79 Reacties

5 maanden geleden

Reactie op Maris Baby 1

Ik ben ook niet tegen de pijnbestrijding hoor! Dat is echt iets wat iederee ...
Vind ik ook geen reden nee om pijnbestrijding te nemen. De kosten dat hoort gewoon bij een baby krijgen vind ik. Heb het ook met pijnbestrijding gedaan. Maar ik was toen al een hele dag bezig en ik was echt uitgeput. Dus met ruggenprik toch nog 2 uur kunnen slapen zelfs en was even uit de weeenstorm. Helemaal geen spijt van. Al deed iedereen daarna wel alsof ik aan de drugs zat 🙄

5 maanden geleden

Reactie op Baby_2324

Je kunt niet zomaar je zorgverzekering omhoog gooien. Dit kan enkel blijven ...
Ik kon hem gewoon omhoog gooien. Geen idee hoe dat bij andere zorgverzekeraars is, ik zit bij zilveren kruis!

5 maanden geleden

Reactie op @1991

Vind ik ook geen reden nee om pijnbestrijding te nemen. De kosten dat hoort ...
Ik weet niet precies hoe het zit hoor of je dan een gedeelte vergoed krijgt maar als ik kijk bij mijn zorgverzekering was mijn vorige medische bevalling met 2700 gedeclareerd vanuit het ziekenhuis bij mijn zorgverzekering. En zo bijzonder was mn bevalling niet🙈 moest alleen een nachtje blijven vooral omdat het al zo laat was. Dus ik koppel dat bedrag in mn hoofd aan een ziekenhuisbevalling vandaar dat ik denk okee dat geld heb ik niet liggen hoor om in het zh te bevallen zonder medische indicatie.

5 maanden geleden

Reactie op Maris Baby 1

Ik weet niet precies hoe het zit hoor of je dan een gedeelte vergoed krijgt ...
Ja dat hoor je dus soms, maar ik had het idee dat er een grens aan zit, dus dat het niet automatisch die 2700 voor je eigen kosten had geweest. Vandaar dat ook ik ook mijn vraag stelde! Want inderdaad zou ik ook voor 2700€ liever denken van nou dan thuis, maar als het “maar” 5/600 euro is dan heb ik zelf de medici iets dichter bij me dan op een halfuur ziekenhuis…

5 maanden geleden

Hoi, Ik ben in het ziekenhuis bevallen en heb alles zelf moeten betalen. Ik was niet medisch en ben zonder pijnbestrijding bevallen. Houd ook rekening met de kraamzorgkosten als je hiervoor ook niet verzekerd bent. Die paar uurtjes in het ziekenhuis kostte €420 en de 30uur (minimale zorg) kraamzorg met 2 extra dagen kostte €144. Volledige kraamzorg zal dus wel duurder zijn en wellicht dat de kosten per ziekenhuis verschillen. Dit was vorig jaar september, dus ik ga uit van ongeveer dezelfde prijzen!

5 maanden geleden

Reactie op mvdkam

Ik kon hem gewoon omhoog gooien. Geen idee hoe dat bij andere zorgverzekera ...
Ik zit ook bij zilverenkruis en bij mijn kan het niet? Heb zelfs met Een hogere afdeling gebeld Die hier echt over gaat.. heb je het wel over dit jaar?

