57 Reacties

2 maanden geleden

Reactie op Baby_2324

Fijn dat je je geroepen voelt om na 2 weken nog te reageren! Gezel meid! V ...
Het is zeker wel best van een arts te raadplegen. Blijf zo niet volharden. Gevolgen kunnen groot zijn.. meestal niet, maar de kans is er zeker. Ik volgde ts in haar ander topic en kwam daardoor nu op dit topic. wou hier zeker nog op reageren voor toekomstige vrouwen die dit voor hebben. De commentaar/ advies van jou en tdkramer kunnen echt wel grote gevolgen hebben, weet ik door mijn beroep

2 maanden geleden

Het is zeker wel best van een arts te raadplegen. Blijf zo niet volharden. ...
Ik zou geen carpaccio naar binnen schuiven nee, maar om bij ieder wisse wasje een arts te raadplegen… hartstikke onnodig. Maar als jij bij iedere scheet aan de bel wilt trekken, lekker doen, ik zou onwijs moe van mezelf worden.

2 maanden geleden

Reactie op tdkramer

Ik zou geen carpaccio naar binnen schuiven nee, maar om bij ieder wisse was ...
Rauw ei is dus zeker zo gevaarlijk... jij mag van mij doen wat je wil, maar geef wel gewoon correct advies aan iemand anders en maak zeker niemand belachelijk omdat deze een correct antwoord geeft. Nogmaals ik heb de gevolgen gezien, dus dit onderwerp ligt heel gevoelig. Zeker als ik jouw belachelijk makend rijst verhaal lees. Mag je anders eens komen´ vertellen aan de ouders, die een kindje hebben dat zwaar beperkt is door toxoplasmose.

2 maanden geleden

Ook Elisabeth die deze berichten precies heel graag liked, mag eens meekomen lopen. Van harte welkom. Nu ga ik hier wel geen woorden meer aan vuil maken... nog een hele prettige avond. Zorg goed voor jezelf en je kindjes

2 maanden geleden

Rauw ei is dus zeker zo gevaarlijk... jij mag van mij doen wat je wil, maar ...
Maar heel even genuanceerd hè, heel vervelend en ik werk zelf in het onderwijs dus zie ook veel problematiek door verschillende oorzaken. Dus dat gun je niemand, en ik ken dus zeker de gevolgen. Maar toxoplasmose door rauw ei is gewoon nog nooit voorgekomen.. dat is wetenschappelijk te onderbouwen.. dus ik snap je punt over toxoplasmose maar deze twee dingen staan naar mijn idee dus los van elkaar, het advies dat hier gegeven wordt adhv een rauw ei, of dus een rauw stuk koeienvlees, of katten poep …

2 maanden geleden

Reactie op Baby_2324

Maar heel even genuanceerd hè, heel vervelend en ik werk zelf in het onderw ...
sinds wanneer is dat nooit voorgekomen door rauw ei? Komt zeker voor hoor. Bvb site uz antwerpen https://www.uza.be/behandeling/toxoplasmose

2 maanden geleden

sinds wanneer is dat nooit voorgekomen door rauw ei? Komt zeker voor hoor. ...
Sorry kon het niet laten om toch nog eens te reageren 🙈. omdat het echt belangrijk is...

2 maanden geleden

Sorry kon het niet laten om toch nog eens te reageren 🙈. omdat het echt b ...
Ben er even verder ingedoken. Excuus voor net, had het niet over toxoplasmose maar over listeria. Echter verschillen alle Belgische sites met de Nederlandse sites. De Nederlandse sites spreken namelijk niet over een mogelijke besmetting van toxoplasmose besmetting via eieren, dit wordt nergens benoemd. Zie volgende links als voorbeeld: https://mobiel.voedingscentrum.nl/encyclopedie/toxoplasmose.aspx verder wordt er benoemd dat je van het eten van rauw ei listeria óf salmonella kan krijgen. In het geval van het laatst genoemde is dit sws niet schadelijk voor je baby alleen erg vervelend voor de moeder. Listeria is natuurlijk wél schadelijk voor de baby, echter zie screenshot die ik al eerder heb gedeeld. Verder stop ik nu met reageren want dit gaat echt nergens meer over.. gelukkig willen we waarschijnlijk allemaal het beste voor onze kindjes. Je kunt gewoon weg niet alles voorkomen, enkel je best doen. De enige reden waarom ik in eerste instantie heb gereageerd op TS is om haar gerust te stellen. Niet om een helse discussie aan te wakkeren. Ik ben van mening dat je hiervoor dus geen deskundige hoeft raad te plegen, jij blijkbaar wel, nou gelukkig zijn we allemaal anders! Ik hoop dat TS weer beter is en dat ze over een aantal weken een heel gezond kindje in haar handen heeft! Fijne zwangerschap voor jullie allemaal!

