25 Reacties

15 dagen geleden

Wat vervelend voor je. Al geprobeerd om zelf wee毛n op te wekken,

15 dagen geleden

Heel herkenbaar. Het is m'n tweede zwangerschap, maar bij de eerste kwam het met 40+1 vanzelf op gang. Nu ben ik 40+5 en ik merk ook dat ik steeds banger word voor het ingrijpen omdat het dan niet meer 'natuurlijk' is voor mijn gevoel. Misschien niet wat je wil horen, maar ik heb geen tips. Je bent in ieder geval niet alleen! Wat ik doe is opzoeken hoe ik het zelf een beetje op kan wekken en dat (rustig) uitproberen.

15 dagen geleden

Bij de tweede zwangerschap heb ik dit ook gehad. Uiteindelijk na 5 keer strippen is die toch uit zichzelf gekomen met 41+6 dus net op het nippertje van inleiden. De derde zwangerschap precies hetzelfde die is uiteindelijk met 41+4 geboren .

15 dagen geleden

Wat vervelend dat je zo lang moet wachten! Heeft de verloskundige uitgelegd wat ze doen met strippen? Ik ben bij de eerste ook gestript op 40+5, dit voelde voor mij niet echt als ingrijpen. En ondanks dat er toen ook nog 0 signalen waren is mijn kindje 2 dagen later wel zelf geboren, zonder verdere inleiden oid. Mijn advies is om voor het strippen te gaan, als dat niets doet kunnen ze het altijd nog een keer herhalen voordat E echt gaan inleiden in het ziekenhuis.

15 dagen geleden

Hier hetzelfde, helaas strippen nog niet gelukt :(

15 dagen geleden

Reactie op Atb86

Wat vervelend voor je. Al geprobeerd om zelf wee毛n op te wekken,
Ja heb al het een en ander geprobeerd maar zonder resultaat 馃槥

15 dagen geleden

Reactie op Truusvdv123

Heel herkenbaar. Het is m'n tweede zwangerschap, maar bij de eerste kwam he ...
Dankje voor je berichtje! Jij ook veel succes鉂わ笍

15 dagen geleden

Reactie op Ccnj

Bij de tweede zwangerschap heb ik dit ook gehad. Uiteindelijk na 5 keer str ...
Er is dus nog hoop馃馃徏

15 dagen geleden

Reactie op Smos

Wat vervelend dat je zo lang moet wachten! Heeft de verloskundige uitgele ...
Ja ze hebben uitgelegd wat het strippen inhoudt. Dat vind ik nog niet het ergste, maar ben meer bang dat het niet lukt, aangezien het van de week ook niet gelukt is. Ik moet maar goede hoop voor maandag houden 馃馃徏 en anders vraag ik of het woensdag nogmaals kan voordat ik vrijdag/zaterdag moet ingeleid worden. Bedankt voor je berichtje鉂わ笍

15 dagen geleden

Reactie op Miiandii

Ja heb al het een en ander geprobeerd maar zonder resultaat 馃槥
welke tips hebben jullie hiervoor??

15 dagen geleden

Ah maar geen voortekenen betekent niks hoor, kan nog steeds elk moment beginnen! Bij de eerste was ik 40+6 en ook zonder voortekenen. Nu 40+5 en ook wel genoeg van het wachten, maar ik denk maar steeds, elke dag kan het zover zijn (dat maakt het ook juist frustrerend dus ik begrijp je heel goed) veel succes!! Je hebt snel je kleine moppie in je armen 鉂わ笍

15 dagen geleden

Welke tips om zelfs wee毛n op te wekken hebben jullie?

