23 Reacties

één maand geleden

Lijkt erop dat jouw lichaam probeert aan te geven dat jij meer rust nodig hebt.. als je momenteel alleen maar kan werken en slapen dan is het misschien slim om te kijken of je niet halve dagen kan gaan werken tot je verlof, het moet wel "leuk" blijven.

één maand geleden

Ik heb ook een zittende baan (verzekeringen) Maar door dezelfde klachten vanwege te lang zitten (banden en bekken pijn) en daar bovenop ook veel harde buiken door vaak stressvolle dagen ben ik sinds vorige week halve dagen gaan werken en ga ik met 6 weken op zwangerschapsverlof. Ik merkte dat mijn lichaam dit echt nodig had en het gaat nu na 1 week wel beter. de vermoeidheid neemt ook steeds toe, dus dankbaar voor de extra uurtjes rust op een dag. (32 weken hier)

één maand geleden

Ik heb ook veel pijn met zitten sinds een paar dagen.. maar het helpt bij mij wel om houdingen af te wisselen. Kun je een zwangerschapsbal op kantoor leggen om op te zitten, of zo'n wiebelkussen?

één maand geleden

Hey dit is zeker iets om sowieso met je verloskundige te bespreken, zij hebben vast ook goede tips. Alvast een paar algemene tips / dingen die mij helpen: - Zwanger zijn is best wel een belasting voor je lichaam. Het is dus belangrijk om je lichaam voldoende rust te geven! Dit doe je al door even te gaan liggen met pauze, maar ook elk uur even 5 min pauze / staan / rondje lopen / stretchen is erg fijn. - Ik zit bijna alleen nog maar met mijn benen wijd zodat mijn buik voor mijn gevoel ertussen kan. - Thuis zit ik soms op zo'n gymbal. Hierop kan je fijn een beetje bouncen of wiebelen/rondjes draaien zodat je bekken/onderrug soepel blijft. Dit kun je ook enigszins nabootsen door zo'n zitkussen voor op je stoel. Ik merk zelf dat voorover gebogen zitten echt niet meer werkt voor mij. Ik zit dus erg rechtop of een beetje achterover. Als ik teveel naar voren ga merk ik dat inderdaad bij mijn ribben. Ik moet echt mijn buik de ruimte geven om die klachten te voorkomen!

één maand geleden

Heel herkenbaar. Ik werk dan maar 3 dagen per week. En werk al een tijdje nog maar halve dagen omdat ik het gewoon niet vol hield. Maar merk nu de laatste week dat zelfs een halve dag al te veel is. Krijg er ook harde buiken van. Maakt ook niet uit of ik afwissel met houding van zittend naar staan aan mijn bureau. Deze week en volgende week nog en dan heb ik gelukkig verlof.

één maand geleden

Hier precies hetzelfde! 40 uur kantoorbaan. Ook veel last van mn bekken, schaambot, buik en rug. Ga nu sinds een aantal weken om de 2 weken naar de bekkenfysio voor een massage en dat helpt een aantal dagen. Heb het ook aangegeven bij mijn verloskundige en dus ook bekkenfysio en die raden beide aan om zoveel mogelijk thuis te werken zodat ik tussendoor minimaal 3x even een halfuurtje kan liggen. Ik werk als ik geen fysieke meetings heb dus thuis wat neer komt op 2 a 3 dagen per week. Geen idee of dat mogelijk is bij jouw werk maar het helpt mij wel om de weken door te komen!

één maand geleden

Reactie op mvdkam

Hier precies hetzelfde! 40 uur kantoorbaan. Ook veel last van mn bekken, sc ...
Ik werk inderdaad 100% vanuit huis wat al zo'n opluchting is! Toch ook lastig want onbewust ga ik tussendoor regelmatig wat andere dingetjes doen als het rustig is, even de was ophangen, vaatwasser leeg ruimen, etc, etc. Daar moet ik ook echt mee stoppen van mezelf

één maand geleden

Reactie op Fleurmii

Lijkt erop dat jouw lichaam probeert aan te geven dat jij meer rust nodig h ...
Eens! Alleen gaat je verlof dan volgens mij wel automatisch 6 weken voor je uitgerekende datum in.

één maand geleden

Hier grotendeels dezelfde klachten. Misschien kan je leidinggevende met je meedenken? Ik werk 36 uur en stond de afgelopen paar weken echt op breken wat werk betreft en mijn vrije tijd bestond ook alleen maae uit rusten en slapen. Dit heb ik afgelopen vrijdag met mijn leidinggevende besproken en zij kwam met heel wat oplossingen waardoor ik nu de volle focus heb op mijn overdracht/afronding en niet zes weken van tevoren met verlof hoef. Zelf had ik ook nog wat vakantieuren staan waardoor ik deze laatste drie weken nog maar 24 uur werk ipv 36. Misschien heb jij ook nog wat uren staan die je kan inzetten? Daarnaast werk ik nu veel thuis waardoor ik mijn lichaam meer rust kan geven, dat helpt bij jou ook al enorm lees ik!