5 maanden geleden

Zoals al eerder aangegeven, kun je bij een aantal verzekeraars gedurende het jaar nog je pakket omhoog zetten als je zwanger bent. 24 baby heeft hier zelf ook een fijne blog over geschreven: https://www.24baby.nl/zwanger/zorgverzekering/zorgverzekering-zwanger-vragen-antwoorden/#:~:text=Kan%20je%20tussentijds%20overstappen%20van,zorgverzekeraars%20je%20verzekering%20tussentijds%20wijzigen. Als je doorklikt krijg je nog meer informatie over de kosten. Aangezien we pas in november uitgerekend zijn, loont dag echt de moeite! Je krijgt dan vaak een kraampakket, alle ziekenhuiskosten, en eigen bijdrage kraamzorg vergoed. En als je het bijvoorbeeld 2 maanden vantevoren omhoog zeg ook nog een (gedeelte van) een zwangerschapscursus. Wat betreft de kosten: die 2700 die iemand hier noemt kloppen niet voor een niet-medische bevalling. Ik verwacht dat de kosten van een medische bevalling zo hoog zijn vanwege de gynaecoloog en verplegend personeel die meekijken. Die hoef je bij een niet-medische bevalling vaak niet, of veel minder, te betalen. Bij ons was er bijvoorbeeld één verloskundige uit het ziekenhuis zelf bij, maar het ziekenhuis waar mijn schoonzusje beviel komen die niet eens. Dan komt gewoon de kraamzorg en je verloskundige, net zoals wanneer je thuis zou bevallen. Ik begrijp de keuze voor een ziekenhuis bevalling overigens wel heel goed! Mijn eerste bevalling ging heel makkelijk en snel, maar als het even kan zou ik nu weer in het ziekenhuis willen bevallen. Alleen al omdat ze dan heel goed alles kunnen zien met hechten, mocht dat nodig zijn (vorige keer een paar kleine scheurtjes, maar was heel goed gehecht, dus had hier echt helemaal geen last van). En de placenta duurde vorige keer vrij lang. Stelde me toen toch gerust dat, mocht het nodig zijn geweest, ik al in het ziekenhuis was en ik niet met de ambulance erheen moest terwijl mijn baby nog thuis was met mijn man (of dat ze dan in de auto erachteraan zouden moeten racen)...

5 maanden geleden

Reactie op Cv-ketel

Zoals al eerder aangegeven, kun je bij een aantal verzekeraars gedurende he ...
Er staat heel vaak een 'g' ipv een 't' zie ik. Dus als je een zin niet begrijpt, even in je hoofd de 'g' door een 't' veranderen (bijvoorbeeld dat ipv dag)

5 maanden geleden

Reactie op Reese

Ik zit ook bij zilverenkruis en bij mijn kan het niet? Heb zelfs met Een ho ...
Je hebt helemaal gelijk. Heb ik nooit gezien.. Wat een afzetters 😂 Hoe kun je nou in december weten dat je het jaar erna mogelijk zwanger word? Lullig..

5 maanden geleden

Als ik hier zo lees heb ik oprecht geluk dat ik het vergoed krijgt

5 maanden geleden

Reactie op mvdkam

Je hebt helemaal gelijk. Heb ik nooit gezien.. Wat een afzetters 😂 Hoe kun ...
Ze willen dat je daar rekening mee houd. Ik snap wel dat je je zorgverzekering niet midden in het jaar kan veranderen. Zou mooi worden, iedereen de goedkoopste verzekering maar wanneer er iets is ff wat meer betalen en dan krijg je alles vergoed. Denk dus aanbetaling , beugel, ongeluk etc. Dat is het risico wat je loopt.. wij wisten dat we het wilde proberen dit jaar dus expres zorgverzekering erop aan gepast. Was het niet gelukt, hadden we pech gehad. Nu hebben we geluk.

5 maanden geleden

Reactie op Baby_2324

Ze willen dat je daar rekening mee houd. Ik snap wel dat je je zorgverzeker ...
Aan betaling moet zijn aan bevalling

5 maanden geleden

Reactie op lisssiee

Als ik hier zo lees heb ik oprecht geluk dat ik het vergoed krijgt
Ja, ik krijg het dus echt niet. Gebeld en alles en ook op alle websites staat helaas niet mogelijk om aan te passen. Ik zit wel na te denken, om volgend jaar toch echt over te stappen.

