79 Reacties

5 maanden geleden

Reactie op Baby_2324

Ach, ik vind dat natuurlijk bevallen sowieso een beetje overrated. In alle ...
Ik wil thuis bevallen. Als ik naar ziekenhuis moet wil ik ook ruggeprik. Ben nogal afgeknapt op 'natuurlijk bevallen' sinds ik me besef mensen helemaal niet zo goed zijn aangepast voor een bevalling, dankzij evolutie lopen we rechtop, maar bevallen we meer moeilijk en omdat we veel hersenen nodig hadden maakt een groot hoofd het extra lastig 😂😂 Sorry ts beetje off topic😅

5 maanden geleden

Reactie op Lottielot

Ik vind het persoonljjk gewoon een vreemde motivatie om pijnbestrijding te ...
Ik denk dat heel veel vrouwen gewoon pijnbestrijding nemen hoor als ze in het ziekenhuis zijn want dan heb je die mogelijkheid niks mis mee. Ik was altijd gewoon goed verzekerd dus bij mij maakte het niet zoveel uit of t wel of niet medisch was. Ik heb altijd zoiets gehad ik zie wel hoe het komt als ik het nodig heb vraag ik er om en heb ik het niet nodig dan gewoon zonder het ligt er echt aan hoe je bevalling is (ik heb 1 zonder pijnbestrijding gedaan en 1 met)

5 maanden geleden

Reactie op @1991

Wat precies dan? Zelf een keertje ruggenprik een keertje zonder en een keer ...
Dat mensen erna weinig gevoel hebben, verkeerd word geprikt en dergelijke. Ik heb nou eenmaal goeie ervaring met morfine pomp dus ik zou eerder gaan om.het bekende dan "onbekende"

5 maanden geleden

Reactie op ZimZoom

Ik wil thuis bevallen. Als ik naar ziekenhuis moet wil ik ook ruggeprik. Be ...
Nou dus dat! En het is niet voor niets dat het in al onze buurlanden de standaard is. Een vrouwenlichaam was er ooit voor gemaakt, maar dat is allang niet meer zo!

5 maanden geleden

Reactie op Hartje1

Ik denk dat heel veel vrouwen gewoon pijnbestrijding nemen hoor als ze in h ...
Ja dat is heel persoonlijk natuurlijk. Ben ook helemaal niet tegen pijnbestrijding als het nodig is hoor. Ik ben zelf ook poliklinisch bevallen, maar heb toen geen moment aan pijnbestrijding gedacht. Als ik dit dan toch had genomen om medisch te worden ivm kosten, dan was het een behoorlijk onnodige onderbreking van mijn bevalling geweest en dat lijkt me dus heel zonde als het niet nodig is. Al had ik sowieso geen ruggenprik meer gekregen want ik had al 7 cm ontsluiting toen de vk voor 't eerst bij me kwam kijken.

5 maanden geleden

Reactie op ZimZoom

Ik wil thuis bevallen. Als ik naar ziekenhuis moet wil ik ook ruggeprik. Be ...
Correct me if I’m wrong, maar ik dacht dat als uitgangspunt geldt dat de werking van de ruggenprik uit is tijdens de persfase? Misschien heb ik het mis, maar dat helpt dan ook niet echt tegen dat grote hoofd.

5 maanden geleden

Reactie op Baby_2324

Ach, ik vind dat natuurlijk bevallen sowieso een beetje overrated. In alle ...
Ja dat is natuurlijk een persoonlijke keuze! En allebei helemaal prima. Maar ik bedoel meer als 't niet nodig is dan is 't niet nodig. Dus dan vind ik het een onlogische keuze om toch voor pijnbestrijding te kiezen.

5 maanden geleden

Reactie op Miri2

Correct me if I’m wrong, maar ik dacht dat als uitgangspunt geldt dat de we ...
Mijn ruggenprik was zéker nog niet uitgewerkt tijdens het persen. Heb geen perswee gevoeld, alles op de monitor moeten doen, was ook niet alles hoor, maar heb er i.i.g. niks van gevoeld

5 maanden geleden

Reactie op Baby_2324

Mijn ruggenprik was zéker nog niet uitgewerkt tijdens het persen. Heb geen ...
Als in, je kan dan op een monitor zien wanneer je een wee hebt en dan ga je persen zonder dat je echt iets voelt?

5 maanden geleden

Reactie op Miri2

Als in, je kan dan op een monitor zien wanneer je een wee hebt en dan ga je ...
Ja klopt, je ziet gewoon wanneer je een wee hebt, en dan ga je persen inderdaad. Maar ik zat ook onder de slaapmedicatie bij de eerste. Was in het ziekenhuis om een nacht te slapen onder toezicht met slaapmedicatie en toen begon ik eens alles dus was sws helemaal plat gespoten met van alles en nog wat. Was erg chil kan ik zeggen 😂

5 maanden geleden

Reactie op Miri2

Correct me if I’m wrong, maar ik dacht dat als uitgangspunt geldt dat de we ...
Wat ik bedoelde, is ons lichaam niet perse heel goed aangepast aan bevallen, een natuurlijke bevalling hoef ik dan niet want voor mij voelt het niet alsof mijn lichaam ervoor is gemaakt, dan, liever minder pijn. Veel voelen dit anders, ook prima. Tuurlijk het is er ook wel voor gemaakt, mannen kunnen niet bevallen.

