45 Reacties

één maand geleden

Reactie op Cantwaittomeetyou

Ik heb heel lang moeten zeuren om een baby bij mijn vriend en daarna ging z ...
Ik raad de cursus van Pleunie Teunis enorm aan voor jou!

één maand geleden

Heel herkenbaar. Ben nu zwanger van de derde en ben zenuwachtig en zie er ook als een berg tegen op om te bevallen. Denk omdat ik aan de ene kant weet wat mij te wachten staat maar aan de andere kant ook totaal weer niet 😂

één maand geleden

Reactie op Girlsmom27

Heel herkenbaar. Ben nu zwanger van de derde en ben zenuwachtig en zie er o ...
Hier precies hetzelfde 🙈

één maand geleden

Reactie op Girlsmom27

Heel herkenbaar. Ben nu zwanger van de derde en ben zenuwachtig en zie er o ...
Precies dit inderdaad. Hier net zo. Spannend hoor. Maar gaat goed komen!

één maand geleden

Ik was totaal niet nerveus of zenuwachtig.. Tot ik nu om de 7 a 10 minuten weeën heb en, ik denk, zojuist mijn vruchtwater heb verloren😂 Denk omdat bij mijn eerste ik ben ingeleid en toen op dag 6 mijn vruchtwater werd geprikt zeg maar.. dus geen idee hoe het normaal voelt. Maar het is geen urine in iedergeval 😂😂 Bij de eerste dus ingeleid in het ziekenhuis en vanaf de eerste wee lag ik daar dus direct in bad. Die heb ik nu niet en ik merk nu wel hoe fijn ik het vond om de weeën daarin op te vangen én al in het ziekenhuis te zijn. Vind de weeën nu echt verschikkelijk thuis, terwijl ik daar dus tot de laatste 2x persen het een appeltje eitje vond😂 Nu word ik wel bang hahaha

één maand geleden

Reactie op BabyboyL

Ik was totaal niet nerveus of zenuwachtig.. Tot ik nu om de 7 a 10 minuten ...
He spannend! Succes, je kan het!!

één maand geleden

Eerste zwangerschap had ik geen tijd om stil te staan bij de bevalling,, waren met 37 weken verhuisd.... Nu is alles anders, hele zwangerschap is al anders. Maar nu ook meer zenuwen, benieuwd wanneer vooral want ben er zat van! Nu last van harde buiken en indaling, had ik toen ook helemaal geen last van! Vind het maar ingewikkeld soms 😅 niks is te vergelijken met elkaar.... dat maakt het moeilijk denk ik. Maar... de bevalling zelf zie ik niet zo tegenop, dat zien we wel. Ik hoop vooral; zeer binnenkort! 🩵🤰🥰 38+6

één maand geleden

Reactie op Babytjenovember

He spannend! Succes, je kan het!!
Dankjewel!! Hij is vandaag geboren. Met echt een helse bevalling. Máár hij is er, de rest gaan we hopelijk snel vergeten.🥳 Echt niet te vergelijken met mijn heerlijk soepele en mooie bevalling van de 1e. Maar de opluchting nu dan wel weer zó veel groter haha!

één maand geleden

Reactie op BabyboyL

Dankjewel!! Hij is vandaag geboren. Met echt een helse bevalling. Máár hij ...
Oaah wow gefeliciteerd! Goed gedaan!!! Hoop dat het goed gaat met jullie

één maand geleden

Ik ben ook zooooo zenuwachtig 😭 Bij de eerste ook totaal geen last van gehad (heel hard gelachen samen toen mijn vliezen braken, we hadden er echt zin in). Nu moeten we ons zoontje achterlaten en weet ik welke pijn ik weer moet doorstaan 😭

één maand geleden

Reactie op RianC

Volgens mijn VK is dat gewoon een simpele 50/50 en heeft het niks te maken ...
Wat een dom en niet-onderlegd advies dit: “mag je vertrouwen dat je lichaam zelf de placenta loslaat”. De verloskundige grijpt heus niet zonder reden in… hier vorige keer een hele serie aan oxytocine spuiten gehad, anders was ik waarschijnlijk half dood gebloed. Dan ben je toch echt wel blij dat ze je helpen. Misschien toch even nadenken over wat je als leek op een forum verkondigt….