2 maanden geleden

je kan zeker niet alles voorkomen en maar je best doen, dat klopt. Je mag er wel gerust op zijn dat de universitaire ziekenhuizen van België correcte en op wetenschappelijke gebaseerde onderzoeken en feiten, informatie geven ... ts ik hoop dat alles goed met je gaat. Ik duim dat je kindje toch nog even mag blijven zitten en dat je anders een sterk vechtertje hebt (reactie op recent topic van ts). Veel succes iedereen🍀🍀🍀

2 maanden geleden

je kan zeker niet alles voorkomen en maar je best doen, dat klopt. Je mag e ...
Ga ik tóch nog een keer reagen, in NL zijn ze ook niet gek hoor, dus wat ze hier af of aanraden daar is zeker ook onderzoek naar gedaan😉. En het voedingcentrum geeft gedegen adviezen. En ik denk mijn VK ook. Fijne avond!

2 maanden geleden

Als NL-er die in BE woont, in België is de zorg toegankelijker, hier gaat iedereen echt sneller naar de huisarts of zelfs de spoed omdat het gemakkelijker gaat, kost ook een stuk minder! In NL zijn we vaak iets nuchterder opgevoed en krijgen we toch het advies vaak om een paracetamol te nemen en een paar dagen uit te zieken. Klinkt misschien raar maar is echt een groot verschil tussen deze 2 landen, vind zelf dat de paniek modus sneller aanschiet in België , maar dat is echt een cultuur verschilletje wat ik nu ook in deze discussie zie 🫢. Als ik in België om een bloed onderzoek vraag krijg ik die vaak nog op de dag zelf en ook de uitslag. In Nederland moet ik echt drammen bij de HA om dit te krijgen zonder in hun ogen een goede reden. Mijn mening hè, maar als de zorg zo toegankelijk is ga je gewoon sneller dit soort dingen bij de dokter laten checken.

2 maanden geleden

Reactie op Noé91

Als NL-er die in BE woont, in België is de zorg toegankelijker, hier gaat i ...
Even off topic hiervoor. Ik ben wel heel blij met deze zorg. Vb Vorig jaar in Nederland op vakantie, waar mijn mama een val maakte. Heel veel pijn nadien, kon amper stappen. Hap wou niet komen, we moesten maar naar het kruidvat om pijnstillers. Uiteindelijk na nog bellen is hij toch gekomen ( we aan de telefoon duidelijk gemaakt dat we direct moesten betalen) om een sterkere pijnstiller te geven, maar verder onderzoek vond hij niet nodig. Terug het advies om de dag nadien naar het kruidvat te gaan... Terug in België direct bij arts, foto s laten maken, rug bleek gebroken. 🫣 zeker in de zwangerschap kan je beter eens te veel naar de dokter dan te weinig! ( zeker hier de aanbeveling van artsen zelf) terug naar het ei verhaal (echt laatste keer) toxo gevaar bij eieren, lijkt dan toch te ontbreken op de Nederlandse sites... ( zie ook Engelse onderzoeken).

2 maanden geleden

Reactie op Noé91

Spoed is wel echt niet de bedoeling om bij niet dringende reden naar toe te gaan, ook in België niet!

2 maanden geleden

Reactie op Noé91

Kost is trouwens niet minder, de sociale zekerheid komt meer tussen, maar dat betaal je natuurlijk ook. Betaal ik ook graag, voor toegankelijke zorg voor iedereen

2 maanden geleden

Nou kunnen we tóch allemaal weer lekker slapen hè dames! Gevalletje, in België doen ze het anders dan in Nederland! Wist je dat ze ook een 24BE hebben voor Belgische forum leden? Ik wens jullie een mooie laatste weken toe en een prachtige kraamtijd! Lekker van genieten 😘

2 maanden geleden

Even off topic hiervoor. Ik ben wel heel blij met deze zorg. Vb Vorig jaar ...
Daarom zeg ik, het is een groot verschil!

2 maanden geleden

Reactie op Baby_2324

Nou kunnen we tóch allemaal weer lekker slapen hè dames! Gevalletje, in Bel ...
Ah k weet het, veel plezier daar 🤣 Ze zullen daar wel beamen wat ik zeg. Veel succes