26 Reacties
vorige week
Wat vervelend zeg. Is er iets wat ze sowieso wel lust (knijpfruit oid)? Dat “aanlengen” met ghee/grasboter/avocado. Extra veel aanleggen lijkt me sowieso goed. Kunstvoeding is niet beter dan bv en bevat geen natuurlijke antistoffen om te vechten tegen alles in d’r lijfje dus zou -als jij het trekt- bv aan blijven bieden. Sterkte!
vorige week
Griekse yoghurt gaat er hier altijd goed in. Is ook lekker vet.
Havermoutpap in de ochtend met banaan of ander fruit erdoor.
Krentenbollen met dikke laag boter.
Avocado idd want dat is ook lekker vet.
vorige week
Tandjes die doorkomen? Dan willen kouden dingen nog weleens de oplossing zijn. Misschien was vaker melk aanbieden totdat ze weer goed eet.
vorige week
Reactie op Wenteleefje
Tandjes die doorkomen? Dan willen kouden dingen nog weleens de oplossing zi ...
Ja ze blaast ook wel veel, wat ze bij tandjes doet. Maar ik vind het echt extreem hoe dun ze geworden is. Ik ga haar inderdaad maar zoveel mogelijk aanleggen en verschillende dingen aanbieden. Ik ben gelukkig helemaal vrij morgen dus dan kan ik er bovenop zitten. (Ze geeft sowieso bijna geen honger aan, dus soms zit er ineens door drukte best wat tijd tussen eet momenten)
vorige week
Reactie op Pukkestuk
Ze wil vandaag helemaal niets meer eten. Borstvoeding gelukkig nog wel, maa ...
Ik zou de huisarts even bellen. Gewoon even een check omdat ze ook flink ziek is geweest. Maar vaak aanleggen nu en hopelijk gaat het snel beter!
vorige week
Reactie op Wenteleefje
Ik zou de huisarts even bellen. Gewoon even een check omdat ze ook flink zi ...
Ja ik doe denk ik beide. Ik heb niet zon hoge pet op van mijn huisarts, die wuift nogal veel weg.
Ze is verder wel gewoon vrolijk dus je ziet ook niet veel aan haar, maar denk als je de gewichten vergelijkt dat het echt niet best is.
vorige week
Reactie op Pukkestuk
Ja ik doe denk ik beide. Ik heb niet zon hoge pet op van mijn huisarts, die ...
Vervelend van de huisarts. Hier is het bijna altijd dat ze mijn dochter even wil zien als ik bel. Al is het voor de zekerheid. Hopelijk valt het mee en gaat ze weer snel eten! Toch vervelend als er iets met die kleintjes is.
vorige week
Is jouw melk nog net zo vet als hij was? Ik weet niet of je ook kolft, maar dan zou je kunnen kijken of de laag room die je er op hebt net zo dik is als eerder.
Ik ben geneigd in vet te denken; boter en slagroom. Als je bijvoorbeeld pap maakt, hem sowieso met volle melk maken en dan nog een lik boter er doorheen doen.
Maar ik moet zeggen de fase is ook lastig. Onze dochter is nu al 2 maanden op hetzelfde gewicht. dat komt vooral door de overgang naar vast voedsel en hoe druk ze fysiek nu is (kruipen, staan, wandelen). Heeft jullie kleine dat niet er nog bovenop? Dan zou ik denken dat als ze het allemaal wat beter gewend is, ze wel vanzelf weer gaat aankomen.
vorige week
Reactie op DaCha
Is jouw melk nog net zo vet als hij was? Ik weet niet of je ook kolft, maar ...
Nee, althans, ze is nogal tevreden aangelegd. Kan nog steeds niet kruipen of fatsoenlijk zitten (al bij kinderarts geweest, ze ontwikkelt goed, maar is niet zo snel gefrustreerd, ze vindt gewoon alles goed, dus lukt iets niet, dan is het ook goed) dus ik zie haar niet extreem ontwikkelen ofzo.
Melk ziet er hetzelfde uit.
Ik vind dingen met melk nu een beetje spannend, ze kan wel tegen yoghurt maar is geen fan (nu al helemaal niet) maar nutrilon heeft ze dus 2x uitgebraakt. Ik wil ook niet dat ze nu ergens van moet overgeven want dat zal ook niet helpen met de eetlust denk ik.
vorige week
Oei wat lastig en frustrerend! Goed dat je aan de bel gaat trekken. Zoals anderen al zeiden is ook hier volle griekse yoghurt een hit. En inderdaad veel aanleggen! Het lijkt me heel pittig.. Hopelijk kan het consultatiebureau of de huisarts je verder helpen! Heb je al dingen geprobeerd als pannenkoekjes (banaan, havermout of groente)
vorige week
Reactie op Wenteleefje
En hoe gaat het nu?
Wil nog steeds helemaal niets eten. Vanmorgen 1 hapje avocado genomen, dat 10 minuten in haar mond gehouden en toen weer uitgespetterd. Ze kwijlt ook wat meer, dus denk echt dat ze last van een kies heeft (maar voorheen ook geen last mee gehad).
Ze is nu op de opvang, maar ik ga morgen misschien toch eens kijken of paracetamol misschien verschil maakt...