie op Smos

Doe vooral waar je je goed bij voelt. Ik ben echt pas op dag 5 naar beneden ...
Oh wat fijn om te horen. Ik zie het wel of ik wel of niet naar beneden wil, maar het zou dus wel kunnen. Daarnet bij het ziekenhuis op controle geweest daar zeiden ze mij t zoveel mogelijk te beperken maar soms ontkom je er niet aan, t kan in principe wel al voelt het niet heel fijn. Maarja dat zal de eerste paar dagen sowieso wel zijn !

12 dagen geleden

Reactie op AvGo

Hier was de keizersnede ook ingepland voor as woensdag, ben vrijdag uitgere ...
Oh neeeee wat vreselijk! Begrijpelijk vanuit t ziekenhuis er komt soms toch iets met spoed tussendoor maar dat wil niet zeggen dat dit voor jou echt wel kaa uu thee is!! Ben je ook net gewend aan de datum veranderd die ook nog eens pffff

12 dagen geleden

Reactie op saardh96

Heeheee. Beetje off topic misschien, maar woensdag staat onze keizersnede g ...
Ik zat de avond dat we uit het ziekenhuis kwamen gewoon op de bank beneden hoor. De kleine man sliep boven en wij lekker sushi besteld en een film gekeken. Heerlijk na 2 dagen ziekenhuis. Wij hadden ook al vrij snel een dagritme gevonden. Ochtendvoeding boven, dan douchen (op douchestoel)aankleden en beneden ontbijten. In de middag de kleine mee naar beneden in de box. Na de voeding rond 17.00 uur hem weer naar boven en met m'n man samen eten beneden en even samen zijn. Savonds vanaf de voeding van 21.00 uur blijven we boven en gingen op tijd naar bed. Traplopen lukte me prima en als ik er toch behoefte aan had dan deed ik in de middag een dutje. Gewoon naar je lichaam luisteren