22 Reacties

2 maanden geleden

Ik heb er geen ervaring mee maar ik lees graag mee. Dit word voor mij de eerste keer aanvragen. Voor zover ik begrepen had kreeg je simpelweg het minimumloon. Ik zou het wel heel voordelig vinden als er naar een schatting word gekeken. Ik moet het nog even goed gaan uitzoeken dus!

2 maanden geleden

Reactie op Chantall_t

Ik heb er geen ervaring mee maar ik lees graag mee. Dit word voor mij de e ...
Je krijgt inderdaad simpelweg het minimum loon als je aan het uren criterium van 1225 uur voldoet (in het vorige kalenderjaar). Alleen bij mij is dat niet het geval, omdat ik ‘maar’ 3 maanden heb gewerkt gezien mijn late start 😅 Voor nu lijkt het voor mij gunstiger om een indicatie van dit jaar op te geven, aangezien die natuurlijk vele malen hoger ligt. En ik kan deze dan uiteraard onderbouwen.

2 maanden geleden

Ik volg even. Ik kan in september de ZEZ uitkering aanvragen begreep ik. Ik ben in januari 2024 gestart als zelfstandige en haal de urennorm van 1225 uur dit jaar voor mijn verlof. Ik begreep dat ze in mijn situatie zouden kijken naar mijn inkomsten over 2024 en dat dan doortrekken over het hele jaar.

2 maanden geleden

Ik volg ook even, ga de uitkering ook voor het eerst aanvragen! Ik dacht ook dat je gewoon het minimum loon krijgt.. vreemd als ze bij sommige naar de inkomsten zouden kijken en bij anderen niet toch? 🙈

2 maanden geleden

Ik ben zzp-er en tijdens mijn 1e zwangerschap de ZEZ gehad (2022). Het is zo, dat het bedrag dat je krijgt afhangt van het aantal gewerkte uren. Als je inderdaad aan het uren criterium voldoet (1225 per uur) dan krijg je het maximale (wettelijk minimum loon). Heb je minder gewerkt dan krijg je naar rato uitbetaald en dus minder dan het wettelijk minimum loon. De ‘verlof’ weken mag je meerekenen voor je uren (24 per week).

2 maanden geleden

Reactie op Lisa4

Ik ben zzp-er en tijdens mijn 1e zwangerschap de ZEZ gehad (2022). Het is z ...
1225 uren per jaar (excuus)

2 maanden geleden

Reactie op Lisa4

Ik ben zzp-er en tijdens mijn 1e zwangerschap de ZEZ gehad (2022). Het is z ...
Heb jij ook ervaring met de optie waarin je de geschatte inkomsten van het volgende kalenderjaar kunt opgeven?

VRIEND

2 maanden geleden

1225 uren gewerkt ja of nee, dit zijn ook uren met voorbereiding, social media, marketing, kortom alles wat je aan je onderneming doet.

2 maanden geleden

Reactie op lisanvanhulten

Heb jij ook ervaring met de optie waarin je de geschatte inkomsten van het ...
Nee die ken ik helaas niet

2 maanden geleden

Reactie op fibm8

1225 uren gewerkt ja of nee, dit zijn ook uren met voorbereiding, social me ...
Klopt. Reistijd etc. Alles mag je meetellen

2 maanden geleden

Ik ga dit jaar ook aanvragen. Ik heb een bedrijf samen met mijn man. Dus hoe ze dit gaan doen zou ik echt niet weten. Ik denk dat m'n boekhouder dit wel weet? Dus vanaf 1225 uren krijg je t minimum loon?

2 maanden geleden

Reactie op wendyv3

Ik ga dit jaar ook aanvragen. Ik heb een bedrijf samen met mijn man. Dus ho ...
Volgens mij wel! Dacht rond de € 2.000 netto.

2 maanden geleden

Op de website van her UWV staat alle informatie en ook de bedragen (max 2133,60 bruto per maand)

8 dagen geleden

Hoiii! Hoe is het met alle ondernemende dames hier? Zijn er al dames die de ZEZ hebben aangevraagd?! Ik ben aan het twijfelen of ik loonheffingskorting op uw zwangerschapsuitkering wil laten toepassen? Ik werk fulltime als ondernemer en heb verder geen andere inkomsten. Mijn twijfel zit hem erin of ik dan niet andere (betere) kortingen over het hele jaar mis ga lopen. Iemand hier ervaring mee? Thanks!

8 dagen geleden

Oja en ik ben ook nieuwsgierig naar het antwoord op je originele vraag @lisanvanhulten! Hoe geef je dat aan bij de ZEZ, ik kom namelijk in 2023 ook niet aan de 1225u, omdat ik ook pas per 1 juli als zelfstandige ingeschreven sta. Hoe pak je dat aan?

8 dagen geleden

Reactie op o0O0o_Mies

Hoiii! Hoe is het met alle ondernemende dames hier? Zijn er al dames di ...
Ik heb het niet gedaan, omdat ik ergens in een financiele blog had gelezen dat het niet gunstig is . Aan het einde van de rit moet je weer meer belasting betalen. Door de korting uit te zetten kom je iig niet voor onaangename verrassingen te staan. (Maar ik heb verder echt nul verstand hiervan)

8 dagen geleden

Moeten jullie ook zo lang wachten op de definitieve berekening etc? Heb begin juli de aanvraag gedaan en nog steeds niks gehoor. Ga over 2,5 week met verlof. Op de site staat dat het in behandeling is maar pas eind oktober oordeel zal krijgen.. dan ben ik misschien al wel bevallen zo raar…

8 dagen geleden

Reactie op babygeluk24

Moeten jullie ook zo lang wachten op de definitieve berekening etc? Heb beg ...
Ja ik hoor ook eind oktober pas hoe en wat. Begin november uitgerekend.

8 dagen geleden

Reactie op babygeluk24

Moeten jullie ook zo lang wachten op de definitieve berekening etc? Heb beg ...
Oh no! Wat bvalen dat je zo lang moet wachten op de definitieve berekening. Ik had dus helemaal verkeerd gelezen en dacht dat ik het pas vanaf nu kon aanvragen, maar blijkbaar kon het al vanaf je 24e week zwangerschap! Soms word ik echt moe van mezelf hahaha

7 dagen geleden

Reactie op babygeluk24

Moeten jullie ook zo lang wachten op de definitieve berekening etc? Heb beg ...
Ik had dit tijdens mijn vorige zwangerschap ook. Ik kreeg een dag voor mijn ‘verlof’ zou beginnen een bericht. En de dag daarna direct geld gestort! Ik verwacht dat het nu weer zo is..