één maand geleden

Reactie op Katrien2021

Eens! Alleen gaat je verlof dan volgens mij wel automatisch 6 weken voor je ...
Klopt, hierdoor wilde ik het ook niet. Uiteindelijk toch wel gedaan en gekozen voor mijn gezondheid (plus baby). Die 2 extra weken bevallingsverlof die daarmee komen te vervallen is een zorg voor later. Dat zie ik dan wel.

één maand geleden

Reactie op Katrien2021

Eens! Alleen gaat je verlof dan volgens mij wel automatisch 6 weken voor je ...
Ja, dat klopt inderdaad.

één maand geleden

Ik had dit al heel vroeg in ze zwangerschap (20 weken). Dingen die bij mij helpen het toch vol te houden: - bekkenfysio (allerbelangrijkste denk ik, ook om klachten na de bevalling te minimaliseren) - zwangerschapsbal om op te zitten (scheelt echt enorm!) - bij lange vergaderingen waar de bal niet mee kan: wiebelkussen (zit ik dan niet de hele vergadering op, maar afwisselend) - zo veel mogelijk afwisselen, dus bijvoorbeeld max. 20 min zitten en dan even lopen, al is het maar naar de wc of om iets te drinken te pakken. - maximaal halve dagen op kantoor en halve dagen thuis. En dan tussen de middag echt even een half uur liggen. - elke dag even oefeningen doen die ik van de bekkenfysio heb gekregen. - 1x per week zwangerfit en 1x per week zwangerschapsyoga (want het is juist ook heeeeeeel belangrijk om te blijven bewegen) - zo min mogelijk traplopen (proberen te beperken tot 2 of 3 x per dag) - proberen geen zware dingen te tillen(wasmanden, peuterdochter, etc) Vind het heel beperkend en heb er vaak moeite mee (ben normaal een heel bezig bijtje, ook in mijn vrije tijd), maar het is om blijvende klachten te voorkomen, want dan ben je nog verder van huis. Ik ga sowieso vrijwillig 6 weken vantevoren met verlof en neem nog wat vakantie uren en ouderschapsverlof op na de bevalling.

één maand geleden

Maar waarom ga je dan niet met 34 weken met verlof als het niet meer lekker gaat… Ik ben ook 2 weken eerder gegaan. Nu “ziek” melden kan niet omdat je dan automatisch 6 weken van te voren met verlof gaat en dat ben je bijna

één maand geleden

Reactie op Valerryyx

Maar waarom ga je dan niet met 34 weken met verlof als het niet meer lekker ...
Achteraf baal ik ook dat ik er niet voor gekozen heb om met 34 weken al met verlof te gaan. De reden dat ik dat nu liever niet meer wil is omdat het dan van mijn bevalverlof af gaat en ik dan 2 weken eerder weer moet beginnen met werken😓

één maand geleden

Ik heb overigens na aanleiding van de reacties een zitkussen/wiebelkussen besteld en deze is net geleverd. Ben heel benieuwd wat dat vandaag gaat doen tijdens het werken🙈

één maand geleden

Reactie op KyraLeoni

Achteraf baal ik ook dat ik er niet voor gekozen heb om met 34 weken al met ...
Er zijn allerlei vormen van ouderschapsverlof die je kunt gebruiken om je verlof te verlengen (betaald en onbetaald). Daar kun je gebruik van maken. Dit is hier ook voor bedoeld! Ik heb ook een kantoorbaan (32uur) en ga met 34 weken met verlof. Ik voel me prima mijn hele 2e zwangerschap, geen klachten. Dat is het probleem niet. Maar ik merk dat ik aan verlof toe ben (heb ook nog een drukke peuter van bijna 4). Als het verlof afgelopen is, maak ik gebruik van het ouderschapsverlof om het te verlengen. En ga dus veel later weer aan het werk.

één maand geleden

Reactie op KyraLeoni

Dat is toch hetzelfde ongeacht of je het van tevoren zo had ingericht of dat je het nu alsnog besluit?

één maand geleden

Reactie op Florence1992

Er zijn allerlei vormen van ouderschapsverlof die je kunt gebruiken om je v ...
Precies, en je weet niet hoe het allemaal gaat lopen. Als je nu al zo een pijn hebt, kan dat na de bevalling ook nog of erger. Niemand kan je garanderen dat je dan wel topfit bent. Ook dan kun je je ziekmelden.

één maand geleden

Reactie op KyraLeoni

Ik ben ook al met verlof (morgen 34 weken) omdat ik er gewoon echt aan toe was. Ik neem na m’n verlof twee weekjes vakantie op en daarna nog 3 weken betaald ouderschapsverlof. Ik zou toch ergens in deze 5 maanden wel een keer 2 weken vakantie opgenomen hebben (bv met kerst/oud en nieuw), dan heb ik verlof, dus die twee weken vakantie die ik opneem na mijn verlof ga ik door het jaar heen echt niet missen. Zo kun je er misschien ook naar kijken? Denk vooral naar je lichaam luisteren.. het geeft niet voor niets aan dat het teveel is denk ik?

één maand geleden

Kun je ook vanuit huis werken? Ik heb een soort bureautje besteld die over mijn buik kan, dan kan ik in een meer ontspannen houding op de bank werken en is het veel beter te doen. Maar je bent zeker niet de enige!