22 Reacties

één maand geleden

Ik werk zelf ook in de zorg. Ik sta 100% ziek gemeld, en kom 10 uur op at basis. Dit betekend in de praktijk dat ik er 10 uur per week ben, en die uren volledig boventallig sta.

één maand geleden

Ah dan laten ze je therapeutisch werken boventallig. Dan ben je alleen extra als het ware en is er geen man overboord als je zegt dat je toch niet komt die dag. Als zeje wel halve diensten laten draaien en op je rekenen dan klopt het sowieso niet naar mijn idee. Ik heb geen idee of dat alleen therapeutisch werken dan 100% ziek is, zou best kunnen omdat je nog geen eigen diensten draait? Moet je ff met de bedrijfsarts overleggen,die weet dat precies. Zover ik weet gaan er dan geen vakantiedagen vanaf. Ik zou sowieso als ze dit doen het ook in je eigen voordeel trekken en heel goed luisteren naar je lijf en heel makkelijk zeggen als het teveel is. Namelijk als je thuis niet in een uurtje of max 2 hersteld maar langer minder energie hebt of pijn is een teken dat je teveel doet op werk dus dan ook minder komen. Zij krijgen inderdaad toch hun geld wel vergoed.