één maand geleden

Reactie op RianC

Volgens mijn VK is dat gewoon een simpele 50/50 en heeft het niks te maken ...
Bij mijn eerste bevalling ben k bijna dood gebloed omdat de placenta niet los liet. Heb ik 2 liter bloed bijgekregen en een spoed operatie. Het is dat er zo snel gehandeld is anders was ik dood gegaan. Bij mijn tweede bevalling daarom standaard medisch geworden want de kans dat de placenta weer blijft zitten is groot! Ik heb toen direct oxytocine spuit gehad en daar was ik heel blij mee. Heeft een hoop ellende gescheeld. En nu bij de derde mogen ze m weer direct zetten. Ga geen risico’s meer nemen na de eerste keer. Dus wat jou verloskundige heeft gezegd klopt absoluut niet 😂

één maand geleden

Reactie op joyinaya

Ik heb deze reactie van Guusje2 even gescreend en opgeslagen want vind dit ...
Wat lief.. nu nog hopen dat het ons gaat helpen 😅🥰

één maand geleden

Bij de eerste ging ik er zo blanco in (wel ingelezen,maar natuurlijk geen ervaring) en nu met de tweede vind ik het veel spannender. Nu ken ik allerlei bevallingsverhalen en voel ik mij heel kwetsbaar tov mijn dochtertje. Het moet wel allemaal goed gaan, dat. Ik probeer te vertrouwen op mijn lijf en de gedachte dat tweede kinderen vaak makkelijker gaan.

één maand geleden

Reactie op zoefzoef

Wat een dom en niet-onderlegd advies dit: “mag je vertrouwen dat je lichaam ...
Hoi ! Iemand dom noemen is niet helemaal nodig … ook niet als je het niet eens bent met een comment :)

één maand geleden

Reactie op zoefzoef

Wat een dom en niet-onderlegd advies dit: “mag je vertrouwen dat je lichaam ...
Meid, hou je hormonen in bedwang a.u.b., zo reageren is nergens voor nodig. Vertrouwen en positiviteit is het mooiste cadeau. Elke situatie is anders en ik zeg nergens dat medische interventies onnodig zijn in sommige gevallen.

één maand geleden

Reactie op Girlsmom27

Bij mijn eerste bevalling ben k bijna dood gebloed omdat de placenta niet l ...
Elke situatie is anders, staat los van de werking van natuurlijke of synthetische oxytocine die ik kort door de bocht toelicht. Het blijft een overweging die per persoon anders zal zijn. Vorige ervaringen betekenen niet altijd weer een zelfde ervaring, maar als het iemand gerust stelt daardoor andere keuzes te maken dan is het natuurlijk fijn dat die optie er is. En in andere gevallen noodzaak, zoals bloed verlies. Ikzelf had een spoedkeizersnede en kreeg zelfs nog oxytocine na de keizersnede omdat mijn bilobata placenta vast zat. En toch krijg ik nu de kans om mijn lichaam het zelf te laten doen, indien de situatie het toe laat. Bij teveel bloed verlies wordt er natuurlijk meteen een spuit gezet. Maar nogmaals iedereen moet zelf weten wat ze prettig vindt en op welke informatie je een bevalling in wilt gaan. De een vertrouwt op het medische en de ander op het fysiologische. Het is maar net wat het beste bij je past. En de situatie ansich zal vaak de een in het ander laten overlopen.

één maand geleden

Ik heb dit ook nu bij de tweede. Ik denk dat dit komt doordat je al weet wat je een beetje kan verwachten en dat het geen makkie is

één maand geleden

Ja hoor, ik ben inmiddels bevallen. Ik was super relaxed tot aan de perse weeën. Persen?!? Hoe moest dat ook alweer. Wegpuffen of vasthouden ik was het even kwijt. Het duurde 2 weeën om van wegpuffen over te gaan naar persen. Toen kreeg ik een slechte perswee die niet doorzetten. De verloskundige keek mij aan. “De komende 2 weeën zet je in blokken van 3 weg. Kin op je borst en wij tellen mee!” Met 2 grote persweeën kwam onze zoon ter wereld. Ik had ff de woorden van de verloskundige nodig ik kreeg gewoon zon last van zenuwen en paniek. En dit was mijn derde bevalling.

één maand geleden

Reactie op 1-Willeke

Ja hoor, ik ben inmiddels bevallen. Ik was super relaxed tot aan de perse w ...
Ohhh ik weet dit nog zo van mn eerste bevalling. Ik probeerde die pers weeën te blokkeren ofzo maar dat gaat echt niet 😂 en dan heb je inderdaad die moedige woorden nodig van iemand