5 maanden geleden

Reactie op KimmyJax

Ik heb het nagevraagd bij mijn verzekering en dat kan wel. Maar alleen als ...
Maar kom je uit nl of België dan? Voor zover ik weet kan dat in nl niet hoor

5 maanden geleden

Heb een beetje gezocht in de reacties en zie dat wel meer vrouwen dit afvragen maar waarom willen jullie dan zo graag in het ziekenhuis bevallen? Als het is omdat je om wat voor reden dan ook van te voren al zegt ik wil een ruggeprik vanwege de pijn dan is het niet zo moeilijk en wordt het gewoon vergoed. Maar als dat niet het geval is waarom dan niet gewoon thuis bevallen?

5 maanden geleden

Reactie op ZimZoom

Wat ik bedoelde, is ons lichaam niet perse heel goed aangepast aan bevallen ...
Volgens mijn Oma doen we het helemaal verkeerd en nemen we verkeerde houdingen aan etc tijdens het baren. Zal wel een kern van waarheid in zitten ze heeft er 10 thuis gebaard zonder een medische deskundige erbij. Bij de laatste ben ik tijdens de bevalling niet braaf op mijn rug gaan liggen. Ik heb steeds andere houdingen aangenomen en veel rond gelopen. Het duurde minder dan 3 uur bij elkaar. Op handen en knieen geperst in 2 persweeen en zonder scheur kwam ze ter wereld en het was best een flinke baby. Volgens de verloskundige schoot het vooral lekker op omdat ik lekker heb rondgelopen, dat helpt om de baby goed te laten dalen en op je knieen pers je gewoon makkelijker.

5 maanden geleden

Reactie op Maris Baby 1

Heb een beetje gezocht in de reacties en zie dat wel meer vrouwen dit afvra ...
Los van de pijnbestrijding vind ik het een veiliger idee om in het ziekenhuis te bevallen. De vorige keer kwam de placenta er bij mij niet vanzelf uit en kreeg ik een ernstige bloeding waardoor ik met spoed geopereerd moest worden. Ook kwamen ze er tijdens de bevalling achter dat ik zwangerschapsvergiftiging had en moesten de baby en ik goed in de gaten gehouden worden. Ik was erg blij dat ik in het ziekenhuis was toen dit allemaal gebeurde. Natuurlijk kan je dan met spoed met de ambu naar het ziekenhuis gebracht worden maar dat heeft nog meer stress. Ik wil het bij de aankomende bevalling niet anders

5 maanden geleden

Reactie op Maris Baby 1

Ik denk dat vooral als het je eerste is je het fijn vind om in het ziekenhuis te bevallen ook als er bijv wat mis is dat je dan al te plek bent dat heeft niks met pijnbestrijding enz te maken. Ik wou bij de eerste om die reden ook in het ziekenhuis bevallen en bij 2e wou ik thuis maar dat kon helaas niet want ik werd medisch en nu wil ik ook weer thuis.

5 maanden geleden

Reactie op Maris Baby 1

Maar kom je uit nl of België dan? Voor zover ik weet kan dat in nl niet hoo ...
Je kan bij sommige verzekeringen wel gedurende het jaar een extra aanvullende verzekering afsluiten/aanzetten (tegen 25% meerwaarde of zoiets) dus zelfde verzekeraar maar ander pakket. Alleen kan dit niet overal dus zal je op de website van je eigen verzekeraar moeten kijken!

5 maanden geleden

Reactie op Maris Baby 1

Ik wilde bij de eerste ook graag thuis bevallen. Had alles al klaar liggen. Uiteindelijk kwam ze pas met 42 weken en werd het een inleiding en dus medisch. Achteraf gezien waren wij blij dat het geen thuisbevalling was. De baby lag al een tijdje in haar eigen meconium en daar was ze dus best wel ziek van. En ik ben ontzettend veel bloed verloren. Dus wij zeiden toen tegen elkaar altijd ziekenhuis. Bleek later dat ik er niet zoveel over te zeggen heb want door heftig bloedverlies beval ik voortaan altijd medisch. Maar er kunnen zoveel dingen mee spelen waar door je dus als nog plotseling naar het ziekenhuis moet dan kan je er maar beter zijn vind ik zelf.

5 maanden geleden

Reactie op Maris Baby 1

Ik wilde bij mijn eerste absoluut geen pijnbestrijding en toch in het ziekenhuis bevallen, gewoon omdat ik het een prettiger idee vond. Mocht er iets mis gaan dan ben je al in het ziekenhuis, vond ik een fijner idee. Achteraf ben ik hier ook erg blij om geweest want ik ben inderdaad tijdens de bevalling medisch geworden. Heb 2 uur over de persfase gedaan, onze kleine man wilde er maar niet uit, en zijn hartslag daalde heel erg tijdens de weeën dus uiteindelijk is hij door de gynaecoloog met een vacuümpomp (en flinke knip bij mij 😅) geholpen om eruit te komen. Voor mijn 1e bevalling vond ik pijnbestrijding onzin, ik dacht ja het gaat erg pijn doen maar dat hoort er toch bij en moet ik gewoon doorheen. Nu ik heb 1x heb meegemaakt begrijp ik heel goed dat er vrouwen zijn die het wel nemen 😂 Ik ben van plan nu weer in het zkh te gaan bevallen en op dat moment gewoon aan te kijken of ik pijnbestrijding wil of niet. Ik hoop zooo dat het bij een 2e echt makkelijker gaat 🤣

5 maanden geleden

Ik ben ook niet tegen de pijnbestrijding hoor! Dat is echt iets wat iedereen voor zichzelf moet bepalen en zelf moet aanvoelen. Daar hoeft niemand zich over te verantwoorden. Maar ik dacht gewoon als dat de reden niet is waarom wil je dan zoveel geld betalen om in het ziekenhuis te zijn.