Hi, ik hoor overal: houd de aanbiedingen voor luiers en billendoekjes nu al in de gaten. Dus dat doe ik.
Nu zijn we redelijk bewust qua troepvrij en plastic arm leven. Zo kiezen we voor wasbare luiers. Maar: wat is zo min mogelijk belastend qua billendoekjes?
Er zijn “naturelle” varianten (zonder parfum bv) die nog steeds vol plastic zitten. Ik weet dat naif bv ook plasticvrij aanbiedt. Voor mij is beiden belangrijk: troepvrij voor de babyhuid maar ook zo min mogelijk milieu impact.
Wat is jouw keuze of ervaring hierin?
Thx en een fijne zwangerschap 🤰🏼
Ik zag dat de billenboetiek ook wasbare billendoekjes heeft! Geen ervaring mee en twijfel ook of het wat voor ons is, maar zou een optie kunnen zijn.
Verder lees ik graag mee met de andere antwoorden :)
Ik heb bij mijn zoontje wasbare luiers en wasbare doekjes gedaan. De doekjes maakte ik zelf van oude stoffen zoals t shirt en beddengoed met gaten of onuitwasbare vlekken, en dan met water evt met een beetje olie. Werkte perfect en we hebben nooit luieruitslag of ruwe billetjes gehad. De wasbare luiers zijn wel heel veel werk, ik denk dat ik dat deze keer niet meer (helemaal) doe, maar de doekjes wel.
Ik ben echt fan van Naif. Zijn de fijnste die ik heb gehad. Verder is eco by naty ook goed. Daar bestellen wij ook luiers. Volgens mij een van de duurzaamste wegwerpluiers die er zijn.
Wij gebruiken nu al twee jaar wasbare billendoekjes (volgens mij van Billies Box), net als wasbare luiers. Het bevalt ons heel goed! Je gebruikt veel minder van deze doekjes dan wegwerp, je krijgt het makkelijker schoon en goed voor de billen.
Dank jullie wel voor de fijne info! Hier kan ik zeker mee uit de voeten. Ik zie het nu voor me dat we met wasbare doekjes werken aangevuld met waterwipes voor onderweg etc.
Merci!