39 Reacties

16 dagen geleden

Verloskundige even bellen!

16 dagen geleden

Ik zou zekker bellen

16 dagen geleden

Ik denk dat zolang je geen diarree krijgt en niet moet overgeven dat het wel meevalt en het gewoon toeval is . Bij twijfel kan je altijd je verloskundige bellen om advies te vragen

16 dagen geleden

Als je slasaus uit de supermarkt hebt gebruikt, zit daar toch geen rauw ei in? Of had je de saus ergens anders vandaan?

16 dagen geleden

Reactie op Appelsab

Als je slasaus uit de supermarkt hebt gebruikt, zit daar toch geen rauw ei ...
Klopt slasaus was inderdaad ergens anders gehaald!

16 dagen geleden

Kan zijn dat je listeria bacterie hebt. Ik zou het overleggen met je verloskundige

16 dagen geleden

Pin me er niet op vast, maar rauw ei is volgensmij voornamelijk gewoon vervelend voor jezelf, en niet perse voor de baby, maar niet 100% sure.. zou ff de VK bellen

16 dagen geleden

Dit staat namelijk op zwnagerhap. Bij rauw vlees etc, staat ook waarom het gevaarlijk is en welke bacterie je kind kan krijgen. Maar nogmaals, ben er echt niet 100% zeker van..

16 dagen geleden

Nog even verder gekeken omdat ik benieuwd was. Van rauw ei kan je salmonella krijgen en dit zegt het internet over salmonella en zwanger zijn, zou me dus niet zo’n zorgen maken!

16 dagen geleden

Reactie op Baby_2324

Nog even verder gekeken omdat ik benieuwd was. Van rauw ei kan je salmonell ...
Wil hier wel even op inpikken dat rauw ei niet alleen salmonella, maar ook listeria kan bevatten, wat dan weer wél gevaarlijk kan zijn en de placenta kan passeren Ik zou zeker even bellen naar de verloskundige, al is het maar om van een medische professional een geruststelling te krijgen of te horen hoe je het moet opvolgen 😉

16 dagen geleden

Reactie op EMBO

Wil hier wel even op inpikken dat rauw ei niet alleen salmonella, maar ook ...
Dit gebeurt alleen echter (bijna) nooit

16 dagen geleden

Reactie op Baby_2324

Dit gebeurt alleen echter (bijna) nooit
Inderdaad heel zeldzaam… maar voor gemoedsrust kan even bellen naar de vk nooit kwaad natuurlijk ☺️ vooral aangezien ts wel ziek werd… TS, voel je je al wat beter?

15 dagen geleden

Sorry dat ik hierop inhaak, maar hoe zit het met quiche uit de supermarkt? Dit vandaag gegeten en nu misselijk. Waarschijnlijk omdat het gewoon te machtig was , maar toch moet je twijfels. We in de over geweest dus goed verhit dacht ik tenminste 🤔

15 dagen geleden

Reactie op spablauw

Sorry dat ik hierop inhaak, maar hoe zit het met quiche uit de supermarkt? ...
Als het in de over is geweest is alles wat schadelijk kan zijn door. Je kan er alsnog wel misselijk van zijn geworden, misschien dat er toch iets in zat wat niet goed was. Maar dat is niet schadelijk voor je baby. Echt niet..

15 dagen geleden

Reactie op Baby_2324

Als het in de over is geweest is alles wat schadelijk kan zijn door. Je kan ...
Zie nu alle spelfouten door het snelle typen , maar denk dat de vraag duidelijk was 🙈 Dat is een fijne gedachte, bedankt voor het antwoorden!

15 dagen geleden

Reactie op Baby_2324

Dit gebeurt alleen echter (bijna) nooit
Ook al komt het heel weinig voor is het toch beter om hiervoor op te letten. Je zal maar die 1e zijn die pech heeft, ik zou in elk geval geen roulette willen spelen met rouwe eieren 😬 maar ieder doet wat die zelf wil natuurlijk.

15 dagen geleden

Reactie op eviimilano

Ook al komt het heel weinig voor is het toch beter om hiervoor op te letten ...
Ik denk ook niet dat dit haar boodschap was 😉 maar vooral dat nu het toch al is gebeurd, er weinig reden is voor paniek.

15 dagen geleden

Reactie op eviimilano

Ook al komt het heel weinig voor is het toch beter om hiervoor op te letten ...
Zoals je zag is het nog NOOIT gebeurd. Maar goed. Iedereen weet dat je het beter kan laten staan maar deze vrouw heeft het perongeluk op.. niks aan de hand.. op dit termijn zou ik mezelf er sws niet druk om maken. TS komt echt goed!! Ga a.u.b. gewoon verder genieten van je zwangerschap.. hoe is het nu met je? VK gesproken? Wat zei zij?

15 dagen geleden

Reactie op Baby_2324

Zoals je zag is het nog NOOIT gebeurd. Maar goed. Iedereen weet dat je het ...
Als ik rauw ei zou eten en daarna ziek zou zijn dan zou ik mij ook zorgen maken. En dan is een doktersbezoek rap gebeurd om alles uit te sluiten. De kans is idd klein maar ze bestaat. Persoonlijk zou ik niet gaan googlen want dan vind je veel onwaarheden of foute informatie. Dus sorry dat ik niet alle vertrouwen heb in u zoekresultaten op Google en dat ik persoonlijk vind dat je er een beetje licht overheen gaat. Het kan zeker zijn dat yasminaaxx niets geeft en dat ze haar vandaag al terug fit en goed voelt. Maar het is algemeen geweten dat je met rauwe producten moet uitkijken. Een ongelukje is idd rap gebeurd en ik zeg ook niet dat je onmiddellijk moet paniekeren maar als je dan toch ziek bent dan ga je best naar de dokter inplaats van naar dokter Google.

15 dagen geleden

Reactie op eviimilano

Als ik rauw ei zou eten en daarna ziek zou zijn dan zou ik mij ook zorgen m ...
Dit inderdaad 😉 rauw + ziek = alarmbelletje bij zwangerschap. afhankelijk van hoe je googlet krijg je andere resultaten. En uiteindelijk zijn wij ook “maar” strangers on the internet voor ts 😅 een huisarts of vk daarentegen een medisch professional en vaak ook vertrouwenspersoon. Dus laat ons de kwestie “is er kans op listeria” in het midden houden en overlaten aan hen 😉 Yasminaaxx : hopelijk voel je je al veel beter 😘