6 Reacties

2 maanden geleden

Ik zou even bellen, ja. Klinkt gek namelijk dat ze het zouden mogen houden. Lijkt me dat je het moet corrigeren en je werkgever uwv terugbetaalt of het alsnog aan jou moet betalen als uwv dat zo heeft besloten.

2 maanden geleden

Wat het uwv aan je werkgever betaald dat is waar jij recht op hebt en wat ook naar jou moet gaan in zijn geheel. Ik zou het uwv bellen. Ik kreeg mijn wazo van het uwv rechtstreeks. Dat was ook meer als mijn ziektewet. Mijn ziektewet was toen 70% de wazo was 100% dagloon. Zou als ze het niet naar jou kunnen doen je werkgever bellen. Ze mogen je niet korten in dat geld. Ze moeten je dat betalen. Zo niet kun je daar juridisch aanspraak op maken.

2 maanden geleden

Reactie op Miloutje

Wat het uwv aan je werkgever betaald dat is waar jij recht op hebt en wat o ...
Ja met de vorige zwangerschap had ik een andere werkgever en kreeg ik de ziektewet en de wazo van het uwv. Maar nu word het aan de werkgever betaald. En als ik mijn bruto dagloon per 4 weken bereken dan ligt dat bruto bedrag hoger dan wat ik van mijn werkgever krijg op dit moment.

2 maanden geleden

Reactie op sannevd1995

Ja met de vorige zwangerschap had ik een andere werkgever en kreeg ik de zi ...
Je kunt bij het uwv anders even een overzicht opvragen. Vorige keer kreeg ik dat ook netjes van ze. Dan kun je het vergelijken. Zou bij hun beginnen. Mijn partner had het vorige keer met zijn verlof. Via de werkgever. Die had toen nog een keer belasting eraf gehaald terwijl uwv dat al gedaan had. Scheelde netto maar even 700 euro. Toen zijn we wel echt super goed geholpen door het uwv

2 maanden geleden

Hi HR medewerker hier. De salarisadministratie betaald jou idd je normale salaris door. Na jouw wazo verlof zullen zij een specificatie krijgen en het eventuele verschil dient dan overgemaakt te worden. De salarisadministratie maakt net een wat andere berekening dan het uwv. Waar hem dat precies in zit kan ik je helaas niet uitleggen maar kwam erop neer dat ze liever een bedrag na betalen dan achteraf inhouden als correctie. Zou het wel in de gaten houden idd, grote organisaties hebben dit vaak goed geregeld in de processen maar kleine bedrijfjes met 1 medewerker die hr/salaris/office management is kunnen wel eens evaring tekort komen waardoor ze hier geen weet van hebben.

2 maanden geleden

Reactie op Nugget 000

Hi HR medewerker hier. De salarisadministratie betaald jou idd je normale s ...
Ik ga toch voor de zekerheid het uitzoeken. Want het was al een drama toen ik gedeeltelijk in de ziektewet kwam door de zwangerschap en hebben zo vaak een verzoek ingediend om de wazo uitkering in te trekken omdat ze de verkeerde datum er op hadden staan. Deze is uiteindelijk vorige opnieuw aangevraagd met de juiste datum en vrijdag begint mijn verlof. Ondanks dat het een redelijk groot bedrijf is ben ik in dat soort dingen wel een beetje mijn vertrouwen kwijt.