22 Reacties

2 maanden geleden

Ik heb er geen ervaring mee maar ik lees graag mee. Dit word voor mij de eerste keer aanvragen. Voor zover ik begrepen had kreeg je simpelweg het minimumloon. Ik zou het wel heel voordelig vinden als er naar een schatting word gekeken. Ik moet het nog even goed gaan uitzoeken dus!

2 maanden geleden

Reactie op Chantall_t

Ik heb er geen ervaring mee maar ik lees graag mee. Dit word voor mij de e ...
Je krijgt inderdaad simpelweg het minimum loon als je aan het uren criterium van 1225 uur voldoet (in het vorige kalenderjaar). Alleen bij mij is dat niet het geval, omdat ik ‘maar’ 3 maanden heb gewerkt gezien mijn late start 😅 Voor nu lijkt het voor mij gunstiger om een indicatie van dit jaar op te geven, aangezien die natuurlijk vele malen hoger ligt. En ik kan deze dan uiteraard onderbouwen.

2 maanden geleden

Ik volg even. Ik kan in september de ZEZ uitkering aanvragen begreep ik. Ik ben in januari 2024 gestart als zelfstandige en haal de urennorm van 1225 uur dit jaar voor mijn verlof. Ik begreep dat ze in mijn situatie zouden kijken naar mijn inkomsten over 2024 en dat dan doortrekken over het hele jaar.

2 maanden geleden

Ik volg ook even, ga de uitkering ook voor het eerst aanvragen! Ik dacht ook dat je gewoon het minimum loon krijgt.. vreemd als ze bij sommige naar de inkomsten zouden kijken en bij anderen niet toch? 🙈

2 maanden geleden

Ik ben zzp-er en tijdens mijn 1e zwangerschap de ZEZ gehad (2022). Het is zo, dat het bedrag dat je krijgt afhangt van het aantal gewerkte uren. Als je inderdaad aan het uren criterium voldoet (1225 per uur) dan krijg je het maximale (wettelijk minimum loon). Heb je minder gewerkt dan krijg je naar rato uitbetaald en dus minder dan het wettelijk minimum loon. De ‘verlof’ weken mag je meerekenen voor je uren (24 per week).

2 maanden geleden

Reactie op Lisa4

Ik ben zzp-er en tijdens mijn 1e zwangerschap de ZEZ gehad (2022). Het is z ...
1225 uren per jaar (excuus)

2 maanden geleden