9 Reacties
5 maanden geleden
Tijd voor de bekkenbodem kiné! Alvast enkele tips: zit wat breeder met je benen, maar eventueel zelfs wat stretchen door je voet op je andere knie te leggen. Rustig rechtstaan zonder je knieën naar binnen te laten vallen
5 maanden geleden
Een bekkenbodem fysiotherapeut kan hierbij helpen! Je kan anders kijken naar van de ronde wiebelkussens als je veel zittend werk doet. Dit kan al erg ontlasten of kijken of je zo nu en dan kan afwisselen door te zitten op een yoga ballon. Probeer te voorkomen dat je teveel met je benen over elkaar zit en ga liever goed rechtop zitten of in kleermakers zit.
5 maanden geleden
Ik heb precies hetzelfde! Inderdaad niet met je benen over elkaar zitten en bij mij helpt een kussen in m’n rug heel erg. En veel afwisselen als het lukt, dus af en toe gaan staan. Ik had dit mijn vorige zwangerschap ook veel en toen is het wel weggegaan nadat ik 2 weken vakantie had gehad (en dus geen zittend werk had gedaan). Liep toen ook bij een bekkenfysio, dat werd vergoed door mijn verzekering. Altijd de moeite van het proberen waard!
5 maanden geleden
Ja herkenbaar! Sowieso is mijn bekken al een paar weken ongelukkig. Bekkenfysio kan inderdaad goed helpen.
Maar ook opletten dat je goed recht op je zitbeenknobbels zit. Benen niet over elkaar inderdaad, je kan wel je enkel op de knie leggen, of je enkels onder je stoel kruisen en dan je knieeen naar buiten laten vallen.
Geen korte rokjes meer dus 😅