15 dagen geleden

Hier ongeveer het zelfde. Wil gewoon heel graag natuurlijk thuis bevallen. Ben nu 40+4, woensdag met 41+1 gaan we kijken of er gestript kan worden. Maar baby is zelfs nog niet ingedaald (was wel even zo, maar ligt nog te los dus schiet er ook zo weer uit, ook omdat ik ruim vruchtwater heb). Voorwaarden voor het strippen zijn dus ingedaald zijn en wat ontsluiting hebben... hoop zo dat het of uit zichzelf gebeurd of dat het lukt om voor 42W te strippen. Heb ook echt 0 voortekens, behalve dat ik wat verkouden/grieperig ben nu. Hoop dat dan het eerste voorteken is 馃 馃崁

15 dagen geleden

Reactie op esters91

Welke tips om zelfs wee毛n op te wekken hebben jullie?
Had het er met VK over die gaf aan vrijen en tepelstimulatie/handkolven. Verder drink ik frambozenblad thee en eet ik elke dag dadels, maar dit doe ik al vanaf de 37e week馃檲

15 dagen geleden

Je kunt ook nog overleggen met je vk of je met 41.5 je vliezen kunt laten breken thuis. Wellicht is dit t laatste zetje voor je bevalling. Anders moet je toch na 48 uur naar zkh, nou dat moet je dan ook ;) Wellicht zet het dan door en kun je gewoon prima thuis bevallen. En overleg ook met je vk praktijk wat mogelijk is buiten protocol. Bij mij vinden ze 42.2 / 42.3 ook nog prima om thuis te bevallen mits alle controles goed blijven uiteraard. Verder kolven, hand of elektrisch, en een potje tussen de lakens. Ik las ook dat 4x per dag een satisfyer kan helpen 馃槤 geen ervaring. Maar 4x per dag die kolf erop kan ook wonderen doen. Succes!

15 dagen geleden

Heel herkenbaar. Vandaag 41 weken, sinds week 36 elke week wel een nacht gehad met weeen en niks zet door. Met strippogingen zit allee dicht en maandag moet ik nu naar het ziekenhuis om een inleiding door te spreken. Zo aan toe dat ze komt maar ik wil het zo graag zonder medisch ingrijpen

15 dagen geleden

Oh wat vervelend! Ik herken het gevoel vooral van mn eerste zwangerschap. Ook totaal geen voortekenen en gelukkig op 41+1 bevallen na een succesvolle strippoging. Maar die dagen daarvoor waten echt extreem zwaar ivm alle onzekerheid en het wachten. Ik ben nu bijna 39 weken en zie echt op tegen die laatste loodjes. You are not alone! Succes!!

15 dagen geleden

Ik ben van alle 3 mijn kinderen spontaan bevallen met 9 dagen overtijd. Maak je niet druk, die 40 weken is een gemiddelde he, 2 weken erna is ook nog normaal

15 dagen geleden

Heel herkenbaar! Want precies dezelfde situatie. Afgelopen woensdag met 40+1 gekeken, alleen het begin van de baarmoeder was week. Zat nog dicht. Vandaag weer gekeken voor te strippen maar situatie hetzelfde. Maandag voor 41 wkn afspraak naar zkh. Ga echt heen en weer van met welk termijn ik wil inleiden .. maar je gevoelens zijn dus niet gek! Je hoopt gewoon dat je baby鈥檛je en lichaam gaat doen wat het moet doen he.. zonder medische ingreep en met eigen verloskundige

14 dagen geleden

Reactie op daantjebanaantje12

Je kunt ook nog overleggen met je vk of je met 41.5 je vliezen kunt laten b ...
Goede tips daantjebanaantje12. Bij mij kwam het na colostrum kolven tweede dag 1ml op gang de bevalling van de tweede. Misschien toeval, misschien een zetje? Geen ontsluiting, dan kunnen ze niet strippen maar verder is dat heel normaal bij eerste als dat niet vooraf al er is. Kans is gewoon groot dat het eerdaags vanzelf begint dus hopelijk voor jou ook. Maar snap die onzekerheid goed. Had ik bij m'n eerste ook wel beetje toen ik overtijd ging en dat was nog minder dagen zelfs.