8 Reacties
12 dagen geleden
Als ik jouw hoor zit je er ook psychisch doorheen. Zeg dat dan ook, meestal met psychische klachten word er qua inleiding wel anders naar gekeken. Heb hetzelfde gehad en ben gelukkig wel serieus geholpen, ik ben vorige week 7-11 op 39 weken ingeleid. Moet er wel bij zeggen dat ik keuze had tot pop polie etc. Ivm mijn situatie. Maar zag het dan ook niet meer zitten. Zorg dat je serieus genomen word.
11 dagen geleden
Hey hey ik zit hier sinds zondag 4 uur in hetzelfde schuitje. Dus snap heel goed hoe je je voelt en ben ook volledig klaar met afwachten of het nu wel of niet doorzet. De verloskundige zei dat het 72uur kan duren. Dus ik hoop dat het morgen dan toch echt zo ver is en dat de weeën toch een keer gaan aanhouden. Psychologisch is het een hel. Heb inmiddels een beetje een whiplash gevoel na het wel/niet spelletke. Ik heb er nierstuwing bij gekregen en was even heel bang dat dit een rugbevalling werd en het rugweeën waren maar dat blijkt niet zo te zijn. Kan je je laten inleiden/strippen als er geen verbetering in zit morgen?
11 dagen geleden
In mijn bevalcursus had ze het veel over de balans oxytocine/adrenaline om de bevalling op gang te helpen. Kort gezegd werkt adrenaline (wat je nu waarschijnlijk hebt) je tegen en zou je dus moeten proberen om meer oxytocine aan te maken door te knuffelen, lachen of iets anders te doen wat je leuk vind. Ik weet niet of je nog het gevoel hebt dat je hiertoe in staat bent, want dit is natuurlijk super frustrerend, maar als het wel lukt dan geeft het je lichaam misschien het zetje wat het nodig heeft
11 dagen geleden
Dankjewel voor alle reacties ❤️ Uiteindelijk toch naar het ziekenhuis gegaan 4cm ontsluiting. Direct voor een ruggenprik + weeen opwekkers + vliezen laten breken gekozen omdat ik er mentaal helemaal doorheen zat.
Na 6 uur lag hij al in onze armen 🩵 Nu lekker genieten en herstellen
11 dagen geleden
Reactie op sterre1122
Dankjewel voor alle reacties ❤️ Uiteindelijk toch naar het ziekenhuis gegaa ...
Gefeliciteerd! Fijn dat je de keuze hebt kunnen maken en kan genieten van de kleine nu!