5 maanden geleden

Ik heb er destijds bij het overstappen rekening mee gehouden met het risico dat ik mogelijk een jaar voor “niks” zou betalen, maar toch blij met de keuze. Met m’n eerste zwangerschap deed ik dat ook. Heb ook kraamzorg helemaal gedekt, dus als het goed is kom ik niet voor onvoorziene kosten te staan. Inderdaad geluk als jullie een polis hebben waarbij je het wel in het midden van het jaar kunt aanpassen.

5 maanden geleden

Reactie op Baby_2324

Ze willen dat je daar rekening mee houd. Ik snap wel dat je je zorgverzeker ...
Ja dat snap ik inderdaad! Vind het persoonlijk in sommige situaties wel wat krom. Wij hebben er namelijk 5 jaar over gedaan om zwanger te worden dus “rekening mee houden” is soms niet heel realistisch. Er zijn een aantal zorgverzekeraars waarbij je eenmalig midden in het jaar je verzekering aan kan passen! Was een mooie uitkomst geweest. Het is niet anders! Uiteraard hebben we het er dubbel en dwars voor over 🥰

5 maanden geleden

Reactie op mvdkam

Ja dat snap ik inderdaad! Vind het persoonlijk in sommige situaties wel wat ...
Het is ook heel krom, er zijn zoveel vrouwen die onverwacht zwanger raken waarom zou je een aanvullende verzekering nemen voor het geval dat als je gezond bent en geen kinderwens hebt. Je betaald je al verrot aan de verzekering en eigen risico en als zzpers ook nog eens aan de zorgverzekeringswet. Snap niet dat de norm dan een thuisbevalling is terwijl we al zoveel betalen aan alles..maar goed dat is mijn mening

5 maanden geleden

Reactie op Reese

Het is ook heel krom, er zijn zoveel vrouwen die onverwacht zwanger raken w ...
Ik denk simpelweg ook omdat de ziekenhuizen het niet aankunnen. Wanneer de drempel lager is om zonder medische indicatie in het ziekenhuis te bevallen zullen meer vrouwen dit willen als het bijvoorbeeld altijd vergoed zou worden. Mijn bevalling was wel medisch begeleid. Ik moest ingeleid worden alleen het bleek dat ik al op 3 cm zat en toen moest ik eerst weer naar huis omdat ze verwacht hadden dat ik nog wel ff met die ballon 1 of 2 dagen op een andere afdeling zou verblijven en er waren geen bevalkamers vrij. Zo ken ik ook al een vriendin die tijdens de thuisbevalling medisch werd maar verder weg moest omdat de ziekenhuizen dichtbij al vol zaten. Dus ben het wel met je eens in de zin van we betalen al genoeg en waarom mag niet iedere vrouw gewoon zelf kiezen zonder die kosten enzo maar de zorg kan dat simpelweg gewoon niet aan denk ik

5 maanden geleden

Ik heb het bij mijn ziekenhuis nagevraagd en zij vertelden mij dat het dan zo’n 800 euro kost. Maar dit kan wel meer worden als er meer nodig is. Alleen ik vraag me dan af, als er meer nodig is dan word je lijkt mij toch medisch….?

5 maanden geleden

Reactie op IK12342024

Ik heb het bij mijn ziekenhuis nagevraagd en zij vertelden mij dat het dan ...
Misschien kunnen ze bedoelen stel je bevalt om 11 uur savonds. En je blijft nog een nachtje? Of hebben ze dingen waar je gebruik van kunt maken die extra kosten? Ik heb bijvoorbeeld geen idee of een badbevalling extra kost?

5 maanden geleden

Reactie op Maris Baby 1

Misschien kunnen ze bedoelen stel je bevalt om 11 uur savonds. En je blijft ...
Ik had iemand aan de lijn die zegt “Het kost dit staat er op mijn papiertje; maar ik vind het wel heel erg weinig. Het zal wel een indicatie zijn en waarschijnlijk nog wel meer kosten. Dus zie het als een startbedrag. Iedere bevalling is anders dus ik kan niet precies vertellen wat het gaat kosten.” Oftewel, eerst haar mening (ik vind het weinig) en verder weinig verduidelijking….