Hallo,
Ik heb een vraag ivm ziekte tijdens de zwangerschap.
Ik ben momenteel 100% ziek gemeld op het werk en ik werk in de zorg. Hiervoor was ik voor 50% ziek en werkte ik nog maar 4 uurtjes van de 8,alleen werd mij dit te zwaar door bekken klachten etc. Nu heb ik afgesproken dat ik voor 100% ziek sta, maar wel die dagen werk en die 4 uur kom werken in de zorg. (Normaal werk ik 28 uur nu dan 14)
Met Aangepast werk zoals lichte bewoners en boventallig in de zorg.
Ik zeg wel dat ik dit heb afgesproken, maar de manager heeft dit eigenlijk een soort van medegedeeld. Ik weet eerlijk gezegd niet of dit wel juist is? Er veranderd voor de rest niks.
Kwa uren en taken. Enigste wat mijn manager aangaf; nu weet iedereen duidelijk dat je boventallig staat en dat ik niet alleen mag staan.
Is dit dan 100% ziek? Moet ik dan niet bijvoorbeeld voor 70% op ziek staan? Aangezien ik wel mijn uren werk plus avonden en weekenden? Ook al doe ik lichte zorg en sta ik dubbel.. is dit niet gewoon aangepast werk wat ze me moeten bieden?
Ik vind het zeer moeilijk om op dit moment voor mezelf op te komen. Ik weet niet wat juist is of niet. Maar dit geeft mij meer het gevoel: zo lang ze maar geld krijgen van het uwv.
Ik ga per 21-9 officieel met verlof. Daarvoor heb ik twee weken vakantie. Nu sta ik voor 100% op ziek mogen ze dan ook mijn vakantiedagen eraf houden?
Liefs🩵